Specificaties 58" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 58PFL9955H Review

AlfABetA 6 november 2010, 3.193 views

Philips 58PFL9955H

Pluspunten

• Zeer gaaf beeld, 21:9 is gewoon geweldig. Goed en eenvoudig menu, Geweldige uitgebreide online net view, Geweldige sfeer Ambilight, Ambilight Spectra 3-systeem. full-lit led-backlight-technologie. Geweldige 3D, en volledig ingebouwd. 3D brillen zijn zeer dicht zodat er weining licht doorkomt. Pc is rechtstreeks te projecteren naar tv via Wifi media connect software.

Minpunten

• Zenders gaan soms wat traag, Hadden wat meer aansluitingen voor audio aanwezig mogen zijn,

Mijn eerste kleine review,
Ik heb nu de tv 3 dagen in huis, en moet zeggen, ik ben er helemaal kapot van. Wat een beeld, en dan met die prachtige ambilight. Echt een plaatje. Ja en films kijken is gewoon, pffff, had direct het gevoel om elke oude film uit de kast te halen en deze weer te kijken op deze Cinema tv. Als je op deze tv een full HD film kijkt dan is het net of je in de bios zit, en dat meen ik echt. Zeker met het Amblilight effect, is het gewoonweg nog meer genieten.

Deze tv is dan ook zeker niet alleen om films te kijken, zelf het gewone tv kijken is gewoon geweldig. De techniek van philips zorgt ervoor dat het beeld er gewoon en natuurlijk uit blijft zien. Ik zie dan ook geen vervorming van 16:9 materiaal, het blijft gewoon fantastisch kijken. Het 4:3 materiaal wordt niet automatisch uitgetrokken, omdat ze bij Philips zelf vinden dat dit een onnatuurlijk verhouding geeft. En dat vind ik best.

Net tv is prima uitgerust en kwaliteit is op full beeld nog steeds goed. Wel was net tv even down gisteren.
Uitzending gemist gebruik ik persoonlijk veel, maar ook Videoland, laatste nieuws, buienradar, en ga zo maar door. Ook je eigen favorietenlijst van websites die jij wil kun je makelijk maken. Het invullen van een web adres gaat ook zeer makelijk.

Met mijn Ryan mini, stream ik de meeste films en 3D films af (half sbs enz), en ik moet zeggen ook het 3d effect is prachtig. Alleen heb je dan vaak problemen met de ondertiteling met 3D films, omdat de meeste media players dit nog niet goed kunnen weergeven. Op dit moment kun je nog geen full 3D matriall op een mediaplayer afspelen, laat staan streamen. De brillen zitten zeer goed, en ik had nergens last van. In de bios kreeg ik nog wel eens wat hoofdpijn. maar heb gisteren Class of titans in 3d gekeken en ik vond het echt genieten. Heb nog geen ghosting waargenomen.

Wel was er een probleem met het 3D test kanaal van ziggo, de tv reageerde niet op dit 3D signaal, maar naar de laatste firmware update was dit probleem opgelost. Wel vondt ik dat 3D test kanaal nog niet zo prettig kijken, maar dat ligt waarschijnlijk aan de upscaling die ze bij ziggo doen.

Ook is er een probleem met 3D gaming met de PS3. Dit werkt niet meer met sommige LG en Philips tv's (misschien meerder merken). Dit komt door de laatste firmware van Sony, en volgens Philips zou Sony in december hiervoor een nieuwe firmware uitbrengen. (sony onkent dat ze een firmware update in december uitbrengen, maar ze zullen me nog terug bellen over dit probleem). Maar gewoon met de PS3 een spel spelen vond ik zeer spectuculair op deze tv. Het lijkt gewoon of je meer ziet, omdat deze tv zo breed is. 3D kijken met de PS3 Blue Ray gaat prima, heb dit getest met monster house 3D.
Bij sommige ondertiteling bij films schuift het beeld wat op, en wordt de ondertiteling mooi in een zwarte balk van onder weergeven. Daar heb je weinig last van.

En wat de prijs betreft, oké het is een dure tv, maar dan heb je ook wat, maar heb er zeker geen 4000 voor betaald. ik heb gewoon een beetje gehandeld in de winkel, en voor 3500 euro, inclusief 2 brillen (waarde ongeveer 200 euro), dan nog een gratis 3D blue Ray speler (waarde 229 euro), of 125 euro terug storting van Philips, was deze tv voor mij. (aanbieding is ondertussen verlopen) En het wordt ook nog eens netjes bij mij thuis opgehangen en geďnstalleerd.
Al bij al, voor mij is dit de tv van dit moment. Ik ben er meer dan dik tevreden over.

Heb jij ook een Philips 58PFL9955H?

Reviews door de redactie

Hallo

Heb zelf deze TV ook, en ben er ook heel tevreden over.
Zou je je instellingen willen posten?
Inclusief je instellingen van de beeld verbeteraars?

Stel je je TV ook anders in als je Blu-Ray of gewoon HD-TV (upc, ziggo) kijkt?