1. Laagste prijs
    € 43,95 bij CAPS
    Wacht je op een prijsdaling?
  2. Kenmerken | Gebruikersreviews
  3. Willen (31) Hebben (11)

Bekijk alle reviews

Intel Ethernet Server Adapter I210-T1 Review

27 augustus 2023, laatste update op 27 augustus 2023, 947 views Rapporteer
Product gekocht +1

Dit is een reference kaart van Intel voor zijn eigen i210 chip. i210 is de zuinigste 1Gbit Intel netwerk chip, die wordt bijna in elke versie van Windows of Linux ondersteund.

Behaalde snelheden onder Windows 11: 943 Mbit/s (in) 946 Mbit/s (out)

Pluspunten

• Betrouwbaar
  • Zuinig
  • Snel

Minpunten

• Vervangbaar beugel past niet in elke behuizing

Eindoordeel

5 van 5 sterren (Uitstekend)
Ik heb de kaart uitgebreid getest https://gathering.tweaker...message/76198482#76198482
Intel heeft gekozen om een extra 3.3V stabilisator toevoen. Niet echt nodig, 3.3V van PCIe slot is vrij stabiel, maar wel netjes van Intel.
Advies: in Windows onder Advanced driver settings, enable “DMA coalescing” - dat verlaagt CPU en energie verbruik, en geeft betere performance.
De kaart werkt out of the box, geen drivers installatie was nodig.

Alle afbeeldingen

Beoordeel deze review: 0 +1 +2 +3

Heb jij ook een Intel Ethernet Server Adapter I210-T1?

Deel je ervaringen en help andere tweakers!

Schrijf review

Reacties (5)

5
5
4
0
0
1
Wijzig sortering
Fijne probleemloze netwerkkaartjes, ik heb er 2 van; de HP variant: HP Intel Ethernet I210-T1 GbE NIC (E0X95AA) :9
Huh. Ik heb verder opgezocht, lijkt dat mijne is Dell card. Er zit een Dell part number op.
Maar de kaarten zijn allemaal dezelfde, weet ik niet waarom op tweakers er meerdere versies zijn.
Zitten op de HP card ook alle IC componenten, als op de foto, of er is alleen de i210 chip?
Op mijn originele HP kaartjes gekocht in 2017 missen rechts (rechtsbovenhoek) van de kaart wat componenten (oa IC en spoel), zie deze productafbeelding. Ik heb net even gegluurd in mijn systeem. Dus het kan zijn dat je kaartjes tegenkomt met wat componenten missend zoals de HP modellen. Niet dat dat voor de werking iets uitmaakt, de kaartjes werken hier prima en zijn echt origineel. Geen ebay/china namaak.

[Reactie gewijzigd door bitshape op 23 juli 2024 10:16]

Je hebt eigenlijk een zuinigere versie zelfs. Wij hebben die componenten in het zuinige server topic geanalyseerd - die voltage regulators zijn overbodig bij moderne moederborden.
Interessant. Ja ik heb het topic gelezen, maar ik ben nou eenmaal een liefhebber van stroomslurpende HDD's en LSI HBA's dus echt zuinig met een pico psu kan ik het zelf nooit maken. Dat doen jullie maar. ;)

Dus die extra componenten heeft Intel toegevoegd voor compatibiliteit voor oudere moederborden. Dan zal Dell (je hebt een Dell-versie / PN) wel compatibiliteit voor oudere moederborden hebben gevraagd aan Intel die de kaart/pcb heeft ontworpen. En HP heeft de beancutters een glimlach bezorgd omdat er op de HP kaartjes weer wat minder componentjes nodig zijn. :)

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn