Specificaties Radiogestuurde muis en 5.700dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech Wireless Gaming Mouse G700 Review

Jel014 7 november 2010, laatste update op 9 augustus 2012, 3.446 views

Logitech Wireless Gaming Mouse G700

Pluspunten

• Veel knoppen
  • Goede bouwkwaliteit
  • Veel aan te passen

Minpunten

• Geen ''connect'' knop

Allereerst:
Ik had deze muis gekocht omdat ik al een jaar of 3 deed met een Logitech Cordless Optical muis (draadloos). Ik zou naar een LAN-Party gaan, dus wilde ik een vrij uitgebreide muis met veel functionaliteiten. Mijn oog viel op de G700, want ik wilde per-se een Gaming muis die draadloos was. Een andere optie zou ook de Razer Mamba geweest zijn, maar 120 euro voor een muis vond ik echt te veel. Tevens scheen de bouwkwaliteit niet geweldig te zijn, dus toen ik las dat de G700 werd uitgebracht, was ik vrijwel meteen verkocht.

Ergonomie:
De muis ligt zeer lekker in de hand, de duimsteun had iets langer mogen zijn, maar geen reden voor klagen, is evengoed prima. Tevens is de duimsteun van een vrij ruw materiaal, wat het erg prettig maakt in de hand. De 4 G-knoppen zijn eveneens makkelijk te bedienen en zijn op de tast herkenbaar door de tegenovergestelde vormen van elk van de 4 knoppen.
Het gewicht van de muis is prima. Het is helaas niet aanpasbaar zoals bij bijvoorbeeld de G5 en G7, maar eveneens geen minpunt.

Functionaliteit:
Draadloos werkt super. Geen vertragingen en geen lagg. Minpunt alleen wel is dat er geen 'connect' knop op zit, mocht de verbinding wel wegvallen. Echter is dat bij mij nog niet het geval geweest. Totaal zitten er 13 knoppen op, inclusief scrollen naar links en rechts, de scrollknop zelf en de linker- en rechter muisknop. In principe zijn ALLE 13 knoppen aan te passen, al zullen de meeste mensen bepaalde knoppen toch wel de standaardfunctie laten, zoals de linker- en rechter muisknop. Tevens zit er nog een knop onder het scrollwiel, waarmee je tussen gewoon en fast scrollen kan wisselen. Deze wordt niet meegerekend met de 13 knoppen, omdat dit mechanisch gaat en niet elektronisch.

Precisie:
Zeer goed. Kan er weinig over zeggen, behalve dan dat standaard de G9 en G10 knoppen worden gebruikt om het DPI te verlagen of verhogen. 5700 DPI is alleen ziek snel en gebruik ik nauwelijks :>

Vormgeving:
Is eveneens goed. Ligt lekker in de hand, knoppen zijn goed bereikbaar. Zoals ik net al noemde is de duimsteun van een vrij ruw materiaal, waardoor je er met je duim niet vanaf glijdt ;)

Bouwkwaliteit:
Super. Goed materiaal, niet slap, mooi scrollwiel ook (zijkanten zijn van metaal), knoppen zijn goed, voelen ook prima aan, totaal geen problemen mee.

Drivers en ondersteuning:
Is ook zeer goed, al is het wel even ontdekken hoe het werkt in het begin. Ik mis alleen wel een CD in de doos, software moet je zelf downloaden vanaf de Logitech site. Ik denk niet dat dat bij deze muis een probleem zal zijn, aangezien het percentage computergebruikers zonder internet die deze muis kopen zeer laag zal zijn, en oudere mensen die dat niet weten zullen niet zo'n muis kopen.

Prijs:
Is een erg dure muis, maar je krijgt er wel wat voor. Voor veel mensen zal dit een punt zijn om nog even door te zoeken, ik wilde deze keer gewoon een goede muis met een bulk extra's.

Algemeen:
Zeer goede ervaring. Heb em nu 3 weken en ben zeer tevreden. Prijs is wat minder, of liever gezegd wat meer ;-) Ik raad hem zeker aan!

• Logitech G15 v1
  • Windows 7 x64

Heb jij ook een Logitech Wireless Gaming Mouse G700?

Mooie review!
Misschien is het handig om de kopjes "bold" te maken zodat het iets overzichtelijker wordt. Wat plaatjes er in maakt het iets makkelijker te lezen.
Ik heb klachten gehoord dat als de muis draadloos werkt dat hij dan kleine bewegingen slecht registreert. Ik zou hem zelf willen kopen omdat hij er fantastisch uitziet en goede draadloze muizen moeilijk te vinden zijn. Heb je nog helemaal geen problemen gehad?

Ward
Persoonlijk vind ik het de beste draadloze muis die ik ooit heb vastgehouden. Heb er zelf nooit problemen mee ondervonden. Batterij gaat misschien niet heel lang mee, 2-3 dagen vol gebruik. Maar ik heb de kabel aan een usb poort gehangen waar altijd stroom op staat, dus gewoon een nacht erin hangen en hij is weer vol. Mocht je dat vergeten, kan je ook altijd gewoon bedraad verder werken, werkt ook perfect.