Specificaties DLNA -support, WiFi - Bekijk alle specificaties

Sony SMP-N100 0MB Review

spamcentraal 31 oktober 2010, laatste update op 31 oktober 2010, 1.506 views

Sony SMP-N100 0MB

Pluspunten

• Kwaliteit van de beelden is echter erg goed, en er zit zelfs een ruisonderdukker in voor mindere kwaliteit filmjes via internet.
  • Prijs/kwaliteit verhouding is zondermeer goed, (prijs kan ik bij tweakers niet invullen ?!)
  • Lokale beelden van nas of pc worden sneller verwerkt dan door bv mijn tv zelf.

Minpunten

• De beschikbare internet content vindt ik echter (nog) wat beperkt. en zelfs beperkter dan mijn netgear eva 2000, jammer ook dat bv net 5, veronica, sbs6 er wel beperkt op zitten, maar de publieke omroepen geheel ontbreken. (muv NOS Journaal )
  • Ook het zoekmenu werkt minder lekker/ geeft niet de gewenste zoekresultaten. a VoiDLNA diashows kunnen niet van geluid worden voorzien. via USB wel.
  • Lan als Wlan, maar (hoewel te verwachten) niet tegelijkertijd te gebruiken helaas.
  • De speler kan alleen standard-definitionvideo
  • weergeven op een DLNA-server.
  • No Netflix support
  • Although Sonystyle markets the N100 as having Netflix support it does not have support in Canada, (en Nederland red.) A call to Sony Customer support confirmed that support is missing and there is no firm date when it will be available. Shame on Sony for miss leading information on their Web site

Geluidskwaliteit Score: 5
Algemeen:
Ik heb dit apparaat gisterenavond geinstalleerd, en ben tevreden met de kwaliteit van de videobeelden.
Okk de interactie met mijn tv (sony KDL-40w5500) is prima, en kan voor 99% met dezelfde (tv) afstandsbediening bedient worden.
(blijft natuurlijk jammer dat een gedeelte van de functionaliteit een herhaling van zetten is voor bestaande oiplossingen waaronder de tv (mp3-internet video etc maar dat terzijde)
Beschikt over zowel Lan als Wlan, maar (hoewel te verwchten)niet tegelijkertijd te gebruiken helaas.
Netwerk bolletje in home menu doet niks(?), waardoor bepaalde internrt registraties tbv het verkrijgen van extra content niet mogelijk zijn.

Bestandstypen die kunnen worden weergegeven:

Video:
  • MPEG-1 Video/PS*1*5
  • MPEG-2 Video/PS,TS*1*6
  • ".mpg", ".mpeg", ".m2ts", ".mts"
  • DivX*2 ".avi", ".divx"
  • MPEG-4 AVC*1*5 ".mkv", ".mp4",
  • ".m4v", ".m2ts",".mts"
  • WMV9*1*5 ".wmv", ".asf"
  • AVCHD*5 *3
Audio:
Bestandsformaat Extensies
  • MP3 (MPEG-1 Audio Layer III)
  • ".mp3"
  • AAC*1*4*5 ".m4a"
  • WMA9-standaard*1*4*5
  • ".wma"
  • LPCM ".wav"
  • JPEG ".jpg", ".jpeg"
Het is mogelijk dat sommige bestanden niet worden weergegeven afhankelijk van het bestandsformaat, de bestandscodering, de opnameomstandigheden of de omstandigheden van de DLNA-server.
Sommige bestanden die op een computer zijn bewerkt, kunnen mogelijk niet worden weergegeven.
De speler kan de volgende bestanden of mappen op een USB-apparaat herkennen:
mappen tot op het 5e niveau
maximaal 500 bestanden in een enkele niveau

De speler kan de volgende bestanden en mappen herkennen die zijn opgeslagen op de DLNAserver:
mappen tot op het 20e niveau
maximaal 999 bestanden in een enkele niveau

hieronder een 2tal related us-reviews, besef echter dat de beschikbare internet content wat anders is dan hier in europa, waarbij het ontbreken van bv Netflix wel een groot gemis is.
(zie verder een stukje van een canadese klant onder negatieve eigenschappen.)

Vid review 1/2
Review 2/2

Gebruiksaanwijzing: kun je hier downloaden

Maar...al met al een leuke investering, en zijn geld denk ik wel waard :)

Heb jij ook een Sony SMP-N100 0MB?

Even een reactie.

Ook ik heb de combinatie KDL-40W5500 / PS3 / SMB-N100.

Ik had gehoopt mkv's te streamen met de SMB-N100 in combinatie met een nog te kopen NAS. Uiteindelijk doel is om gebruiksvriendelijk films van HDD te kijken. Dit lukt dus niet. Pakt ook niet alle avi's. Pakt bij mij ook geen mkv van usb stick.
Vooralsnog doet de PS3 het nog beter. Denk er nu aan om de HDD in de PS3 te vergroten.