HP Procurve V1810-8G Review
bij deze een korte review van dit product. Ik heb (nog) niet de doorvoersnelheden en dergelijke getest. Maar al genoeg ervaring opgedaan om er wat over te kunnen schrijven. Hardware: Mooi metaal kasje van 1 U hoog zodat het in een 19" rek gemonteerd kan worden. Software: De interface is even lastig te benaderen via de explore maar hoe dit moet staat in de handleiding beschreven. Hiervoor de pc een statisch IP geven 192.198.2.12 en dan surfen naar 192.168.2.10 om de webpagina van de ProCurve te zien. Standaard is er geen wachtwoord ingesteld. Op de webpagina kan je veel wijzigen en instellen, waar verder niets mis mee is. Misschien had het er allemaal wat mooier en geslikter uit mogen zien maar de functionaliteit is tenminste aanwezig.
Pluspunten
degelijke metalen behuizing instellingen (hoewel niet iedere instelling meteen duidelijk is)
Minpunten
switch en een NAS (merk maakt niet uit, ik heb al meerdere reactie van andere fabrikanten gelezen) werken slecht samen geen NTP server in te stellen via DNS (bv time.nist.gov) maar moet als IP
Eindoordeel
Hardware:
Mooi metaal kasje van 1 U hoog zodat het in een 19" rek gemonteerd kan worden.
Software:
De interface is even lastig te benaderen via de explore maar hoe dit moet staat in de handleiding beschreven. Hiervoor de pc een statisch IP geven 192.198.2.12 en dan surfen naar 192.168.2.10 om de webpagina van de ProCurve te zien. Standaard is er geen wachtwoord ingesteld.
Op de webpagina kan je veel wijzigen en instellen, waar verder niets mis mee is. Misschien had het er allemaal wat mooier en geslikter uit mogen zien maar de functionaliteit is tenminste aanwezig. Direct uit de doos doet de switch al wat die moet doen, de diverse aangesloten apparaten aan elkaar knopen.
Nu wat ik als nadeel / hinderlijk ervaar, tot nu toe want ik hoop op een remedie;
Ik heb naast alle standaard apparatuur de switch ook aangesloten op mijn NAS, immers heb ik daar de snelheid voor nodig. Alleen de switch en de NAS kunnen niet zo lekker samenwerken.
Een ander met hetzelfde probleem .
De NAS (een Synology DS-209 (prima apparaat)) krijgt verbinding met de switch wanneer ik de netwerkstekker aansluit. Echter na ongeveer 5 minuten valt de switch LED voor de NAS connector uit en is de NAS met geen mogelijkheid meer te benaderen. Stop ik de connector dan in een andere poort dan lichten de LED's niet eens op. Het is net of de switch de NAS blokkeert.
Wellicht hebben andere deze ervaring ook, ik zou graag jullie oplossing lezen!
Op de foto is de NAS aangesloten op de derde poort, de LEDs zouden dan ook moeten branden want de NAS staat aan. Echter blijven die uit.
Nog een licht nadeel is dat er een klok in de switch zit zonder batterij, na iedere koude start is de tijd weg.
Je kan een NTP server opgeven maar niet als DNS alleen als IP adres. Diverse NTP IP adressen heb ik geprobeerd maar allen zonder succes.
Reacties (8)
Ik heb er een Synology DS211j aan hangen i.c.m. een Samsung Spinpoint F3 HD103SJ en bereik hiermee een upload van 40-45Mbps en een download van 75-80 Mbps via FTP.
@LooneyTunes
De Iomega is 100Mbps wat theoretisch neerkomt op een transfer van 12,5MB/s. Een USB2.0 (waar je het waarschijnlijk over hebt) komt neer op 480Mbps (60MB/s) en zal in de meeste gevallen ook echt sneller zijn.
Ze zijn bij mij aangesloten op een POE switch, erg handig dat je geen extra stopcontacten nodig hebt om een voeding in te steken
Heb een gelijkaardig probleem gehad met cat5 kabels.
Ik heb er hier 3 WD's, 1 X Lacie, 1 X IOmega(mediaplayer) en 1 X Sitecom NASsen eraan hangen en geen van alle hebben problemen.
De Lacie is erg traag (lijkt wel een 100 Mbit, maar staat toch écht allemaal op Gbit. Ook een 1 op 1 verbinding met een crosscable blijft relatief traag)
Ook de IOmega is erg traag (100 Mbit) en een USB verbinding gaat sneller om een ISO over te zetten. (Helaas bekend probleem van de IOmega)
De rest is gewoon zeer snel én goed benaderbaar.
Prima switch!
Ik haal met mijn DS1511+ een snelheid van 120 MB+ met 2 getrunkte poortjes.
Niets dan lof voor deze apparaatjes (heb er 2 staan)
Edit: staat netjes op de site van HP
[Reactie gewijzigd door SniperGuy op 23 juli 2024 21:59]
Ik heb dus maar de NTP server van mijn Synology DS412 ingeschakeld en de switch daar naar toe verwezen.
Wat betreft NAS problemen....
Ik heb een Synology DS411+II en een DS412+ er aan hangen.
De DS412 met LACP op 2 poorten zelfs.
(En een oude WD Live Essentials. Die heeft weliswaar 1 GB interface maar de ARM in dat ding kan hooguit 14 MByte/s verwerken.)
Ik merk niks van problemen.
Throughput ligt op ongever 90% van het theoretische maximum met de standaard Cat5e kabeltjes die bij de Synology's zaten.
Mij hoor je niet klagen
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn