Specificaties 32" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Sharp Aquos LC-32LE705E Zwart Review

mat.hi.as 4 november 2010, laatste update op 4 november 2010, 2.163 views

Sharp Aquos LC-32LE705E Zwart

Pluspunten

• Goed, rustig beeld
  • Ziet er mooi uit
  • Fijn afstandsbediening

Minpunten

• Installatie van smartcard

Ik heb deze tv gekocht/gekregen omdat ik er nog geen 'echte' tv had, slechts een in bruikleen gesteld oud barrel, en XBox spelletjes spelen daarop was niet echt een pretje.

Keus
Deze Sharp was al vrij snel eerste keus door de ingebouwde CI+ module. Thuis heb ik een Ziggo aansluiting, en Ziggo geeft certificaten uit aan tv's met een CI+ module die goed samenwerken met Ziggo. Helaas had deze tv dat nog niet, maar ze waren wel mee bezig om dat erbij te krijgen, en verschillende reacties op internet waren positief op de combinatie van deze twee. Ook na contact in de Ziggo-winkel werd gezegd dat dit samen zou werken. De grootte is prima voor mij, op een studentenkamer, groter moet hij niet worden, anders past het niet meer :P.

Installatie
Uitpakken van iets moois, nieuws en duurs is altijd mooi, zo ook bij deze Sharp. De voet eronder bevestigen was een eitje, alle kabeltjes erin, en toen begon het feest. Aangezien handleidingen voor watjes zijn, was het installeren van de smartcard van ziggo een beetje lastig. De module steekt erg ver uit, en ik wist niet zeker welke kant er precies voor moest komen. Ook na raadpleging van de handleiding werd het me niet veel duidelijker, al is het uiteindelijk toch gelukt. De digitale kanalen automatisch zoeken duurde vrij lang, aangezien hij veel te laag in het spectrum begon. Waarschijnlijk kan je wel instellen dat hij hoger moet beginnen, dat ben ik niet tegengekomen, en dat is nu ook niet meer van toepassing. Achteraf zijn dit allemaal kleine dingetjes, en is de installatie goed verlopen.

Beelkwaliteit
Ik ben geen kenner in verschillende televisies, ik heb ook geen HD-abonnement, maar Ned 1,2 en 3 worden HD uitgezonden, en voetbal (Champions League) is heerlijk om naar te kijken. Rustig, haarscherp, niks om op aan te merken. Ook de Xbox, verbonden met een cheap-ass HDMI kabeltje, oogt heerlijk. Zoals ik al zei, ik weet er niet veel van af, maar ik zou me niet kunnen vinden in een slechte beoordeling hierover.

Uiterlijk
De rand om het scherm heen is glimmend zwart, wat mij niet stoort tijdens of buiten het televisie gebruik. Het blauwe (uitschakelbaar) driehoekje onder het Sharp logo is me nog nooit hinderlijk opgevallen, alleen handig voor wanneer ik de tv per ongeluk aan liet staan. De voet oogt solide, maar door de weerkaatsing hiervan (ik zit te dicht op de tv) zie je soms een deel van het beeld dubbel. Ondanks het feit dat ik hem nog nooit heb schoongeveegd sinds afgelopen juni, zie je nog geen stof oid op het toestel zitten.

Gebruik
Ik gebruik de tv vooral voor Xbox spelletjes en normaal televisie kijken. Door de CI+ module gebruik ik maar 1 afstandsbediening die bijgeleverd zit bij het toestel. Deze werkt prima, handige intu´tieve knopjes en ook een duidelijk menu van de tv zelf. Hier heb ik niks op aan te merken, behalve dat het wisselen tussen twee zenders vrij lang duurt. Het geluid gaat via een aparte geluidsbron, dit werkt ook vlekkeloos.

Heb jij ook een Sharp Aquos LC-32LE705E Zwart?

Hey Mathias,

Een tijdje geleden heb ik gekeken naar deze TV omdat de specs van het apparaat er erg mooi uit zien.
Helaas kwam ik oa. op Kieskeurig wat negatieve reviews tegen.
Ik snap dat een mens zn frustratie kwijt moet als de TV niet bevalt, en als ie wel bevalt gaan ze niet zeiken..

Maar kan jij aangeven of jij last hebt van de achter lopende 'lip-sync'?
En ook vraag ik me af of je bij de aftiteling van een film/serie de het licht van de backlight ziet, op mijn 27" iMac met Edge backlight irriteert dit me namelijk nogal.

Groet,

Wieger

PS bedankt voor je review
Hey Wieger,

Ook voor de aankoop heb ik een aantal negatieve reacties gelezen over deze tv, maar ook vaak genoeg dat het opgelost zou zijn met externe boxen. Omdat ik die heb, heb ik toch besloten om de tv te kopen. Achteraf werkt dat wel, al is de lip-sync met een Xbox dan weer niet goed, maar dat is op te lossen via het menu (Opties -> Audio uitgangsvertraging Aan/Uit). Die staat nu aan op gewone tv, en dus blijkbaar uit tijdens het Xboxen.

Zelf heb ik nog nooit (bewust) het backlight licht gezien. Ik heb hier geen DVD speler om even snel naar aftiteling te gaan kijken, maar ook als ik ernaar kijk, zie ik het niet. Normaal zit ik onder een hoek (~25 graden) te kijken, en zou ik het dus moeten kunnen zien, maar dat doe ik niet.

Met vriendelijke groet,

Mathias
He Mathias,

Dank voor je antwoord! Inmiddels heb ik de TV al geruime tijd en ben er erg blij mee!
Tot zover heb ik geen klachten en er ging een wereld voor me open toen ik mn PS3 aanzetten.

Super geukkig dus! Ookal heeft de TV niet de nieuwste snufjes en heeft hij helaas geen netwerk aansluiting, daar in tegen heb ik wel een energie zuinige full LED backlight en kijk ik toch geen TV.

Groet,

Wieger