Specificaties 2.1-set met een totaal vermogen van 6 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Logitech LS21 Review

Sloeber 13 oktober 2010, 6.059 views

Logitech LS21

Pluspunten

• Makkelijk aan te sluiten
  • Speakers zien er mooi uit voor op het bureau
  • Subwoofer is zoals gebruikelijk uit het zicht te zetten
  • Spotgoedkoop maar...

Minpunten

• ...geen prachtige geluidsweergave
  • ...nogal krakerig geluid
  • Bass wordt niet goed weergegeven

Mid- en hoogweergave Score: 2
Basweergave Score: 3
Film/gameweergave Score: 3
Muziekweergave Score: 3
Hieronder een korte maar toch krachtige review, om net iets een beter beeld te krijgen van dit product dan een aantal sterretjes. Verwacht hier dus ook geen ****** review.

Vandaag heb ik de Logitech LS21 speakerset ontvangen. Het is voor iemand anders waar ik een PC voor samenstel, maar zelf heb ik de speakers ook even getest. De subkopjes zullen de kopjes zijn van de gegeven sterren.

Algemene beoordeling zal om logische redenen onderaan de review staan.

Featureset

Featureset is niet heel veel over te zeggen. Het product komt aan in een mooie doos(zie afbeeldingen) en is verpakt in "eierenkarton". De subwoofer is verpakt in plastic, en de speakers ook. Tevens zit er over de zwarte glanslaag van de speakers nog een extra plakkend laagje folie. Tevens zit er over de volumeregelaar een beschermfolie. Ook zitten alle kabels in plastic en worden ze bijeen gehouden door de welbekende ijzerdraadjes met plastic eromheen. Gebruikershandleiding is inbegrepen, maar niet gebruikt.

Bouwkwaliteit en Afwerking

Bij dit kopje ook vooral alles vergeleken met de prijs. Persoonlijk zou ik het 1 ster geven, maar voor 20 euro kun je dat niet maken. Daarom is deze mening geschreven met 20 euro in het achterhoofd te houden.

Het is een mooi setje. De subwoofer is van spaanplaat en zwarte fineer. Op de voorkant staat logitech en daaronder zit de bassreflexpoort. Op de onderkant van de subwoofer zit de speaker, en 4 zwarte voetjes waar de subwoofer mee op de grond wordt gezet. Ziet er mooi uit. De mid-en highrange speakers staan op aluminiumlook (plastic) voetjes met daarop een glanzend zwarte behuizing en speakers in het midden. Op de speaker zit een plasticje, zodat de conus beschermd wordt en het er tevens netjes uit ziet.

De volumeregelaar heeft een koptelefooningang ingebouwd, zodat je niet weer achter je pc hoeft. De regelaar is vrij basic, een aan uit schuifje en een rolwieltje voor het volume. Noch lelijk noch mooi.

Vormgeving

Wat al gedeeltelijk in de vorige kop is besproken, maar ook de vormgeving is niet slecht. De uit het zicht te plaatsen subwoofer is niet veel over te zeggen en de mid-en highrange speakers zien er gewoon netjes uit voor deze prijsklasse.

Geluidskwaliteit muziek

Hier ben ik wat minder te spreken over. Ik beschouw mijzelf als iemand die een goed oordeel kan vellen over geluidskwaliteit en ik kan je vertellen dat het geluid niet bijzonder mooi is. Het komt met verschillende genres muziek nogal krakerig over en de midrange speakers krijgen alles boven 200 Hz bijna voor zich te verduren, het grote nadeel van 2-weg systemen. De subwoofer is nauwelijks aanwezig en op maximaal is het vooral gedreun, waarbij ik meer ook wat meer volume(volheid, geluid is moeilijk te beschrijven ;) ) ben gewend. Het geluid is dus niet heel vol.

