Philips GoGear RaGa 4GB Zilver Review

BannerFigurezZz 5 november 2010, laatste update op 5 november 2010, 3.536 views

Philips GoGear RaGa 4GB Zilver

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Erg goed geluid
  • Goedkoop
  • Lange erg lange accuduur(20-30uur wanner volledig opgeladen)
  • Phillips Songbird werkt lekker
  • Phillips Fullsound is echt een toevoeging
  • Updaten en collectie bijwerken gaat heel snel
  • Erg betrouwbaar
  • Bijna compleet van aluminium

Minpunten

• geen afspeellijsten maken met Phillips Songbird
  • geen MP4(maar goed daar haal je het niet voor)

Geluidskwaliteit Score: 5
Nou dit al weer mijn 2e review hier op Tweakers en eentje waarvan ik vond dat ik die moest doen.
Het is een lekker apparaatje vooral omdat ik besloot geen zin te hebben in een veel te veelzijdige en dure ipod troep etc.
Gewoon een mooi klein mp3 spelertje met vooral een verschrikkelijk goed geluid.

Geluid

Toch wel het dingetje wat je als eerste wilt weten de geluidskwaliteit.
Nou ik kan je vertellen die is goed erg goed zelfs.
Met wat standaard equalizers en vooral Phillips Fullsound voor de mensen met een bassige smaak(dit programmaatje boost de bas en andere dingen om de muziek heel duidelijk en goed hoorbaar te maken, handig met veel wind etc.).
Ik heb de Creative EP-800 in-ear oordopjes erbij gebruikt(review:http://tweakers.net/productreview/29908/creative-ep-830-%28zilver-zwart%29.html ) en het bevalt goed.
Ook bij tests met andere oordopjes gaf deze MP3 speler een lekker en vooral goed geluid af(en ik heb er vele gehoord en gehad).

Uitbereidings mogelijkheden

Hij kan niet geŁpgraded worden in capaciteit en dan is jammer maar geen must en dus niet echt van belang.
Gebruik als opslag medium is gewoon goed mogelijk.

Gebruiksvriendelijkheid en vormgeving.

Het dingetje heeft mooie en fijne aluminium knoppen die op het eerste gezicht niet zichtbaar zijn maar aanwezig zijn in een aluminium plaat die dus de gebruikelijke richtingen op kan.
Ik heb deze knoppen heel goed en solide in gebruik bevonden en zoals de hele MP3 speler zijn die van aluminium wat het een erg stevig dingetje maakt.

De menu's zijn allemaal handig en makkelijk in gebruik met weinig gezoek en knoppen geram om bijv. de equalizer aan te passen of full sound aan te zetten.
Het maken van een afspeellijst is mogelijk en redelijk makkelijk in gebruik.
Het dingetje is dat je ze dus niet van je pc kan kopiŽren en dus vanaf de speler zelf moet.
Dat is minder handig voor de luie mensen onder ons ;) .
Daar is een oplossing voor namelijk je kunt map weergave aanzetten voor ik vermoed onder andere dit dingetje en ook als je het als opslag medium gebruikt.
Dus kun je de muziek gewoon in een mapje zetten op je MP3 speler en in de volgorde zoals jij die wilt.

Het programma van overzetten, Phillips Songbird, is een makkelijk programmaatje maar niet voor iedereen de manier.
Het kan automatisch in mappen zoeken naar updates voor je muziek bijv. betere versies etc. en je kun gewoon je muziek ermee afspelen kortom een volwaardig muziek programma.
Het is ook mogelijk zoals hierboven genoemd gewoon je muziek te kopiŽren en te plakken en zo dus ook afspeellijsten te maken.
Wanneer je er muziek hebt opgezet gaat het bijwerken bij opstarten en dat is gelukkig zo gebeurd zo installeert het ook updates etc.

Technisch

Accuduur is goed heel goed zelfs loop nu al meer dan 30uur te luisteren zonder opladen en dat bevalt goed.

kortom prima dingetje
Het geheugen(4GB) is genoeg(voor mij) en het updaten van je mp3 wanneer die opstart gaat lekker snel

Heb jij ook een Philips GoGear RaGa 4GB Zilver?