Microsoft Wireless Optical Desktop 700 v2 Review

TGK1985 30 november 2010, 413 views

Microsoft Wireless Optical Desktop 700 v2

Pluspunten

• Prijs.

Minpunten

• Toetsenbord werkt zeer slecht tot niet!.
  • Slechte driver ondersteuning door microsoft.

In september besloten om het bedrade toetsenbord en muis van mijn reserve computer te vervangen door deze set. Dit de na afweging om voor 5 euro minder alleen een draadloze muis te kopen en het oude toetsenbord te houden. Dus uiteindelijk toch gekozen voor deze set.

Dat was een heel erg foute beslissing en wel hierom.

Na opening van de set is nergens een cd te vinden met de software erop. Bestudering van de handleiding wat je dan eventueel moet downloaden levert niet op, want dat staat er gewoon niet in.
Op goed geluk bij de microsoft software gedownload voor dit soort sets. Na dit te hebben geinstalleerd blijkt tot mijn verbazing deze set niet in de software voor te komen. Een ander setje gekozen en we kunnen aan de slag.

Het viel me meteen al op dat het toetsenbord er onprettig werkt, maar dat zal wel gewenning zijn.
De volgende dag werkt het toetsenbord niet meer, een resync met de ontvanger brengt de boel na een 1 weer tot leven. Het typen gaat nog slechter, toetsenbord mist ongeveer 80% van de aanslagen die je typt.

Onlangs wederom geen contact tussen computer en toetsenbord.....een resync hielp ook al niet. Maar gelukkig was het oude bedrade toetsenbord onder handbereik, en bracht uitkomst.

Dit toetsenbord gaat per direct in de prullenbak, want het is onwerkbaar.

De muis waar het in eerste instantie om was begonnen werkt gelukkig wel naar volle tevredenheid.

Heb jij ook een Microsoft Wireless Optical Desktop 700 v2?

Eerste hit op Google:

Daar kun je lezen dat de ondersteuning onder Windows XP SP3 inderdaad niet best is, maar dat Rainer1 een oplossing post.

Ik ben het dus met je eens dat de ondersteuning niet goed is. Dat het toetsenbord niet of nauwelijks werkt via plug&play is iets uit de prehistorie.