Geluidskwaliteit films/games

Hier weer hetzelfde, het geluid komt nogal krakerig over, de bass is niet helemaal mooi en voor de rest is er niet veel verschil in het geluid met de muziek.(bij een 5.1 set is dit kopje van belang ivm omgeving e.d. maar bij 2.1 niet)

Midden en hoge toonweergave

De midden en hoge toonweergave komen bij mij dus nogal krakerig over. Gelukkig is het niet heel schel. Dat is wel een pluspunt want meestal kunnen 2.1 setjes nogal schel overkomen. Het geluid is wel heel helder, en dat is prettig als je bijvoorbeeld naar spraak luistert.

Basweergave

Na een beetje gespeeld te hebben met de "aanwezigheidsknop" voor de bass kom ik tot de conclusie dat de bass eigenlijk volledig uit te schakelen is, bijna niet aanwezig en aanwezig de voornamelijke keuzes zijn. De bass is niet heel mooi en is niet een vol geluid. Het voldoet voor de gemiddelde office gebruiker zeg maar. Het resoneert niet en dat is wel een pluspunt.

Achja, de prijs. Niks over te zeggen natuurlijk! Gewoon spotgoedkoop voor een 2.1 setje van een gevestigd merk!

Algemene Beoordeling

De algemene beoordeling van dit product, is een goed product voor een hele kleine prijs. Voor 20 euro heb je toch een 2.1 setje met een mooie uitstraling en redelijk geluid voor het kijken van youtube filmpjes en een paar liedjes op zijn tijd. Zit je niet te wachten op geweldige kwaliteit, en wil je gewoon een simpel setje wat voldoet aan het minimum om muziek lekker te luisteren, dan heb je hier een goed product!

Edit

Ik zie dat al 5 mensen hebben gestemd, en dat het gemiddelde 2 sterren is. Als je het dan onvoldoende vindt, zeg dan ook gewoon wat er nog verbeterd kan worden want hier heb je niks aan!

Heb jij ook een Logitech LS21?

ik ben het met je eens, deze spiekers zijn kwa prijs wel te spreken, maar het geluid is niet zo heel erg goed, deze spiekers gaan ook niet zo heel erg hard
Hmmz, ik had ze met hardstyle op vol volume gezet, het vervormde/kraakte niet meer en vond het wel aardig luid!
Ik vind het ook prima speakers en die van mij maken geen krakerig geluid als je het volume op een normale stand hebt.
Wat een onzin!
Ik heb deze speakers al een tijd lang op mijn kamer staan en ik vind het echt super goede boxen voor deze prijs.
Misschien is mijn muzieksmaak niet hetzelfde als die van jou, maar ook met harde rock vind ik het prima klinken. Als ik jou was zou ik je geluidskaart maar eens na gaan kijken ofzo.
Ik zou hem in elk geval voor iedereen aanraden. Mooie speakers, goed merk en goed geluid!
Sinds februari een setje in mijn bezit en kan mij ook totaal niet vinden in de kritiek die hierboven geuit wordt. Als men mij zou vertellen dat dit setje 50-60 euro kost zou ik het nog geloven ook. Het geluid is zee gebalanceerd en de bass is goed aanwezig, maar de hoge tonen zijn toch ook duidelijk te horen. Wellicht heeft de reviewer last van een maandagochtend-exemplaar?

Wellicht wil het draaien aan de bass-regeleaar aan de achterkant van de subwoofer weleens helpen...

[Reactie gewijzigd door RHPJS op 18 juni 2011 22:29]

ik heb de speakers ook al een tijd.
ik ben er ook niet heel tevreden over.
geluidskwaliteit is niet zo goed.
bass-regelaar op 100% en je hebt inderdaad gedreun.
ik vind het niet zo goede spekers maar ja voor €20 moet je er ook niet super veel van verwachten.
Als splinternieuwe speakers kraken is je geluidskaart brak, of je onboard chip, zoals de meesten gebruiken. Probeer maar eens met een laptop, weg probleem.
Ze kraken op het hoogste volume he, dat is meestal toch het teken dat de speakers overbelast raken.