Xtreamer Pro Review

crzyhiphopazn 13 oktober 2010, laatste update op 13 oktober 2010, 1.796 views

Xtreamer Pro

Pluspunten

• Zr klein. (niet veel breder dan 2 HDD's naast elkaar.
  • Speelt alle formaten van nu af.
  • 4TB aan schijfruimte.

Minpunten

• 100Mbit netwerkaansluiting. (Is niet helemaal meer van deze tijd.)
  • Afhaalbare voorkant is van plastic
  • Gigantisch externe voedingsblok.

Geluidskwaliteit Score: 2
Featureset :
Hier kan ik kort en krachtig over zijn. De Xtreamer Pro kan werkelijk alles afspelen, alle formaten van nu kan hij aan en afspelen.
Qua hardware feature mist hij voor mij niks:
- 2 sata bays.
- HDMI
- Optical audio (Toslink)
- Afstandbediening
- Esata

Beeldkwaliteit
Gisteren gelijk verschillende formaten uitgeprobeerd en ik moet zeggen dat de beeldkwaliteit er goed uitziet via HDMI.
Geen last van haperingen gehad met AVCHD ISO (incl subs), WMV, AVI

Ik ga dit nog verder testen met Bluray rips aangezien er diverse meldingen waren van haperingen op het I-net

Geluidskwaliteit
Geluidskwaliteit van de Xtreamer Pro zelf is gewoonweg BAGGER.
Standaard staat de fan op FULL. Het maakt echt een T*r*ng herrie, nog meer dan me X360. Er zit een 40mm fan in.
Ik heb dit omgezet naar LOW en dan is het nog net te doen. Ik stoor me er niet zo aan, geluid van me HC-set overstijgt gelukkig die van de Xtreamer Pro.
Geluid van me Samsung Spinpoint F4 2TB schijf is zelfs lager dan die van de Xtreamer.

Ik ga nog kijken of de fan wat losjes zit of dat ik de fan kan vervangen voor 1 die wat beter is.

Gebruiksgemak
Het gebruiksgemak van de Xtreamer Pro is voor mij zeer goed. Aansluiten van alles behalve Wifi ging als een kinderspel (heb de Wifi antenna (nog) niet gekocht).
De Xtreamer zelf bedienen was in het begin even wennen. Dit is namelijk mijn 1ste media player. (Ik was eerst de kat uit de boom aan het kijken.)
Menu ziet er overzichtelijk uit. Ik moet de Live features nog wel testen, want ik had gisteravond laat geen tijd meer over om dat goed te testen behvale dan dat ik RTL gemist er werkend op gekregen heb :D.

Jukebox e.d. ga ik dus z.s.m. testen.
Ik moet nog testen met 4TB aan interne schijven erin of ze beiden tegelijkertijd aanspreekbaar zijn, maar dat komt binnenkort.

Design, Bouwkwaliteit en Afwerking
Design ziet er gelikt uit. Behuizing is van Aluminium en valt stevig aan.
Harddive bays zijn ook stevig.
Er zijn geen scherpe randjes en het is keurig netjes afgewerkt.
Is zr klein vergeleken met andere Media Players

Enige -puntjes zijn:
- Afhaalbare voorkant is van plastic.
- HDD's hebben speling aan de binnenkant. (Lijkt me niet goed als je het mee neemt tijdens het reizen.)
- Gigantisch externe voedingsblok

175,- betaald voor de Xtreamer vind ik niet duur. Hij kan 4TB aan en speelt alle formaten van nu af.
Ik zeg een koopje.

Heb jij ook een Xtreamer Pro?

Reviews door de redactie

Versta je onder geluidskwalitijd alleen de geluidsproductie van het apparaat zelf of ook de kwalitijd van het geluid van films en muziek?

Betreft de geluidsproductie van het apparaat, heb dit apparaat al enkele maanden en nog nooit een fan horen draaien... Heb je wel de laatste firmware? Anders zou ik deze retour sturen want da's niet normaal.

Daarnaast kan ik echt niet klagen over de geluidskwalitijd bij het afspelen, zonder problemen zuiver digitaal geluid...
Geluid puur van de fan. Dat is echt BAGGER gewoon. Ik heb hem sinds gisteren en gelijk de nieuwste FW erop gezet.

Geluid van films is echt top via Optical.

Beeld via AVCHD ziet er wat sneeuwerig uit, maar dat moet ik nog verder testen.
Hallo,

Ik heb een vraag over de LiveTV stream op de Xtreamer.
Hoe is de kwaliteit als je gewoon een een kanaal via internet wilt bekijken?
Is dit gewoon keurig, vergelijkbaar met ''analoog TV''?

Thnks
Als je een kanaal via internet bekijkt hangt de kwaliteit toch af van je bron? Niet 8)7

[Reactie gewijzigd door TigeX op 5 november 2010 20:27]