Netgear SC101 Storage Central Review

Hazzz-E 16 september 2006, 2.460 views

Netgear SC101 Storage Central

Pluspunten

• Klein
  • Plaats voor 2 HDD's

Minpunten

• Traag
  • Gekke software
  • Warmteafvoer
  • Rare capriolen met hdd's

Kwaliteit voeding Score: 3
Toen ik een beetje aan het rond neuzen was voor mogelijke externe opslag mogelijkheden, kwam ik de Netgear tegen.

Het leek mij een leuk iets. Het was een klein ding, ook het feit dat je er 2 hdd's in kwijt kon sprak mij erg aan.
Heb hem volgende dag ook besteld.

Instalatie ging moeizaam. Erg vervelende software.
Na een uurtje ofzow had ik alles fatsoenlijk aan de praat.

Het eerste wat mij tegenviel was de snelheid. Over mijn 100 mbit netwerk kwam ik niet boven de 30 mbit uit. Ook de access snelheid viel zwaar tegen. Om gewoon een dir te bekijken hij het toch iedere keer wel 20 secs nodig om de data op de halen van de dir.

Aangezien het toch allemaal voor video opslag was. Nam ik hier maar genoegen mee.

3 maanden later zat de hardeschijf die erin zat vol. Zoals ik had begrepen kon je er gewoon een extra hdd in doen en toevoegen aan je huidige partitie. Zo gezegd, zo gedaan. Extra hardeschijf gekocht en erbij geplaatst. Via de software wizzard de 300 bij de huidige partite geplaatst. Krijg melding dat het gelukt is en dat het een schijf van 600 gig betreft.
Alleen de extra 300 gig was nergens te vinden. Schijf meedere keren ontkoppeld en gekoppeld aan mn pc. Niets... Software opnieuw installen... Niets... Device zelf resetten... Niets... Was dus 300 gig kwijt...

Door de fijne eigen file system was het dus ook niet mogelijk de hdd in mn pc te hangen en mn data te redden.

Ik heb het dus opgelost door een myBook te kopen van WD... Daar de 300 gig op gezet die er nog op stond.

Mn SC101 is nu dus exit.

Heb de harde schijven in andere externe behuizingen gedaan die gewoon met NTFS werken.

Wat mij ook tegenviel is ook dat hij zn warmte erg slecht kwijt kon.

Heb jij ook een Netgear SC101 Storage Central?

de fik erin dat heb ik gedaan echt maar wel de hd,s eruit }>
IK wilde hem kopen maar zie er nu toch wel vanaf.
thanks voor de review.