Microsoft Remote Keyboard Review
Het Microsoft Remote Keyboard is een mooi vormgegeven en handzaam keyboard die op het eerst gezicht ideaal lijkt voor mediacenters. Wie verwacht met dit toetsenbord relaxed op de bank te kunnen internetten heeft het echter mis. Het Remote Keyboard is een ware pain in the ass en zul je alleen voor de hoogst noodzakelijke handelingen (zoals het installeren van software updates) tevoorschijn willen halen. Zelfs dan zullen de frustraties snel oplopen en zul je snel willen teruggrijpen naar een remote login vanaf een systeem met een écht toetsenbord.
Het Remote Keyboard heeft krap gepositioneerde toetsen waardoor het typen van lange teksten moeizaam gaat. Het grootste probleem is echter de slechte respons van de ontvanger en de uitermate beroerd werkende muispointer. Die is onbruikbaar voor mensen die geen ervaring hebben met het Remote Keyboard en zelfs als ervaren gebruiker zul je moeite hebben om accuraat te mikken.
Microsoft heeft ervoor gekozen om het Remote Keyboard via infrarood met de ontvanger te laten communiceren. Het voordeel hiervan is dat het keyboard kan werken met dezelfde ontvanger als van de MCE-afstandsbediening. Het overduidelijke nadeel is dat het bereik beperkt is en dat er (bijna) altijd een directe zichtslijn...
Pluspunten
Mooie vormgeving en handzaam formaat
Minpunten
Ergonomie waardeloos in alle opzichten
Eindoordeel
Het Remote Keyboard heeft krap gepositioneerde toetsen waardoor het typen van lange teksten moeizaam gaat. Het grootste probleem is echter de slechte respons van de ontvanger en de uitermate beroerd werkende muispointer. Die is onbruikbaar voor mensen die geen ervaring hebben met het Remote Keyboard en zelfs als ervaren gebruiker zul je moeite hebben om accuraat te mikken.
Microsoft heeft ervoor gekozen om het Remote Keyboard via infrarood met de ontvanger te laten communiceren. Het voordeel hiervan is dat het keyboard kan werken met dezelfde ontvanger als van de MCE-afstandsbediening. Het overduidelijke nadeel is dat het bereik beperkt is en dat er (bijna) altijd een directe zichtslijn met de ontvanger moet zijn. In mijn huiskamer met een zitpositie van zo'n 3,5 meter tot de ontvanger is de ontvangst vaak al haperig.
Kortom, qua vormgeving een heel aardig toetsenbord, wat betreft ergonomie een totale ramp.
Heb jij ook een Microsoft Remote Keyboard?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (4)
Die muispointer is de voornaamste reden dat ik het toetsenbord nauwelijks gebruik. Je kan hem er net zo goed afhalen.
Trust heeft een kopie van dit toetsenbord gemaakt. Iemand daar ervaring mee?
http://www.shops.nl/product/76361/?oid=4
Of kent iemand een ander alternatief?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
/u/1/femme.png?f=community)
/u/127713/crop5d9efefb8dc5e_cropped.png?f=community)