Tyan Thunder K8WE S2895A2NRF-RS Review

killercow 31 juli 2006, 318 views

Tyan Thunder K8WE S2895A2NRF-RS

Pluspunten

• net bord
  • goede features
  • stabieler dan stabiel
  • Dual pci-e

Minpunten

• duur, erg duur.

Layout Score: 5
Heerlijk bord, geweldige layout, mits je de ruimte hebt.

Enig minpuntje is misschien dat er geen twee losse pci bussen zijn, zodat je een pci33 kaart kunt behouden, en niet meteen al je pci bussen op 33 mhz zet.

De doos van het moederbord is rijkelijk gevuld met goodies, kabels en andere toebehoren, de handleiding is netjes en echt engels (aka zonder koreaanse fouten)

2x gigabit ethernet, en 6x usb op de backplane geven dit bord eigenlijk alles wat je nodig hebt om met de buitenwereld te communiceren.

Ik heb de versie zonder scsi, maar ben na een maand of 8 toch overstag gegaan, en heb een losse u320 controller aangeschaft, voor de 100 euro meer had ik er meteen een scsi controller bij kunnen hebben waarvan de kabels een stuk netter weggewerkt kunnen worden, stomme keuze.

Mocht jij hem ook in je workstation gebruiken, denk dan nog eens na over die scsi optie.

Heb jij ook een Tyan Thunder K8WE S2895A2NRF-RS?

stabieler dan stabiel?
Lees het dual amd thread maar eens.
Kijk ook eens op k8we.com.
Dit board is NIET stabieler dan stabiel.
Het kan heel stabiel zijn maar het is niet moeilijk om een systeem te bouwen wat nooit stabiel wordt.
Ik heb 5 k8we boards gehad...

Verder is de scsi versie van dit board erg onpractisch want het kan geen raid! En dat kan elk dom standaard normaal intel of amd boardje wel met elke onboar controller dus da's wel een enorm gemis voor zo'n duur board. Het heeft wel raid op de sata poorten (0,1,10,5)