Sharkoon FireGlider Rood / Zwart - Reviews

Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 3.600dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Sharkoon FireGlider Rood / Zwart Review

maajelvv 4 november 2010, laatste update op 4 november 2010, 1.095 views

Sharkoon FireGlider Rood / Zwart

Pluspunten

• Goedkoop
  • triple shot button werkt erg goed
  • goede vormgeving
  • makkelijk naar eigen wens in te stellen

Minpunten

• bouwkwaliteit

Heb deze muis ongeveer een jaar geleden gekocht bij alternate.

had deze muis specifiek uitgekozen omdat:
1. hij een mooie kleur heeft en leuke graphics.
2. hij een extra knop heeft naast de scroll button. (verder meer informatie hierover)
3. hij bedraad is en als fps-gamer dat een groot voordeel is tegenover draadloos.
4. de precisie (Dpi) zeer gemakkelijk en duidelijk in te is door middel van een verlichte button onder het scrollwiel.
5. hij niet te duur is in vergelijking met de andere muizen met dezelfde (of mindere) mogelijkheden.

Ontvangst

De muis werd keurig geleverd in een mooie doos met aan de voorkant een uitsparing met plastic waar je de muis al doorheen ziet. in de doos zaten verder: een hoesje voor de muis, gewichtjes, een handleiding en cd-rom voor drivers en programma voor instellingen en extra onderkantjes zodat je die kan vervangen wanneer de muis niet meer soepel glijdt.

Gebruik
de muis was erg makkelijk in te stellen en nadat ik de gewichtjes naar mijn wens had afgestemd en de Extra knop had ingesteld op 3x klikken, kon ik mijn nieuwe muis uitproberen.
een andere handigheid van de muis is het interne geheugen waarin de profielen worden opgeslagen zodat wanneer je hem op een andere pc aansluit toch jou instellingen behouden blijven. nou kan ik me voorstellen dat je dat niet snel doet, maar als je het doet is het toch wel makkelijk.

aangezien ik fervent fps-shooter gamer ben ben ik maar eens begonnen met het uitproberen van de muis.
eerst wat sneller ingesteld voor de echte actie en later langzamer voor het snipen. dit gaat erg makkelijk d.m.v. het knopje en dankzij de verlichting weet je ook precies in welke stand hij staat.
om de "triple shot button" uit te proberen ging ik naar een pistol only server.
dit omdat je dan minder vaak je muisknop hoeft te gebruiken.
dit werkt erg goed en verbeterd je accuracy aanzienlijk. ook met een assault rifle in "single shot" verbeterd het de precisie.

Na 1 jaar gebruik.

Nadat ik de muis een tijdje had gebruikt onstond er opeens een barst in het plastic net naast de rechter muisknop. dit is niet heel hinderlijk maar de verf bladdert er wel een beetje vanaf.
ben verder nog erg tevreden over de muis en doet precies waarvoor die gemaakt is.
ook na langere tijd gamen heb ik geen last van mijn hand door de goede vormgeving.

Heb jij ook een Sharkoon FireGlider Rood / Zwart?

Aardige review :) Met wat specs en fototjes wordt het zelfs een goede review. Ga zo door.
Ja man, gooi er een paar IRL plaatjes bij :)