Specificaties 23" @ 1920x1080 (lcd, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster P2370HD Zwart Review

trebium 22 maart 2011, laatste update op 23 maart 2011, 3.845 views

Samsung Syncmaster P2370HD Zwart

Pluspunten

• veel aansluitingen
  • goede prijs
  • full-hd
  • digitale tuner

Minpunten

• gaat random aan en uit (nu opgelost)
  • soms een ruwe afwerking

Voorwoord
ervaring met 13 van deze tv's, ze zijn aangeschaft voor in het hotel van mijn ouders.
Na afschaffen van de kabel aansluiting wegens problemen met ziggo gekozen voor digitenne. Eerst hadden we een aantal losse tuners, maar dit was niet ideaal, dus hebben we 13 van deze tv's/monitors aangeschaft als gebruik voor tv.

Eerst hadden we er 5 aangeschaft en later nog 8. De eerste tijd leek het vrij aardig te gaan, maar na verloop van tijd viel het ons op dat de tv's zomaar aan gingen (ook midden in de nacht), en uit tijdens het televisie kijken. Dit was natuurlijk geen goed ding op hotel kamers (thuis ook niet overigens).
Hierover contact opgenomen met Samsung, en 4 tv's retour gestuurd voor reparatie. Eenmaal teruggekomen was het probleem er nog!

Featureset:
  • heel veel aansluitingen (hdmi,vga,tv-antenne, component, scart, usb)
  • full-hd
  • 23 inch scherm
  • tip-toetsen(voor aan uit volume en zender)
  • digitale en analoge tv tuner
  • smartcard(conax) ingang
Kleurweergave, contrast, helderheid:
geeft goede kleuren, persoonlijk vindt ik beeldbuis tv's monitoren vaak mooier kleur en beeld geven, maar het is zeker niet slecht.
Contrast is ook goed met zoals de helderheid.
zwart verkleurt een klein beetje bij een hoge helderheid, maar dat is denk ik bij bijna alles schermen het geval.

Pixeldefecten:
Ik heb tot op heden nog geen pixeldefecten gevonden, maar ik loop ook niet elke dag elke tv af om te zoeken naar een pixeldefect.

Bouwkwaliteit en afwerking:
De tv lijkt niet heel stevig te staan op zijn voet, hij lijkt constant iets te wiebelen(ook op stevige ondergrond). Daarnaast het bovenstaande probleem van het random aan en uitgaan is zeer vervelend.
Afwerking: er zitten hier en daar enigszins ruwe randjes aan.

vormgeving:
het design is fraai vormgegeven, maar dat blijft een kwestie van smaak.

prijs:
De tv's waren gunstig geprijsd, voor 220 euro per stuk zijn de tv's aangeschaft.

Conclusie:
zeer aardige tv voor een leuke prijs. Alleen het probleem van het random aan en uitgaan is zeer vervelend, in een thuis situatie is het misschien te overzien. Maar in een hotel situatie is het zeer lastig.

(bij reactie van Samsung zal ik de review weer aanpassen mits de situatie verbeterd is)

update 11-12-2010:

De tv van Samsung teruggekregen op 8-12-2010, hierbij is het moederbord vervangen en de front cover replaced. Tot op heden, 11-12-2010 is de tv nog niet spontaan aan of uit gegaan. Mocht dit binnenkort weer veranderen komt dit in een update!

update 2 11-12-2010 kwartier later dan hier boven.

De tv is ondertussen wel spontaan aan gegaan, dus het probleem is nog niet verholpen.

update 3 16-12-2010

Het lijkt er op dat bij de tv's die het meeste problemen geven, de tiptoetsen ook niet werken.

update 4 17-1-2011
contact gehad met samsung, er komt de 19e een monteur langs. De monteur had alvast voorgesteld om de antenne te aarden.

update 5 19-1-2011
vanochtend stond weer een tv aan. Zometeen komt de monteur.

Ondertussen is de monteur geweest, hij had gehoord van hetzelfde probleem bij andere series maar nog niet bij deze serie. Hij vond het een vreemd probleem en vertelde nogmaals dat de tv's geaard moesten zijn en hoopte dat dit de oplossing zal zijn.
to be continued...

update 6 14-03-2011

Vandaag is er iemand van Samsung langs geweest om de panelen van de schermen te vervangen. Er werd gezegd dat dit waarschijnlijk de oplossing zal zijn. Over een week zal ik laten weten of dit inderdaad de oplossing was.

update 7 22-03-2011

Tot op heden zijn de tv's niet meer random aan gegaan, het lijkt er dus op dat de tv's weer goed werken.

Om deze reden heb ik ook de overall score aangepast van de tv's

Heb jij ook een Samsung Syncmaster P2370HD Zwart?

