Specificaties router, 4x 100Mbps switch - Bekijk alle specificaties

Sitecom DC-210 Wired Router Review

Miuccia 3 december 2010, laatste update op 3 december 2010, 1.633 views

Sitecom DC-210 Wired Router

Pluspunten

• Eenvoudig
  • Snel
  • Strak uiterlijk
  • Prima prijs

Minpunten

• Niet cool/vet/gruwelijk genoeg

Beheerbaarheid Score: 5
Ik heb de Sitecom DV-210 nu een maand in bezit, hier mijn review:

Waarom deze router?

Ik zocht een router voor mijn studentenkamer van 16m2 en kwam al snel uit bij deze: ik zocht specifiek een model zónder draadloze verbinding omdat dat voor mij volslagen overbodig is. Mijn verbinding is een 100 megabit up én down verbinding, direct met een eigen IP aan het internet verbonden, en wou vanwege mogelijke veiligheidsredenen mijn computer niet direct aan het internet hangen. Bovendien heb ik een Asus O!Play mediaspeler die ik ook aan het netwerk wou hangen.

Tevreden?

Jazeker! Installatie gaat supersnel; kwestie van draadjes inprikken en hij doet het. Het beheerpaneel is overzichtelijk, daar heb ik nog wat instellingen aangepast.

De performance van de router is goed. Ik zit aan een theoretische 100 megabit up én down-verbinding. Zelfs met uTorrent aan (maakt veel gelijktijdige verbinding) is de snelheid van het netwerk gewoon snel, en laden webpagina's in de browser nog net zo snel. Top!

HD materiaal streamen vanaf mijn computer naar de Asus O!Play mediaspeler gaat super. MKVtje van 12 GB draait prima zonder schokken.

Features

Het apparaat is eenvoudig. Voor sommige misschien té eenvoudig. Wil je gebruik maken van geavanceerde netwerkfuncties zoals QoS, dan kan je beter een luxere router nemen. Overigens zitten andere standaardfuncties er wel op: Port forwarding, DMZ, URL blocker, firewall, UPnP, DDNS, etc.

Uitstraling

Dit interesseert mijn geen ene ruk. Al is hij rood met groen, i don't care. Toch moet ik zeggen dat sitecom ook veel werk steekt in het design. Het is mooi, strak en je hebt s'nachts geen last van te felle lampjes.

Negatieve punten?

Bij aanschaf twijfelde ik alleen aan de snelheid van de router; ik was bang dat er een goedkoop chipsetje in zou zitten. Tot nu toe mag ik overigens niet klagen, maar toch: ik had echter geen keus. Misschien een idee voor sitecom om naast dit model, ook een wat luxere en betere uitvoering uit te brengen: er is niet veel keus als je een router zoekt zonder wireless.

• Dell Studio XPS 7100
  • Asus O!Play

Heb jij ook een Sitecom DC-210 Wired Router?

Er is niet echt veel markt meer voor routers zonder wifi. Ik gebruik zelf een D-link dir-655 en heb ook een 100/100mbit glas verbinding.