Linksys SD2008 Review

Abydox 10 december 2010, laatste update op 10 december 2010, 541 views

Linksys SD2008

Pluspunten

• Geen geluid
  • Mooi design
  • Indicatie lichtjes aan de voorkant zijn niet storend
  • Adapterkabel is lang genoeg

Minpunten

• Tot nu toe geen.

Features Score: 4
Een paar weken geleden heb ik deze switch aangeschaft. Tot nu toe ben ik zeer tevreden.
Ik had een sweex 5 port 10/100 mbit switch maar werd gek van dat ding, liep constant vast en viel regelmatig uit.

De Linksys SD2008 heeft 8 1gb poorten en voorziet daarmee ruim in mijn vraag (6 poorten)
Momenteel heb ik het volgende aangesloten.
- Sony Bravia TV,
- Mac Mini,
- PS3,
- Windows PC van mijn broertje,
- Apple Airport Expres adapter,
- Linksys router.

Op dit moment heb ik de 1gb verbinding niet nodig, 100 mbit is eigenlijk genoeg. Met oog op de toekomst en een nieuwe router heb ik toch alvast deze switch aangeschaft.

Het design van de switch is goed, hij is netjes afgewerkt en hij mag best gezien worden.
De lichtjes aan de voorkant zijn duidelijk en knipperen niet irritant zoals mijn oude switch.
Aansluiten gaat simpel via een adapter, er zijn verder geen instel mogelijkheden.
Aan de adapter zit een verlengstukje, hiermee kun je de switch handmatig uitzetten zonder de
adapter te unpluggen. Waarom dit precies is weet ik niet, heeft geloof ik iets te maken met de EU richtlijnen.

Verder maakt de switch geen irritant geluid omdat hij volledig fanless is.
De snelheid van het apparaat is ook prima, alhoewel ik hem nog niet echt heb onderworpen aan een 'stresstest'.

Kortom een goede switch voor een mooie prijs, ik heb tot nu toe nog geen problemen gehad.
Mocht ik problemen tegenkomen dan zal ik ze hier posten.

Heb jij ook een Linksys SD2008?

Ik heb deze switch al heel wat jaartjes en ben er zeer tevreden over.
Wat leuk om te vertellen is, is dat de er levenslange garantie op deze switch zit. Mijn switch was een aantal jaartjes geleden een keer kapot gegaan, ver buiten zijn garantie tijd. Via Linksys netjes een nieuwe switch gekregen, waarbij de oude werd teruggestuurd.

Performance met de switch is OK. Kopieren naar mijn NAS toe, gaat meestal met 60 a 70 MB p/s. Soms merk ik wel op dat het allemaal wat trager wordt naar verloop van tijd en dan haal ik hem even van het stroom af. Aangezien ik verder geen aan/uit schakelaar heb (was nog niet in mijn tijd denk ik) moet ik hem dus even ontpluggen hiervoor...