Al deze schermen moeten functioneren als tv waarom is er dan voor de 23"versie gekozen? Er is namelijk ook tegen weinig meerprijs de 2770HD. Daarnaast spreek je steeds over tv's. Het is echter een computeronitor (syncmaster lijn) met ingebouwde tv functies. Dit veroorzaakt vermoedelijk ook de wiebeligheid. de schermen kunnen namelijk afgestemd worden op de kijkhoek door deze naar voren of achteren te buigen.

Toegegeven als ze spontaan aan en uit gaan is natuurlijk wel erg vervelend. Heb je het zelf ook geconstateerd?
Op de hotelkamers is een 27" scherm naar ons idee te groot dus vandaar. Van het afstemmen van de kijkhoek ben ik me wel enigszins bewust ja, een klein beetje wiebelen mag.

het spontaan aan en uit gaan hebben mijn ouders persoonlijk ondervonden. en daarnaast ook verscheidene gasten er over gehoord.
Kan het niet zijn dat er storing is met de afstandsbedieningen: dus al gast A op hotelkamer A z'n TV aan/uitzet; de televisie in hotelkamer B dit (soms) ook oppakt?
Hebben we eerst even aan gedacht, maar het gebeurd ook als er geen gasten in het hotel zijn, maar bedankt voor het meedenken!
Ikzelf heb ook zo'n scherm gekocht (thuisgebruik) en gebruik hem als monitor voor mijn pc.
Ik ondervond hetzelfde probleem de monitor ging vanzelf aan en uit. Ik weet niet precies wat ik hieraan moet doen.
Ik vindt het vervelend om te horen maar aan de andere kant ben ik wel blij dat je het meld! Hierdoor weet ik dat het niet aan ons ligt. ik heb al op internet gezocht en nog een review gevonden met iemand die hetzelfde probleem had. Deze heeft er een back up batterij er tussen gezet, waarna het niet meer gebeurde. zie onderstaande link.

Via de klantenservice kwamen we eerst niet verder, hierna hebben we een aangetekende brief gestuurd aan de directie van Samsung nederland, waarin het probleem beschreven stond. Hierna is contact met ons opgenomen om de tv voor langere tijd op te sturen. Vervolgens hebben we gehoord dat het geen bekend probleem was. Maar ze zouden nog verder onderzoeken.
Ben er net weer van mijn werk. Ik ben ook erg blij dat ik niet de enige ben met dit probleem. Ik verwacht gewoon van een monitor/tv apparaat in deze prijsklasse dat hij het ook gewoon goed doet, zonder enige fouten waaraan je later aan moet gaan prutsen.

Nu kan ik overal weer achteraan gaan bellen, en kan ik waarschijnlijk weer dagen/weken wachten voordat ik mijn monitor weer krijg. Nu dat ik mijn oude monitor heb verkocht en ik geen andere monitor heb, komt het ook heel slecht uit i.v.m. het werk wat ik doe.

[Reactie gewijzigd door plank op 3 december 2010 16:32]

Wat ik tot nu toe nog het vervelendste vindt, is dat als de monitors/tv's terugkomen en een nieuw moederbord hebben het probleem nog steeds bestaat, dit is al de 5e die we opgestuurd hebben.

Vandaag een tv 4 keer uitgezet, en uiteindelijk maar de stekker er uit gehaald. word er gek van.

Trouwens werken bij jou de tiptoetsen wel? het is mij opgevallen dat bij tv's die vaak aan en uit gaan de tiptoetsen niet werken.

[Reactie gewijzigd door trebium op 17 december 2010 11:52]

Als mensen nog tips hebben hoor ik het graag!
Heb je Derek Ogilvie ook al benaderd om eens een kijkje te komen nemen in het hotel? :+
Hier hetzelfde probleem. Alleen gaat de tv niet volledig aan, maar gaat er alleen een blauwe led branden onder het scherm.

Overigens vind ik de kleurweergave prima!
Jah, mijn tiptoetsen doen het perfect daar heb ik geen problemen mee.
Maar idd heb het probleem ook opgelost door gewoon de stekker eruit te halen, echt een heel groot MIN-punt van deze monitor
Mijn oude Fujitsu laptop had een IR-poort achterop. Als ik op de bank zat met mijn laptop deed mijn (cheapo SEG beeldbuis) TV vreemde dingen, zoals aan of uit gaan en het volume steeds harder zetten. Blijkbaar stuurt windows zo nu en dan signalen naar de IR poort, zelfs als je die niet gebruikt, en reageerde de TV hierop. Ik heb dit low-tech opgelost door een stukje tape over de laptop-poort te plakken :)

Direct, fel zonlicht op de IR ontvanger van die TV heeft toen ook wel eens rare effecten gehad.

[Reactie gewijzigd door euchromatic op 19 januari 2011 14:21]