Iomega iConnect Wireless Data Station Review

htmichelNewbie 15 december 2010, 2.781 views

Iomega iConnect Wireless Data Station

Pluspunten

• Goedkoop, compact, snel aan te sluiten en eenvoudige bediening

Minpunten

• Weinig diagnostiek (niet veel meer als hij doet het niet of wel en geen details)

Afgelopen zaterdag de Iomega iconnect aangeschaft vooral om mijn printer remote te kunnen gebruiken en omdat dit een goedkopere oplossing was dan de meeste printerservers De mediaserver was mooi meegenomen.Volgens de handleiding eerst met netwerkaansluiting aangesloten en hardeschijf en toen het draadloze netwerk geconfigureerd. Eenvoudig te doen via de webbrowser. Router in de meterkast Iconnect op zolder harde schijf eraan en het werkt in 1x (zonder een schijf aan te sluiten wordt de iconnect niet gevonden,op het netwerk), wel een beetje vreemd.
De printer werd meteen gevonden door windows 7 als netwerkprinter en de harde schijf hing er ook vrijwel meteen aan.
Na een paar uur was ik wel de verbinding kwijt maar na het configureren met een vast IP adres lijkt het nu allemaal mooi te blijven werken. De mediaserver van de iconnect werd meteen gevonden door mijn blueray speler en werkt sneller dan wat ik eerst gebruikte via de ingebouwde mediaserver van windows 7.
Ik had alleen gedacht omdat er stond dat dit apparaat een itunes server had dat je via de iconnect ook m4u bestanden kon afspelen, maar ik ben dus nu maar bezig om alle muziek naar mp3 om te zetten.

Wat me inmiddels wel opvalt is dat de harde schijf blijft ratelen ook als die niet gebruikt wordt. Alsof de iconnect constant probeert gegevens te lezen ook al is er geen active client.

• TP-Link TL-WR1043ND
  • Sony BDP-S470
  • WD (type volgt nog)

Heb jij ook een Iomega iConnect Wireless Data Station?

Over dat ratelen.
Veel van dit soort oplossingen maken een soort index aan voor de media server...
Weet je zeker dat dit niet een inhaal slag is?
Dat het dus toch na verloop van tijd (en dit kan uren en uren zijn, afhankelijk van
wat je allemaal op je schijf hebt staan) ophoudt ?
Ik ben blij dat die bij jou wel werkt, ik heb het na 2x modellen proberen opgegeven.
Iconnect : Wel grootte telleursteling hard schijf ok maar als ik printen wil staat hij vaak OFF Line terwijl deze toch aanstaat en recto verso printen is niet mogelijk merkwaardig niet. doe ik hier iets verkeerd?