Xerox Phaser 6140V_DN Review

JAMF 23 november 2010, laatste update op 23 november 2010, 585 views

Xerox Phaser 6140V_DN

Pluspunten

• Snel
  • Scherp
  • Makkelijk te installeren

Minpunten

• Saai uiterlijk
  • Zwaar, let op waar je 'm neerzet
  • Setje volle toners in net zo duur of duurder dan de hele printer (kan ook aan de aanbieding van Ibood liggen)

Inktverbruik Score: 3
Drivers en stabiliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 5
Muziekweergave Score: 4
Via dagaanbieder Ibood deze printer aangeschaft -dit is geen shop-review,dus elders mijn mening over Ibood. :(
Bezorgd in een ENORME doos, met de duplex-unit los geleverd.
Voldoende beschermd door tempex en plakkers op alle klepjes en laatjes.
De quickstart handleiding geeft voldoende info om alles gebruiksklaar te maken.
Een netsnoer zit erbij, een netwerk - of een USB kabel niet. De toners zijn 'halfvol': genoeg voor 1000 afdrukken zegt men.

De cd bevat de drivers, handleiding en een paar praktische filmpjes.
Installeren en draaien, zelfs met win7 Ult. x64, wat volgens eerdere berichten niet mogelijk zou zijn zonder de drivers van de website.
De printer heeft 2 drivers, PCL6 en PS, het is in PhotoShop even uitpuzzelen wat de beste resultaten geeft, maar dat ligt meer aan de kennis van PhotoShop.

De printer spuugt bij het aanzetten twee pagina's met configuratie instellingen uit, maar dit is uit te zetten.
Er zit ook een web based menu in door het printer IP in de browser te typen.

De afdrukken zijn zeer scherp, dit schijnt te komen door de Emulsion Aggregate toner en een enhanced resolutie van 600x600x4.
Het verbruik is uiteraard nooit zuinig genoeg..... :+

Afdrukken gaat bloedsnel, (vergelijk met inktjet en de ricoh multifunction op de werkplek) ook vanwege de single pass afdruk methode.

Met en reepje laptopgeheugen van 1 GB , 20€, komen er extra functies beschikbaar; zoals RAM disk, formulieren overlay, lettertypes uploaden , beveiligd afdrukken en sorteren.

De klepjes en lade voelen degelijk aan.

Heb jij ook een Xerox Phaser 6140V_DN?

"Setje volle toners in net zo duur of duurder dan de hele printer (kan ook aan de aanbieding van Ibood liggen)"

Is het bekende Gilette scheermes principe. Verkoop het hoofdartikel zo goedkoop mogelijk en maak de refills peperduur. Hebben heel veel printers. Heb laatst een Hp 3525n gekocht met volle toners (3500 pagina's) en kreeg via HP de helft van het geld terug, is vaak per afdruk veel goedkoper dan zo'n aanbieding
Ibood had een prijs die ong. 150€ lager was dan de laagste pricewatch

Ken de afdrukkwaliteit van de HP 3525n niet, maar ik heb toen, ik de aanbieding van Ibood zag, wel eerst een paar relevante reviews gelezen, dus ik geloof niet dat ik een slecht product gekocht

Met de prijs van de pricewatch (329 EYPO) valt de prijs van een setje toners nog mee.

Ik heb deze printer voornamelijk gekocht, omdat ik het beu was om bij elk printje met de inktjet eerst het schoonmaak programma te moeten draaien, aangekoekte, maar halfvolle cartridges weg te gooien etc.

Ik denk dat ik met mijn gebruik misschien wel een jaar kan printen met de fabriekstoners. en tegen de tijd , dat ze leeg zijn zullen de 3rd party-toners ook wel voldoende beschikbaar zijn