Specificaties 5.1-set met een totaal vermogen van 48 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Logitech X-530 Review

lexeflex 14 december 2010, laatste update op 14 december 2010, 4.097 views

Logitech X-530

Pluspunten

• de prijs / kwaliteit verhouding.
  • uiterlijk, mooie 5.1 set al zeg ik het zelf!
  • duidelijke aansluiting, wel een aantal kabels, maarja dat is 5.1 hè.

Minpunten

• jammergenoeg geen afstandsbediening, oftewel een aparte volumeregelaar, je moet altijd aan de speaker zelf draaien.
  • De bas is wel ietswat te hard, je kan het instellen op de subwoofer, maar als die op het minimum staat is het al hard zat.
  • langere kabels voor achter/zij speakers, voor de meeste ruimtes echter toch nog te kort. (dit is op te lossen dmv verlengkabels).

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 4
Inleiding:
Deze set al enkele jaren in bezit, en ik ben er nog steeds bijzonder tevreden over!
Toentertijd gekocht omdat je standaard pc-speakers of boxen na een tijd ook wel beginnen te
vervelen en aangezien dit een mooie set is en niet te duur, heb ik beslist om deze te kopen.

De verpakking:
Alles zat goed en ingepakt in de doos, netjes in beschermstukken en alles stuk voor stuk in plastic verpakt. Alles kan je goed en makkelijk uitpakken en een onbeschadigde en nette 5.1 set is het gevolg!

Het aansluiten van de set:
Het aansluiten van de set vond ik zeker geen probleem. Alles was makkelijk uit elkaar te houden en dat werd vooral mogelijk gemaakt door de verschillende kleuren aansluitingen aan de kabels. Doordat het tulpstekkers zijn, gaat de set aansluiten gemakkelijk en als de kabels te kort zijn (veel in het geval van de achterspeakers) kan je gewoon een verlengkabel erbij kopen en aansluiten.

Het materiaal etc:
De speakers hebben allemaal een draaibare voet en het is mogelijk om ze op te hangen, door middel van een uitsparing in de voet, waarbij je ze bv. aan een schroef kan hangen. Je kan de speakers draaien door middel van de voet, dus dat is ook wel erg handig als je ze wil ophangen of verschillend neer wilt zetten.
Verder zit er over de speaker een soort van dunne stof/gaas overheen, wat dient als bescherming, dit is echter niet erg sterk, maar werkt verder prima.
Er zitten ook anti slip rubbertjes op, dus de speakers blijven goed staan.
De subwoofer is van degelijk materiaal en de speaker is ook goed en stevig afgewerkt, dus je hoeft niet bang te zijn dat hier wat mee gebeurd. (als je er normaal mee omgaat).

Geluidskwaliteit:
Geluidskwaliteit van deze set vind ik prima! Er zullen heus wel 5.1 sets zijn die beter zijn, maar ach ik heb heus niet te klagen met deze set. en met Realtek kan je bijvoorbeeld ook nog de omgeving instellen, of aangeven op welke afstand de speakers hangen ( met name als je ze achter je of aan de zijkant hebt hangen).

Het enige minpunt (vind ik) is dat de bass overheersend is. Er zit dan wel een 'bas-regel' knop op de subwoofer, maar als die op zijn laagst staat is de bas nog steeds erg actief.
Je kan dit wel verminderen door bijvoorbeeld equializers te gebruiken, bv in i-tunes door de equializer 'minder lage tonen', in te stellen werkt goed.
Verder erger ik me niet zo aan de bass, en als je het geluid niet onwijs hard zet heb je er ook weinig last van.

Problemen met plopjes/tikken etc:
Hier heb ik weinig last van. Af en toe hoor je een plopje, maar dat gebeurt dan alleen als er iemand het licht aan of uit doet, en niet in het hele huis maar alleen bij 1 of 2 bepaalde stopcontacten. (ik denk dat het te maken heeft met dezelfde elektriciteitsgroep). Andere mensen hoor je ook klagen dat ze een radiosignaal, of muziek horen wat ze niet zelf aan hebben staan, dit komt alleen (heel soms) voor, als het geluid echt heel zacht staat, maar zodra je het geluid weer iets harder zet is het geluid/signaal gelijk weer weg en is er niks aan de hand.

Heb jij ook een Logitech X-530?

kanje niet gewoon met je je realtek ook de equalizer gebruiken voor je lage tonen-probleem? Works like a charm bij mij.
Verder wacht ik nog steeds op de review. Beetje karig, niet?
Ja, je kan ook op andere manieren (programma's waarmee je een equalizer in kan stellen en regelen) de bas verminderen.
Ja de review is nog niet helemaal af, sorry daarvoor, ik zal hem eerdaags nog aanvullen waar nodig!
Review aangepast, hoopt dat iedereen nu wat meer tevreden is!