Logitech G500 Review
Ergonomie
In tegenstelling tot de Logitech G5 die ik hiervoor had ligt deze muis erg lekker in de hand. de zijkant waar de duim op ligt is voorzien van een soort grip laag. de extra knoppen die op de muis zijn zijn erg makkelijk te bereiken.
Functionaliteit
Ook heeft deze muis veel functies in vergelijking tot andere muizen. deze muis is voorzien van:
- rechter en linker muisknop (Mouse 1 en 2)
- een scroll wheel die je in kan drukken (Mouse 3)
- een Hyper scroll knop die wisselt tussen hyper scroll en normale scroll
- Het is mogelijk om met het scroll wieltje naar recht en links te gaan, dit is voor paginas die buiten beeld vallen.
- 2 extra knoppen aan de zijkant (Mouse 4 en 5)
- een extra macro key, die in te stellen valt met...
Pluspunten
Goede prijs veel functionaliteiten ligt er lekker in de hand alle dingen die je nodig hebt staan op 1 CD en alles werkt onder 1 programma
Minpunten
Bouwkwaliteit vind ik wat minder, want ik denk dat hij na 2 klappen wel kapot zal zijn
Eindoordeel
In tegenstelling tot de Logitech G5 die ik hiervoor had ligt deze muis erg lekker in de hand. de zijkant waar de duim op ligt is voorzien van een soort grip laag. de extra knoppen die op de muis zijn zijn erg makkelijk te bereiken.
Functionaliteit
Ook heeft deze muis veel functies in vergelijking tot andere muizen. deze muis is voorzien van:
- rechter en linker muisknop (Mouse 1 en 2)
- een scroll wheel die je in kan drukken (Mouse 3)
- een Hyper scroll knop die wisselt tussen hyper scroll en normale scroll
- Het is mogelijk om met het scroll wieltje naar recht en links te gaan, dit is voor paginas die buiten beeld vallen.
- 2 extra knoppen aan de zijkant (Mouse 4 en 5)
- een extra macro key, die in te stellen valt met een driver die is meegeleverd met de muis
- Dpi + en - , om het aantal Dpi hoger of lager te zetten
- Weight cartridge meegeleverd met 6 4,5gram gewichtjes en 6 1,7 gram gewichtjes
Al deze functies maken deze muis een perfecte gaming muis. de extra knoppen voor extra bindings en de verstelbare Dpi voor als je wisselt tussen een sniper en een automatisch wapen
Precisie
Deze muis beschikt over een 5700 dpi gaming laser. die erg accuraat is en dus uiterst handig voor gaming.
Vormgeving
Erg mooie muis. de muis is bedekt met verf spatjes wat er erg mooi uitziet. het USB draad dat met stof is gesleeved dus niet dat lelijke rubber. de led lichtjes die aangeven in welke stand je het aantal DPI hebt.
Bouwkwaliteit
De kwaliteit is goed. voor de mensen die nog wel eens uit woede met een muis gaan slaan is dit geen goede muis. ik denk dat hij na 2 klappen kapot is.
Drivers en ondersteuning
Bij de muis is er 1 CD meegeleverd waar alles op staat wat je nodig hebt.
ik gebruik deze muis in samenwerking met Windows 7 32 Bit en werkt prima, alle knoppen werken aar hun behoren.
Prijs
Ik heb deze muis gekocht voor 50 euro bij alternate.nl. Ik vind dit spot goedkoop voor een muis met zoveel functies en zon goede kwaliteit. ik raad deze muis iedereen aan, omdat deze muis eigenlijk bij elk type computer gebruiker past, hij is handig voor gaming, web browsing enz.
Reacties (2)
Maar een screenshotje erbij van de setpoint software zou niet verkeerd zijn.
De Logitech Performance Mouse MX heeft nageniegen dezelfde laser, alleen is deze muis specifiek gericht op kantoor/office en ''gewoon pc gebruik''. Natuurlijk kan deze muis ook voor games worden gebruikt, maar de laser blijft hetzelfde.
De G500 is inderdaad fijner dan de G5! (De G9/G9x komt op dezelfde plek als de G500, maar dan duurder.) Momenteel gebruik ik de G700, maar de G500 is er als back up.
Een CD vind ik tegenwoordig iets overbodig, maar dat is natuurlijk wel weer handig voor hen die (tijdelijk) zonder internet zitten. Anders is het gewoon drivers downloaden en gaan.
Dat stof om het snoer (zit ook bij de G9/G9x eromheen) vind ik zelf wat minder. Ik heb eigenlijk nog nooit een gewoon standaard snoer versleten, en het stof eromheen maakt het behoorlijk stug waardoor het snoer niet soepel meer meekomt in de games (of bij wat voor toepassing dan ook).
De review is wat matig vind ik. Je had eventueel wat plaatjes toe kunnen voegen van het bestofte snoer, de verfspatten, de algehele vorm...
Maar ik heb ze slechter gezien
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
/u/337014/crop683047798218c_cropped.png?f=community)