Netgear WN2000RPT Review

jwittingNewbie 24 november 2010, laatste update op 28 november 2010, 9.588 views

Netgear WN2000RPT

Pluspunten

• Werkt super
  • Installatie eenvoudig (heldere handleiding)

Minpunten

• Nog niet ervaren.

Draadloze internet verbinding op bovenverdieping had slechts 55% ontvangst. Dit was voor PS3 te zwak om probleemloos te gamen. Onzichtbaar netwerkkabel aanleggen was lastig dus opties waren netwerk verlengen via stroomnet of via range extender. Deze range extender had ik in 10 minuten ge´nstalleerd en werkt super. Daarnaast biedt deze nog 4 ethernet poorten, waarmee ook een oude PC weer online is gezet. Als je de range extender in handen hebt, vraag je je wel af waar je dan nog zo'n Ą 50 voor betaalt. Goeie business :)
By the way, de range extender is draadloos verbonden met KPN experia box (THOMSON SpeedTouch 780)

Heb jij ook een Netgear WN2000RPT?

Welke experia box heb je?
Komt er dan ook nog wel een beetje snelheid uit de lan poorten.
Ik heb een 20 meg verbinding, hoeveel heb jij en welk snelheid komt dan uit.
Ik test dat meestal met speedtest.net.

Ben heel ge´nteresseerd.
als jwitting een zuigende internet verbinding (bijv: Ziggo Z1) heeft, heb je niets aan die test. je kan beter vragen naar 'de lokale snelheid' aangezien het een 300 Mpbs is, lijkt het me duidelijk dat het rond die snelheid gaat liggen.

Toch een erg voor de handliggende vraag.

jwitting: mooie beknope review: duidelijk. alleen hoe je het zou moeten installeeren zou er nog bij mogen.

[Reactie gewijzigd door Luukje01 op 9 maart 2011 20:24]

Zojuist ge´nstalleerd en was in mijn geval minder eenvoudig dan voorgesteld. Misschien door mijn Win7 instellingen kon ik met de webbrowser me niet aanmelden op de extender. Uiteindelijke een vast IP-adres toegekend via de KPN Experiabox (Experia Box ZTE H220N) en met dit adres was inloggen geen probleem meer. De KPN EB deelde geen IP-adressen uit aan de netwerkapparaten die op de lanpoorten werden aangesloten. Uiteindelijk via de Macadressen een vast IP-adres ingesteld op de KPN EB waardoor de Lanpoorten van de Extender wel werden herkend. Draadloos werkte het allemaal perfect.

Geen zin om kabels te trekken zijn mijn Playonhd en Alarminstalatie bedraad om de Extender aangesloten. De snelheid van het kopiŰren van bestanden van de Playonhd naar een laptop gaat veel sneller dan ooit. Rond de 12 tot 14 GB per uur (3-4mbs).
Ik heb Devolo's ingebruik voor IPTV en die weer 3 tot 4 keer zo snel, maar iedereen raadde mij af op deze naast IPTV op dezelfde groep voor Internet in te zetten. Ga het later wel proberen. Met mijn glasvezel installatie heb ik niks bedraad nu. Maar het Netwerk bestaande uit de eerder genoemde EB en de Netgear WN2000RPT kan de datastream met gemak aan. Immers 30mbits staat gelijk aan zo'n 3.7 mbs en dat trekt mijn netwerk op dit moment wel. Met alleen de EB - die me tegenvalt - kwam ik niet hoger dan zo'n 2 mbs.

De prestaties van de Netgear Extender bevallan me goed en de installatie heeft me uiteindelijk meer hoofdbrekens opgeleverd dan van tevoren ingeschat.

Ga nog verder puzzelen waarom de EB aan de lanpoorten van de Netgear extender geen IP-adressen uitdeelt.

De Netgear is door mij ingericht als wireless client om een bridge te maken tussen een wifi-netwerk een een bedraad netwerk. Allemaal gelukt en nu dik tevreden.
Denk er over na om de EB wireless functie uit te gaan schakelen en een eigen router aan de EB te koppelen, waardoor ik het netwerk naar een nog hoger niveau ga tillen.
Ik heb de Netgear aangeschaft. Installeren was even lastig, kreeg het niet werkend met WPA-PSK setup. Setup gewijzigd in WPA2 AES en alles draait als een zonnetje.

Enige wat mij tegenvalt is de snelheid. Ik heb 50Mb Tele2 waarbij ik ook echt 50Mb haal. Draadloos tot de netgear is dit nog ca. 20 Mb, maar na de Netgear is hier nog ca. 3 Mb van over. Net genoeg voor beetje internetten, maar niet veel meer.

tevreden gebruiker met als enige opmerking dus de snelheid.