Samsung Galaxy Apollo i5800 Zwart Review

Gormenghast 29 oktober 2010, laatste update op 29 oktober 2010, 5.940 views

Samsung Galaxy Apollo i5800 Zwart

Pluspunten

• Ziet er leuk uit.
  • De prijs

Minpunten

• Bereik
  • Accuduur
  • Stabiliteit

Even een korte onderbouwing van mijn slechte beoordeling. DIt is dus geen review maar een onderbouwing en dient ook als zodanig te worden gelezen.

Ik gebruik de telefoon nu ongeveer twee maanden en hij bevalt niet goed. Ik sluit niet uit dat dit na een firmware update beter word maar mijn huidige ervaringen met het toestel zijn gewoon slecht. De antenne is dramatisch. Regelmatig geen bereik. Als de telefoon bij mij thuis op tafel ligt (en daar leg ik hem nou eenmaal neer als ik thuis kom) valt de ontvangst onherroepelijk weg. Deze komt ook niet meer automatisch op en ik heb pas weer verbinding wanneer ik de telefoon van standby afhaal en netwerkverbindingen open. Ook op andere locaties is het bereik slecht. Ik dacht dat mijn HTC slecht was maar deze steelt wat dat betreft de show.

Of het de telefoon of Android is weet ik niet maar de combinatie is niet bepaald stabiel te noemen. Sterker nog, ik verlang terug naar de stabiliteit van Windows Mobile. Regelmatig stopt het e-mail programma met werken, Ook een aantal games hebben problemen en willen wel eens ophouden met werken.

De accuduur is ook ronduit slecht. Mijn HTC Diamond ging met de Energy rom 2 dagen mee. Deze accu is anderhalf keer zo groot, het scherm maar 320x240 en toch houdt de accu het maximaal een dag uit. Bluetooth staat 24 uur per dag aan, ook de dataverbinding staat 24 uur per dag open, maar dat was ook op de Diamond het geval.

Groot voordeel is wel dat ik met Android het probleem met de Exchange synchronisatie opgelost is. (Telfort = altijd roaming en een exchange policy die alleen handmatig synchroniseert wanneer roaming aanstaat) . Dit lijkt mij echter meer een bug dan iets anders en is een gelukkig toeval. Helaas wordt alleen de e-mail gesynchroniseerd en wordt de agenda om wat voor reden dan ook achterwege gelaten.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Apollo i5800 Zwart?

het kan dus toch windows mobile en stabiel in 1 zin ik heb de touch pro 2 en loopt minimaal eens per week vast even off topic als iemand suggestie heeft hoor ik het graag verder een duidelijke revieuw
Heb zelf ook een Samsung Galaxy Apollo i5800. Accuduur is inderdaad niet denderend maar een dag of 2 houd ie wel vol met internet verbinding aan. Bluetooth vreet natuurlijk batterijen, dus die staat uit bij mij.

Bereik is bij mij (telfort) wel prima.

Geheel off-topic maar ik vind dat android maar zwaar k.. Ga zelf ook kijken naar of windows mobile of symbian.

[Reactie gewijzigd door Jeroen10 op 27 oktober 2010 14:00]

ik zou bluetooth sowieso alleen aanzetten wanneer het ook echt nodig is
wie koopt er dan ook t-mobile?
dat is zowiso slecht bereik