AMD Athlon 64 X2 3800+ Tray Review

HischildNewbie 23 augustus 2006, laatste update op 23 augustus 2006, 1.047 views

AMD Athlon 64 X2 3800+ Tray

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteit verhouding, snel, veelzijdig, koel

Minpunten

• langzaam

Aangezien mijn AMD Athlon 3200+ eruit is gegaan dankzij een goede verkoop en ik toch een leuke stap voorwaarts wilde doen, ging ik op zoek en deze kwam ik tegen. Een erg leuke aanbieding die flink goedkoper was als nu. Iedereen heeft het over de prijsdrops van AMD maar deze processor is flink gestegen in prijs.

Een goede windows is altijd vereist, waardoor ik dus ook met een schone installatie ben begonnen. Het eerste dat me op viel tijdens de installatie al, was dat er nauwelijks een snelheids verschil was. Ook de koeler (een zalman) was uitermate stil. Naderhand, toen windows eenmaal goed draaide, was het wel heel goed te merken dat dit veel sneller was dan de single core.

Ik heb geen problemen gehad met het gebruiken van veel programma's tegelijk. Ik vond juist dat met deze dual core het multi tasken een flink stuk soepeler ging als bij de single core. Dit hoort natuurlijk zo te zijn, maar vooral bij deze was dat heel goed te merken, persoonlijk vond ik dit beter te merken dan bij de single en dualcores van intel.

Games was het snelheidsverschil vooral te merken tijdens het draaien van meerdere programma's naast het spel zelf. Dit was vooral tijdens spellen die niet goed met dual cores overweg konden, zodat de 2e core met de overige programma's kwam te zitten. Oblivion maakte hier (na een aantal mem en processor tweaks in de instellingen) een duidelijke uitzonring op, dit was namelijk wel weer een stuk sneller.

In het kort ben ik zeer tevreden over deze processor. Vooral de prijs/kwaliteit verhouding vind ik zeer goed.

Heb jij ook een AMD Athlon 64 X2 3800+ Tray?

Positief: snel
Negatief: Langzaam

Make up you're mind! ;)
Klok de snelheid erbij, je moet wel op 2.3 GHz of 2,4 GHz komen, mits je geheugen je dat ook wil.