Scythe Kama Reader 2 Review

freeco 23 november 2010, 394 views

Scythe Kama Reader 2

Pluspunten

• Goeie lees/schrijfsnelheid
  • µSD slot
  • sober design

Minpunten

• bouwkwaliteit

Over de werking van deze kaartlezer ben ik heel tevreden, alsook over het uiterlijk.
Ik haal zo'n 30MB/s uit mijn CF, en de snelheid van SD en µSD kaarten is volgens hun klasse.
Zo'n µSD slot vind ik super handig, zo hoef ik geen convertor meer gebruiken icm een gewoon SD slot.

Waar ik niet over tevreden ben is de bouwkwaliteit. Van een bedrijf als Scythe had ik dergelijke belabberde kwaliteit niet verwacht. Het doet heel low-budget aan.
Het is onduidelijk hoe je het bijgeleverde kabeltje moet aansluiten, en er is maar 1 correcte manier. Ik las in een andere review dat de lezer direct defect is wanneer je 'm fout aansluit, maar dat was bij mij het geval niet.
Wél heb ik op de 1 of andere manier de connector van de reader beschadigd, want het kabeltje blijft niet helemaal goed meer vastzitten. Nochtans heb ik er geen rare stoten mee uitgehaald, simpelweg induwen en uittrekken. Maar de beschadiging is nog niet van die aard dat de reader niet meer werkt, dus blijf ik 'm zo gebruiken.
Ook heb ik bij het uittrekken van een geheugenkaart het frontje langs 1 kant van de reader eens mee losgetrokken. Geen idee hoe dat ineens mogelijk was, maar het klikte gelukkig terug vast.

Al bij al, voor de prijs moet je't niet laten. Eens je 'm geînstalleerd hebt, doet het zijn ding wel.
Het design is sober en past dus bij de meeste zwarte cases.

Heb jij ook een Scythe Kama Reader 2?