Logitech G502 X Lightspeed Zwart Review
De G502 x Lightspeed is een downgrade in vergelijk met de G502 Lightspeed die ik eerst had.
Dit is dan ook een review in vergelijk met G502 Lightspeed.
Stap je over van de G502 naar de G502 X, hier mijn ervaring.
Pluspunten
Gliders Duimknop kan verplaats worden Goed voor grote(re) handen
Minpunten
Voelt enorm plastic-achtig Ongelukkige plaatsing DPI-knop Niet aanpasbaar meer in gewicht Geen directe batterij status meer Zeer slechte LED aanduiding DPI Links/rechtsklik te indirect Véél te duur voor wat het waard is Geen aanpasbaar gewicht meer
Eindoordeel
Na iets meer dan 2 jaar (uiteraard
), begon mijn G502 Lightspeed de geest te geven. Dus goede reden om zijn opvolger aan te schaffen, de G502 X Lightspeed. En dit was een zware teleurstelling, het voelt aan als een downgrade.
Want de prijs die Logitech voor de G502 X Lightspeed vraagt, is het echt niet waard.
- De muis voelt in zijn geheel meer plastic-achtig aan dan zijn voorganger. Dit komt mede door het gewicht: de G502 heeft "body" en uiteraard aanpasbaar in gewicht door meegeleverde gewichtjes. De G502 X heeft die echter niet meer en is lichter. Té licht voor een muis van dit formaat voor grote(re) handen.
- De linker en rechter muisknoppen zijn indirecter. Daar waar met de G502 de klikken soepel en makkelijk/direct gingen, heeft de G502 X meer nodig om te klikken. De neer- en opgaande beweging is nét iets meer en dat is erg merkbaar. Het voelt echt minder direct. En dit is ook hoorbaar.
- De vormgeving van de DPI-knoppen is aangepast en dat ziet er leuk uit. Maar 1 van die knoppen is langer geworden en zit nu vlak bij de Forward-button. Dit is zeer onhandig en zeker als je wat grotere handen (en dus duim) hebt: ze zijn zeer makkelijk alle twee tegelijk in te drukken.
- De 3 LED's die op de G502 zaten zijn ook verdwenen. De G502 X heeft nu nog maar één LED en die zit ook nog eens op een zwaar ongelukkige plek: net boven het scroll-wiel bij de USB ingang. Totaal onzichtbaar als je de muis vasthebt.
Deze LED is o.a. de DPI indicator en ook dat is niet meer goed zichtbaar (en nu dus ook slecht zichtbaar): met de G502 kon je met kleur én aantal LED's zien, in welke DPI stand je stond. Nu met de G502 X is er enkel nog een kleur aanduiding. Ben je kleurenblind? Jammer joh
Ook is de LED-aanduiding van de batterij status slechter geworden. Het enkele LED'je geeft nu alleen nog maar de batterij status aan tijdens heet aanzetten van de muis.
Want de prijs die Logitech voor de G502 X Lightspeed vraagt, is het echt niet waard.
Beoordeel deze review:
Heb jij ook een Logitech G502 X Lightspeed Zwart?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (1)
Geen aanpasbaar gewicht staat in jouw minpunten dubbel...
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn