Logitech Harmony One Advanced Universal Remote Review

Le_Freak ! 9 december 2010, laatste update op 9 december 2010, 2.835 views

Logitech Harmony One Advanced Universal Remote

Pluspunten

• Als het eenmaal werkt dan is het een genot.

Minpunten

• Moeilijk goed in te stellen in mijn geval.

Configuratie Score: 3
Hallo,

Mijn eerste review en ik denk dat het goed is dat ik het hou bij het belangrijkste van deze ab.

Mijn apparatuur die ik er op aangesloten heb:

1 x Harmony one
1x Cisco 8485DVD (die nu in die aanbieding zit van Ziggo)
1 x Xiron DVD (van de blokker)
1 x Loewe Aconda 9381ZW (alleen scart aansluitingen)

Het was een heel gedoe om dit aan te sluiten want je moet eerst weten hoe je op de juiste manier de verschillende app. moet invoeren.

Hieronder een deel van mijn probleem:

Er zijn twee types van de Cisco 1 van UPC en 1 van Ziggo.
Daar beide TV boeren er hun eigen draai aan hebben gegeven, zoals IR codes veranderd,
kan het zijn dat hij niet werkt.
LET OP!! HET GAAT HIER OVER HET NIEUWE TYPE.
Voeg de Cisco als volgt toe:

PVR - Ziggo - 8485DVB

Je krijgt dan de vraag of je de originele ab hebt, klik op Ja.
Nu doorloop je de stappen, door de volgende knoppen aan te leren.
Aan/uit, Channel up en kanaal 1

Hiervoor wel even je Harmony op je PC aansluiten.

Als alles goed gegaan is zal de box nu werken.

Voor het oude type, invoeren als:
PVR - Cisco - 8455DVB HD PVR

Wat ik hiermee bedoel is als je een probleem hebt ga dan naar het Harmony forum http://www.harmony-forum.nl/viewforum.php?f=23
Als je namelijk net als ik niet thuis bent met dit soort dingen dan stel je je vraag daar en Leo (1 van de beheerders van het forum vraagt je login en belt je dan om alles op te lossen.
Waarom zeg ik dit omdat dat veel sneller gaat en directer dan hulp via logitech zelf.
Leo de forumbeheerder heeft contacten met Logitech en weet exact waar hij over praat.

Mijn advies: absoluut kopen maar weet je er niet veel van en wil je niet dagenlang met irritaties lopen, ga naar dat forum en Leo lost echt alles zeer goed op.

ps. Logitech zelf zit ook op dat forum (terwijl het geen officieel Logitech forum is)

Heb jij ook een Logitech Harmony One Advanced Universal Remote?

Dit is iets wat op het forum in het harmony thuis hoort. Niet in een 'review'.
Je praat alleen over het probleem met je Cisco apparaat ipv over de afstandsbediening in zijn geheel.
Helemaal correct!

Ik zou zeggen bel toch gewoon naar de helpdesk van Logitech daar wordt je helemaal geholpen. Dit staat ook beschreven in de handleiding dat jijzelf een andere bron raadpleeg is je eigen verantwoordelijkheid.

De helpdesk van Logitech is meer dan top. Ik had nog een oude Philips versterker waarvan de powerknop een 3 tal seconden moest ingehouden worden voordat hij aanspringt.
In de Wizard zelf kan je al een en het ander instellen maar de 3 sec haalde je niet.
Vrijdag avond gebeld. Zaterdag morgen kreeg ik al een mail terug dat ze het aangepast hadden. Ik gechecked het signaal duurde inderdaad langer maar het was nog niet lang genoeg. Mail terug gestuurd hiervoor op zaterdag nacht...
zondag morgen had ik alweer een mailtje dat het nu wel goed stond en inderdaad werkt nu perfect!

Sommige zaken zijn soms niet in te stellen en soms is de kennis er niet maar daarom is er zo een support afdeling;-)

[Reactie gewijzigd door Greggy op 9 december 2010 15:35]

Review is kort maar staat er toch gewoon, daarbuiten, ik weet zeker dat een hoop mensen die dit lezen en niet zo handig zijn met dit soort onlogische configuraties er gerust 1 kunnen kopen en hulp kunnen vragen aan het forum waar ik zo geweldig ben geholpen.

De afstandsbediening zelf is helemaal top ALS je hem aan de praat hebt gekregen.
En hier op het forum is het algemeen bekend dat dat heel wat problemen geeft als je zo'n ding koopt.

Wat ik ermee wil zeggen is voor degene die nog twijfelen vanwege de lastige configuratie.
En dan zeg ik dus: kopen !!! want het is een super apparaat. en die configuratie is gene probleem meer met hulp van dit forum http://www.harmony-forum.nl/viewforum.php?f=23

Via Logitech kreeg ik ook hulp maar zeker niet zo makkelijk en direct als via bovenstaand forum.
Ik bedoel wie blijft er net zo lang aan de telefoon totdat je probleem verholpen is ??
Vanuit de Harmony software kan je ook een call inschieten met je probleem, en ik had binnen een dag een response met wat ge-mail over en weer een oplossing. Ik ben zeer tevreden over dit product inclusief support.