Microsoft Xbox 360 Rechargeable Battery Pack Review

EcoR 15 oktober 2010, 2.682 views

Microsoft Xbox 360 Rechargeable Battery Pack

Pluspunten

• Makkelijk opladen tijdens spelen

Minpunten

• Snel stuk

Kwaliteit Score: 2
Bij de aanschaf van mijn Xbox 360 eind 2008 meteen voor de zwarte en de witte controller een play&charge kit gekocht, waar dus een zwarte en een witte battery-pack bijzit.

Kabel in de Xbox, inpluggen op controller en terwijl je speelt wordt de batterij opgeladen. De eerste paar keer ging dit prima, hoewel het wel erg lang duurde voordat hij uiteindelijk groen licht gaf (batterij vol).

Zodra de batterij goed was opgeladen kon je er met gemak 20 uur uithalen voordat hij opnieuw opgeladen moest worden. Tot dusver was ik er uitermate happy mee.

Na enkele maanden begon het echter steeds vaker voor te komen dat de batterijen:

- niet wilden laden (gaf na een paar tellen groen licht terwijl de batterij gewoon leeg was)
- wel wilden laden, maar daarna binnen enkele uren weer leeg waren

Na gebeld te hebben met Microsoft, waarbij ik zeer netjes werd geholpen, kreeg ik 2 nieuwe batterijen opgestuurd (gratis) omdat ook de helpdesk moest concluderen dat de batterijen niet goed waren.

De nieuwe batterijen deden het de eerste tijd ook weer goed, maar ook hier na enkele maanden weer dezelfde problemen. Ik game niet heel veel, dus met een opgeladen accu deed ik al snel enkele weken. De batterijen zijn dus niet vreselijk vaak opgeladen.

Veel voorkomende klacht
Het blijkt dat dit een veelvoorkomende klacht is met de accu's. Sommige mensen krijgen ze wel weer aan de praat door een laadstation te gebruiken of de kabel voor het opladen tientallen keren los- en weer vast te maken. Dit lijkt me echter niet de bedoeling, oplaadbare batterijen, ook als ze in een fancy jasje worden gehesen door Microsoft, dienen het gewoon te doen op de manier waarop dat wordt beschreven.

Natuurlijk krijg je na verloop van tijd dat de batterijen gaan 'slijten' en daardoor minder capaciteit krijgen of gewoon stukgaan, maar na slechts enkele maanden gebruik hoort dit gewoon niet: voor mij genoeg reden om toch maar oplaadbare AA's aan te schaffen.

Oplaadbare AA-batterijen
Eerst heb ik op Tweakers gekeken wat een beetje goede batterijen zijn, en kwam uit bij GP's. Helaas zijn die nogal duur, dus heb ik de gok gewaagd en gewoon huismerkbatterijen van de Hema gehaald. 4 voor 4 euro oid, 2100Mah.

Tot nu toe geen spijt van gehad. Controllers houden het ook makkelijk 20 uur vol met deze batterijen en ze lopen nauwelijks leeg als je ze niet gebruikt.

• Xbox 360 Pro (2008)
  • Samsung 26 inch HD-ready TV
  • Wireless Controllers van Microsoft

Heb jij ook een Microsoft Xbox 360 Rechargeable Battery Pack?

Dit verhaal klinkt mij bekend in de oren. Het schijnt met een desktopcharger voor de accupacks wel beter te gaan. Je zou dat nog eens kunnen proberen.
Maar dat gaat juist voorbij het punt van de accu-packs: dat je kan spelen en opladen tegelijkertijd. Ik heb inderdaad ook genoeg verhalen gehoord dat de spanning op de usb-poorten niet genoeg zou zijn om de batterijen op de juiste manier op te laden, maar je zou toch denken dat ze het dan marketing-technisch anders aan zouden pakken... 8)7
Hoe kan dat nou? Elke USB-poort heeft hetzelfe standaardvoltage.
Hetzelfde hier. Na ze een tijd gebruikt te hebben, ben ik overgestapt naar oplaadbare batterijen van GP Recyco. Heb altijd een paar volgeladen batterijen klaar liggen voor als die in de controller leeg zijn, dus het is altijd maar even wisselen en door gaan. :)
Prima review, goed om eens iets te lezen over zoiets kleins :)

[Reactie gewijzigd door bearsc op 16 oktober 2010 11:15]

Ik ken het probleem en samen met mij +50% van de gebruikers volgends mij.