Mafia II - Joe's Adventures, PC Review

Unneoetech 10 december 2010, laatste update op 10 december 2010, 496 views

Mafia II - Joe's Adventures, PC

Pluspunten

• Meer van hetzelfde

Minpunten

• Nog steeds weinig vrijheden
  • Korte speelduur
  • Weinig filmpjes

Stabiliteit Score: 3
Replaywaarde Score: 2
Besturing Score: 4
Geluid Score: 5
Beeld Score: 5
Gameplay Score: 4
Had na de belachelijk korte storyline van Mafia 2 toch wel zin in nog wat meer mafiageweld. Daarom had ik dan toch besloten om via Steam voor 8 euro de uitbreiding Joe's Adventures te kopen. Bij deze een toelichting van de aangehaalde puntjes:

Gameplay
De missies zijn leuk en dat wat je van Mafia gewend bent; steel deze auto, vermoord die en die, race dit rondje en vecht met die en die. Het spelen werkt hetzelfde als in de originele game en dit vond ik prima werken. Het enige substantiele andere punt is dat je zelf naar de lokaties moet rijden om de missies te starten. Dit brengt een beetje meer vrijheid in het spel maar toch blijf je eigenlijk steeds hetzelfde doen: missie doen, nieuwe kleren kopen en nieuwe auto (of verbouwen) en naar de volgende missie rijden. Het is tevens jammer dat er geen filmpjes voorafgaand aan de missies worden getoond. Dit vond ik toch wel een sterk punt van Mafia 2. Over het algemeen is het dus veel meer van hetzelfde, dit kun je natuurlijk ook wel verwachten van DLC.

Beeld
De beeldkwaliteit is net als in Mafia 2 erg goed. Gezichtsanimaties zijn goed afgewerkt en auto's gaan mooi stuk als je botst.

Geluid
Het geluid is net als in Mafia 2 ook erg goed. De muziek uit de 50ties brengt veel sfeer en de reclames en topics op de radio voegen veel toe. Toch heb je na een tijd wel alle nummers tig keer gehoord en het is jammer dat er met de DLC geen nieuwe muziek is toegevoegd.

Besturing
Het schietsysteem is goed. De autobesturing kan iets beter maar went wel.

Prestaties
Het spel draait prima op mijn quadcore met HD5770.

Replaywaarde
Er is wel een soort scoresysteem waarbij je een score verdient per missie. Door harder te rijden en meer headshots te maken scoor je hoger. Toch heb ik niet veel zin om missies nog een keer te doen om mijn score iets op te krikken.

Stabiliteit
Gelukkig is er een autosave functie want het spel crashte af en toe wel hier waarna de pc terug ging naar t bureaublad en Windows een standaard foutmelding gaf.

Voor die paar uurtjes speeltijd vind ik het vrij duur. De lage replaywaarde zorgt toch er voor dat ik het de 8 euro niet helemaal waard vind. Zeker ook omdat Mafia 2 zelf al heel kort is en vrij duur is voor wat je krijgt is het jammer dat ze dit niet goedmaken met de DLC.

Wil je meer van hetzelfde dan is de DLC een leuke toevoeging. Over het algemeen vind ik het toch te kort en niet origineel genoeg. Als ik een cijfer moest geven kom ik uit op een 5.

Heb jij ook een Mafia II - Joe's Adventures, PC?

Kun je misschien een paar screenshots plaatsen? _/-\o_
Het grafische aspect is eigenlijk onnodig want dat is toch hetzelfde als Maffia II. Misschien kun je wat vertellen over de nieuwe dingen die erin zitten (tenzij er geen zijn natuurlijk).

Maffia II had misschien beter een multiplayer nodig aangezien er een korte speelduur aan verbonden zit.
Bah, weer geen cutscenes in deze DLC? Daarom vond ik de vorige ook al zo kut. Jammer voor de ontwikkelaar, maar deze ga ik dus niet halen.