Specificaties Rad. HD5750 (720MHz), 512MB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

XFX HD 5750 Review

10guppy 21 oktober 2010, laatste update op 21 oktober 2010, 468 views

XFX HD 5750

Pluspunten

• Goede OC resultaten haalbaar
  • redelijk stille ventilator
  • kleine kaart niet te lang
  • grappige duur hanger
  • directX 11 ondersteuning

Minpunten

• word wat warm met de standaard ventilator instellingen
  • geen crossfire brug
  • geen dvi-->vga adapter

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Waarom heb ik deze kaart gekocht.
Ik heb deze kaart gekocht omdat mijn 3450 toch wel erg langzaam werd.
En omdat in niet veel geld uit wou geven.
het was iegelijk een miskoop omdat op de site van de winkel waar ik hem heb besteld stond dat het
om de 1GB uitvoering ging maar eenmaal ingebouwd bleek het om de 512MB uitvoering te gaan.

Hoe ziet mijn systeem eruit.
Hij zit in mijn systeem samen met de volgende onderdelen:
cpu: AMD phenom II 810 x4 @ 2.8
ram: Kingston ddr2 800 8GB
moederbord: Asrock 790 GMH 128M
voeding: OCZ modstream 600 Watt
In een mooie plexiglas computerkast die ik samen met een vriend heb gebouwd.

Overclocken.
De video kaart loopt op core 720 @ 940 mHz en het geheugen 1050 @ 1470 mHz en da fan van 36% @ 80%
Best een aardige overclock al zeg ik het zelf.
De temperatuur was tijdens het gamen na een half uur 45t/m55 gade
en een rust temperatuur van 35t/m39 grade .

Test 3D mark 06
We hebben ook 3d mark 06 gedraaid en dat kwam uit op +/- 21 duizend punten.
Hij presteert op de stock snelheden ongeveer hetzelfde als een 4850 die overgeclockt is op 800 mhz core en 1000 mhz geheugen.
Als je dan de 5750 ook overclockt dan presteer hij ongeveer hetzelfde als een 4870 die op de standaard loopt.

Conclusie.
De kaart maakt weinig geluid alhoewel dat als je ventilator op 80% zet dat je hem duidelijk hoort.
Verder vind ik het jammer dat er geen dvi-->vga adapter bij zat en ook geen crossfire brug.
Er zat wel een driver cd bij en een duur hanger.
De doos en de inhoud waren verder gewoon goed.

Dit is mijn eerste review dus tips en kritiek altijd welkom.

Heb jij ook een XFX HD 5750?

Een 5770 1GB is ook goedkoper dan de prijs die vermeld is in de pricewatch.

Bijvoorbeeld:
pricewatch: Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE

Wat heb jij er voor uitgegeven?
De prijs is flink omhoog geschoten zie ik. 2 weken geleden deze kaart (XFX HD 5750 1gb) gekocht bij Azerty voor toen 98 euro. Nadat deze geleverd was is de prijs omhoog geschoten naar toen 125 euro en nu dus al naar de 133 euro. Daar in tegen was de 5770 1 gb op dat moment ook duurder en nu dus goedkoper geworden.
Ik heb begin dit jaar 120 euro uitgeven voor deze kaart.
Raar dat je deze gekocht hebt. Club3D bakt een passief gekoelde 5750 met 1GB geheugen, die nog goedkoper ook is. Zit een mooie heatpipe koeler op, fannetje erop hannesen en je haalt leuke OC resultaten.

Niet erg uitgebreide review, maar de belangrijkste dingen staan er wel in.
Ik wou graag een XFX alhoewel dat ik nu waarschijnlijk een club3d zou kopen.
En inderdaad met passief en een fan koel je veel beter.
Het minpuntje over de warmte kom ik niet tegen eerlijk gezegd. Standaard wordt hij bij mij 42 graden en in games rond de 50~55 graden.
Van de week wat over lopen klokken naar 800 & 1300 en toen kwam hij niet boven de 70 uit. En dit is niet dat ik mijn kast super goed koel of zo, zitten maar 4 fans in(graka, cpu, voeding en nog 1 helemaal boven op me kast -> Cooler Master Elite 360).
hoe heb jij je fan op de gpu ingesteld?standaard stond hij standaard op 20 % toen werd hij in rust al 50 graden en tijdens gamen 80 a 90 graden toen heb ik de fan op 80 % gezet alle hitte problemen weg zoals je kan lezen in review

maar mijn probleem was dus dat de standaart instellingen van 20 % wel erg mager zijn
De winkel waar je hem hebt gekocht heeft gewoon de verkeerde gestuurd, ik zou zeggen mail ze eventjes en leg het uit ;)
Nee ik was zelf dom ik heb hem gewoon bij de winkel zelf gehaald.
En gewoon niet gekeken naar wat ik kreeg.
Maar dan is dat toch geen negatief punt van de kaart?
Klopt maar voor de zelfde prijs zijn er 1GB varianten verkrijgbaar.
En die zullen waarschijnlijk beter presteren als een kaart met maar 512MB.
Dus dan is dat voor mij is het een minpunt.
maar ik zal het even uit het lijstje minpunten halen omdat het misschien meer personelijk is.

[Reactie gewijzigd door 10guppy op 21 oktober 2010 13:52]

Leuke review.
We hebben ook 3d mark 06 gedraaid en dat kwam uit op +/- 21 duizend punten.
Meen je dit of is 't een typfout want dit lijkt me wel een hele dikke score voor zo'n kaartje.
dit is de complete 3d mark score ik ben echter vergeten te vermelden dat de cpu toen ook wel op 4,2 ghz liep en gekoeld werd met een peltier tot -12