Specificaties 2.1-set met een totaal vermogen van 20 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Logitech X-210 Review

StoempfelNewbie 16 september 2006, 977 views

Logitech X-210

Pluspunten

• kleine speakers
  • goede bassen
  • heerlijk voor muziek en films
  • vrij goedkoop
  • helder geluid

Minpunten

• veel snoer
  • grote doos
  • minder voor gaming

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Waarom de Logitech X-210?

Eigenlijk was ik gewoon met een vriend naar de Media Markt gegaan, omdat hij een nieuw beeldscherm nodig had.
Toevallig had ik geld opzak en ik besloot dat ik toe was aan nieuwe speakers. Ik zag een hoek vol met computer speakers en de Logitech X-210 was een van de goedkoopste (van de A-merken dan he) en hij zag er flex uit.
Het meezeulen van de enorme doos was wel een vreselijke rotklus...

Thuis.

Eenmaal thuis gekomen bleek dat deze doos al een keer open was geweest, dus sluit ik mijn MP3-Speler aan in de huiskamer om te kijken of ze het wel doen.
WOW, wat een heerlijk geluid komt eruit die speakers zeg, de hoge tonen in het begin zijn niet geheel perfect, maar wel flink voldoende, en de bassen zijn simpelweg optimaal.

Het installeren op de PC.

Het installeren op de PC was een makkie (niet dat het in het algemeen moeilijk is) gewoon klik en klaar.
Het enige wat mij tegenviel was de enorme hoeveelheid soer die eraan zit, bij ons staat ook nog een iMac op het bureau en er was al een overvloed aan snoeren.
De kleine boxjes zijn perfect als je weing ruimte op je bureau hebt, maar dan zit je nog met die subwoofer, gelukkig konden wij die kwijt in de erker achter het bureau.

Het geluid van de PC.

Voor muziek luisteren is hij perfect, voor gamen wat minder, want bij Quake vier moet ik mijn rug toekeren neer degene die tegen mij praat anders is het te zacht (misschien dat normaal bij quake 4???). Bij flims is het hetzelfde als bij muziek, namelijk perfect.

Samenvattig:

Als ik een rapport cijfer moet geven zou het een 8.5 / 10 worden, hij is namelijk zeer goed maar niet perfect.

Heb jij ook een Logitech X-210?

Misschien is het goed te vertellen wat voor setje je hiervoor had zodat we de stellingen over geluidskwaliteit etc beter kunnen plaatsen. Als je namelijk komt van (bv) goedkope rommel speakers kan ik mij voorstellen dat je de muziekweergave als erg goed zal beoordelen. Kom je van wat betere speakers dan is het echt totaal niets.
dat is waar... ik had dus een 2e hands philips setje zonder subwoofer