ICIDU Gigabit Switch 5 ports Review

samsam538 16 november 2010, 2.587 views

ICIDU Gigabit Switch 5 ports

Pluspunten

• verschillende lichtjes voor verschillende snelheden
  • licht van gewicht
  • goedkoper dan andere switches

Minpunten

• geen webinterface

Features Score: 4
Ik heb er tot nu toe geen problemen mee. De switch heeft een kunststoffen behuizing. De switch is goedkoper dan andere 5-ports gigabit switches die ik heb gezien. Hij is licht en heeft zes lichtjes. En voor power, de andere vijf voor de poorten. Wat bijzonder is, is dat de lampjes twee verschillende kleuren hebben. Als de snelheid 10/100 Mbps is dan geeft 'ie een oranje lichtje. Als hij 1 Gbps dan geeft hij een geel lampje aan. Hij heeft geen webinterface, maar dat vind ik niet zo nodig. Voor als je het op de muur wilt ophangen, is op de achterkant ophangplaatsen vrijgemaakt. Verbruikt 5,4 Watt.

Heb jij ook een ICIDU Gigabit Switch 5 ports?

Heb je dat verbruik opgemeten? En is dat in use, of idle?
De Sweex SW115 lijkt identiek maar Sweex claimt 3W verbruik. Ben wel benieuwd.
Kun je ook met deze switch bijvoorbeeld een pc met 1000mbps en een pc met 100mbps laten draaien en dan wel op die snelheid van de pc of wordt dat dan gelijk getrokken?
Negatieve eigenschap van een non-managed switch is dat ie geen web-interface heeft? Wat zou je in willen stellen?