Specificaties Kabel voor de Xbox 360 - Bekijk alle specificaties

Microsoft HDMI Kabel Review

Tidob 15 oktober 2010, laatste update op 16 oktober 2010, 1.268 views

Microsoft HDMI Kabel

Pluspunten

• Goede beeldkwaliteit

Minpunten

• Slappe bouwkwaliteit, zeker in verhouding met de prijs.

Kwaliteit Score: 3
Ik heb deze kabel nu bijna 1 jaar, net als mijn Xbox zelf. Hij zat standaard bij de Xbox geleverd, en aangezien ik natuurlijk optimaal wil gamen, ligt de andere kabel (Component Video) in mijn kast stof te happen. In al die tijd heb ik hem misschien 4 of 5 keer uit de TV of Xbox gehaald, dus veel, ruw gebruik is bepaald niet van toepassing.

De kwaliteit is erg goed, toen ik de Xbox een keer voor de grap via de Component Video-kabel op de TV aansloot, schrok ik haast van het kwaliteitsverschil. Het is echt, écht heel mooi.

Maarrrrr.. In het begin af en toe, en de laatste tijd steeds vaker, lijkt het alsof de kabel niet goed aangesloten is. De kwaliteit is nog slechter dan die van niet-HD, en er komt ook geen enkel geluid meer vanaf. Als ik dan een beetje aan beide uiteinden van de kabel wrik, doet hij het op een gegeven moment weer. Soms komt er ook helemaal geen beeld, dan krijg ik gewoon een blauw scherm met het bericht "Geen videosignaal".

Ik zeker dat de kabel goed is aangesloten. Het zou dus moeten liggen aan een mankement aan de binnenkant. Dat is erg jammer, want van een doodgewone HDMI-kabel (het enige speciale is dat hij van Microsoft en 'speciaal voor de Xbox' is) die ¤25,- kost verwacht ik toch wel een klein beetje stevigheid. Zeker omdat er, zoals ik al zei, bijna niets is gebeurd met de kabel.

Dit wilde ik dus even kwijt. Het zal vast niet bij iedereen het geval zijn, maar ik vind gewoon raar.

Groeten,

Tidob

Heb jij ook een Microsoft HDMI Kabel?

Heb je het al met een andere HDMI kabel geprobeerd?
Op deze manier kan net zo goed je TV of je XBOX stuk zijn in plaats van de HDMI kabel.
O ja, dat was ik vergeten te vermelden. Dat heb ik inderdaad geprobeerd, ik heb een andere kabel er 1 week in laten zitten en hij deed het perfect.
Kan je hem niet laten repareren/omruilen? Je hebt hem zoals hierboven aangegeven sinds november 2009 en zou hij dus gewoon onder de garantie moeten vallen. Je bevindingen met het claimen van de garantie zou je hier dan weer kunnen posten.
Beetje vreemd dat je bij kwaliteit 4 sterren geeft overigens, dat lijken er bij jou ervaring eerder twee of drie toch?
Tja, ik wist het niet precies, want de beeldkwaliteit vind ik wel weer erg goed. :P Maar ik zal het wel veranderen.
Vreemd ik heb een elite sinds dat hij uit komt en mijn HDMI kabel werkt nog goed.
Het bijgevoegde stuk zodat je je toslink kabel kan aansluiten werkt ook goed.
Sowieso zijn HDMI kabels van meer dan €10 euro geld verspillen. De kwaliteit gaat pas echt tellen bij lengtes van meer dan 3 meter
Koop er gewoon een bij de action deze zijn meestal (naar mijn ervaring) minstens net zo goed als die duurdere...