Specificaties 2,4GHz WiFi + router, 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

Pastinakel 18 december 2010, laatste update op 18 december 2010, 726 views

D-Link DIR-655

Pluspunten

• Kleur

Minpunten

• Slechte interface
  • Geen lokale DNS (wel forwarding overigens)

Beheerbaarheid Score: 2
WLAN-bereik Score: 3
Ik heb me laten leiden door een aantal positieve reviews hier op t.net. Met als gevolg dat deze router ongebruikt op de plank ligt.

Het zal allemaal wel dat het een fijn apparaat is. Wat ik echter mis is een goede interface om de boel te beheren. Deze webinterface is gewoon onoverzichtelijk en vreselijk traag.

Persoonlijk vind ik het niet meer dan normaal dat een dergelijk apparaat lokale DNS biedt. D-link denkt daar anders over en brengt deze mening in de ondersteuningsfora nogal arrogant naar voren. Jammer dan, weg met dit ding.

Als je bovenstaande geen probleem vindt dan zou ik dit apparaat van harte aanbevelen maar mij bekoort het niet.

Heb jij ook een D-Link DIR-655?

Meer advertenties

Ik heb even rondgezocht, maar de enige router die ik kon vinden was een dure managed switch van Cisco. Dus welke andere goedkope routers kunnen dit ook ?

De interface is even wennen, maar qua configuratie werkt het allemaal zoals het zou moeten. Er zitten ook voorzieningen om snel informatie te gebruiken van gedetecteerde machines, bijvoorbeeld om poorten in het interne netwerk te routen naar de correcte machine.

Persoonlijk vindt ik dit meer een advertentie voor vraag & aanbod dan een review ...
Ik kan me totaal niet vinden in deze "review"