Specificaties 2-bay NAS met 1TB opslag - Bekijk alle specificaties

Iomega StorCenter ix2-200 1TB Review

484E 8 november 2010, 935 views

Iomega StorCenter ix2-200 1TB

Pluspunten

• Goede web access
  • Ingebouwde Torrent client
  • Veel opties voor het maken van groepen gebruikers

Minpunten

• Kan tijdens het gebruik soms door trillen -luide zoem-
  • Eigen OS die geen 3rd party apps accepteert

Features Score: 4
heb mijn ix2-200 nu bijna een jaar en ik ben sinds zes maanden meer dan tevreden. De eerste paar maanden werkte de storage niet zoals ik het wilde en heeft het daarom -vooral door gebrek aan tijd- dienst gedaan als externe harde schijf.
Pas toen ik in Mei dit jaar de documentatie las, had ik pas door hoe ik hem kon configureren. Het is zeer aan te raden om je te registreren via iomega support en daarmee de nieuwste udates binnen te halen. In mijn geval waren dat er drie aanzienlijke updates die ook nog eens nieuwe functies toevoegden aan de nas.
De setup is voor NAS-n00bs als ik wel een lastige, omdat ik vooral de internet access wilde gebruiken. De remote toegang gaat via de meegeleverde dienst (1 jaar gratis daarna onbekend bedrag) van TZO DNS.

Uiterst tevreden over het product maar misschien ook wel meer over het principe van de NAS.
Binnenshuis gebruik ik de filesharing nauwelijks tot niet. Meer bij vrienden dat ik een film die ik eerder heb opgeslagen via de remote access binnenhaal -bij mijn vrienden was de connectie wel te langzaam om behoorlijk te streamen-

Qua energieverbruik zijn er verschillende niveaus in te stellen, de 'power down disk' opties zijn er voor 'after 5 minutes' tot 'after six hours' of nooit. Bij mij gaat hij na 5 minuten weer in de slaapstand.

De service vanuit iomega is heel erg goed geregeld, contact mogelijk via live chat waarna de log wordt nagestuurd. Erg handig. Ook bij problemen of downtime van de Nas wordt er een mailtje gestuurd met de informatie over wat er aan de hand is.

Verder is het configuratiescherm heel goed te doen als je je een beetje hebt ingelezen.
Een beetje teveel opties voor mij -bluetooth ondersteuning, opslag voor beelden van bewakingscamera's- maar ik ben zeer te spreken over de web access en de meegeleverde torrent client.
Vaak in de trein nog even snel een paar bestanden toevoegen om ze vervolgens bij thuiskomst direct af te spelen.

Een goede nas met teveel opties voor de Nas newbie maar ik denk te weinig voor de ervaren Nasser. -de ix2-200 draait op zijn eigen OS en er kunnen daardoor geen applicaties worden toegevoegd-
Toch een aanrader, al is het alleen maar om voor 160E overal en altijd bij je gegevens te kunnen.

Heb jij ook een Iomega StorCenter ix2-200 1TB?