Linksys WMP600N Review

Cable_boy 30 oktober 2010, laatste update op 30 oktober 2010, 1.399 views

Linksys WMP600N

Pluspunten

• verpakking

Minpunten

• ontvangst
  • bereik
  • stabiliteit
  • bandbreedte
  • drivers

De eerste adapter heb ik terug moeten sturen want deze was kapot. De tweede heb ik getest met verschillende drivers namelijk de meegeleverde driver, de driver van de Cisco website en de driver van Ralink. De kaart geeft met alle drivers een slecht ontvangst/bereik namelijk 30%. Dit in vergelijking met een oude WiFi-b/g adapter van Asus met Broadcomm chip daarop die op dezelfde (PC)locatie altijd boven de 80% ontvangst haalt en altijd 54Mbps aangeeft, is dit dus een slecht ontvangst.
Hij is getest met 2 routers die beide van Zyxel zijn en die wel goede performance halen met de oude WiFi adapter. Met ideale omstandigheden haalde ik 40 Mbps in GPerf met een WiFi-n router maar het was dermate instabiel dat ik mijn oude adapter er weer terug in heb gestopt. Met deze oude adapter kan ik wel video streamen naar mijn PS3 maar de WMP600N is daarvoor niet geschikt omdat deze vaak terugvalt naar 1mbps of zelfs helemaal de verbinding verbreekt.
Mijn PC staat altijd 12 meter in horizontaal vlak van de router af en 1 verdieping hoger. Mijn verwachtingen van Wifi-N waren hoog. Ik was tevreden geweest als ik 40Mbps stabiel kon halen uit een WiFi-N (150 Mbps) netwerk maar helaas is dit alleen haalbaar als je je PC naast je router zet en dan kun je dus net zo goed een kabel gebruiken. Mijn verwachting van een Linksys-Cisco apparaat waren ook hoog maar dit bedrijf kan zijn naam flinke schade toe gaan brengen als het deze kwaliteit producten blijft brengen.

Conclusie:
Voor het gebruik binnenshuis en met een aantal muren/vloeren tussen de zender en ontvanger is dit apparaat af te raden.

Heb jij ook een Linksys WMP600N?

Ik heb dezelfde ervaring. Ik gebruik ook Win7 x64.
De USB stick die UPC meelevert heeft een beduidend betere ontvangst!
De linkste wil ook niet werken met de Thomson router van UPC, wel met mijn SMC roeter.

Morgen krijg ik een netgear router met dual band, hopelijk gaat dat beter, zo niet dan gaat de linksys kaart snel terug naar de winkel!
Ha,

Ik ben op zoek naar een PCI wifi adapter voor mijn netgear wndr 3700 (dus n & dual band). Waanzinnig weinig adapters beschikbaar met deze eigenschappen (in pricewatch komt volgens mij alleen deze linksys naarboven)

Heb jij al een test uitgevoerd in combinatie met je netgear dualband?

Ben heel benieuwd!
Ik ben ook benieuwd naar de prestaties van deze kaart in combinatie met de NETGEAR WNDR 3700. De andere review schrijver van deze kaart heeft die combinatie nu staan.