The Last of Us Remastered

€ 9,99
Specificaties PlayStation 4 • Actie, Avontuur • 18 jaar - Bekijk alle specificaties

The Last of Us Remastered Review

linksquest 2 augustus 2022, laatste update op 2 augustus 2022, 676 views Product gekocht

The Last of Us Remastered

The Last of Us Remastered is opnieuw een geweldige game, een game die meteen ook alle extra’s bezit. Ik kan dit spel aan werkelijk iedereen aanbevelen. Lees hier mijn volledige review.

Pluspunten

• Grijpend en meespelend verhaal
  • Grafisch super verbeterd en nog steeds echt een plaatje
  • Super mooie muziek
  • Alle DLC’s zijn erbij
  • Vernieuwde Trophies erbij
  • Goede multiplayer

Minpunten

• Kleine bugs

Gameplay Score: 5
Beeld Score: 5
Geluid Score: 5
Besturing Score: 5
Replaywaarde Score: 5
Stabiliteit Score: 5

The Last of Us is opnieuw uitgebracht geworden voor de Next Gen Playstation, vorig jaar werd de game al meer dan 200 keer tot game van het jaar gekroond. Zal het de game ook deze keer weer lukken?

In deze review ga ik niet alleen verbeter-stukken oppakken, maar ook wat basis informatie van het spel zelf. Een uitgebreide review van de eerdere versie is natuurlijk ook op Tweakers te lezen. Als je dacht dat de game al perfect was, dan heb je deze Remastered nog niet geprobeerd. Hij is niet alleen grafisch verbeterd, maar ook de besturing is nog soepeler gemaakt en zelf heb ik ook het idee dat de vijanden nog iets slimmer zijn geworden. De controller is voor 90% het zelfde gebleven, alleen hebben ze de triggers en schouder knoppen verwisseld, dit is wel even wennen, maar voelt persoonlijk wel iets beter aan.

Voor mensen die het origineel nog niet gespeeld hebben, in dit spel moet je heel veel sluipen en van je omgeving gebruik maken om te overleven. Ook moet je goed zoeken naar spullen waarmee je wapens kunt verbeteren, items kunt maken en zelfs je skills kunt verbeteren. Joel heeft ook wat je noemt een soort luister- skill, waarmee je door muren kunt kijken of er een vijand in de buurt is. Dit zit natuurlijk in de 2 moeilijkste modussen niet erbij. Het is meer een soort van schaduw dat je ziet, maar het is vaak wel heel erg handig. Je kunt maar een beperkt aantal aan munitie vinden en dragen, dus weer vooral zuinig ermee, want voor je het weet, is het op. Ellie helpt je heel vaak mee, maar soms ook niet, dus ga er niet van uit dat ze mee helpt ( als je dat doet, dan gaat het mis). Soms staat Ellie je een beetje in de weg, waar je in het origineel nog vaak door haar heen rende, word je nu soms opgehouden, dit maakt het stukken realistischer. Onderweg kom je veel flessen en bakstenen tegen, die je iemand tegen de kop aan kunt gooien om hem vervolgens te slaan, maar ook voor afleiding zodat hij een andere kant op loopt. Ook kom je stangen en stukken houd tegen waarmee je een paar keer kunt slaan. Verder krijg je nog een Molotovcocktail, pijl en boog en verschillende vuur wapens.

The Last of Us was al een plaatje op de PS3, ik had persoonlijk niet gedacht dat het nog mooier kon, maar Naughty Dog bewijst toch maar weer het tegendeel. Alles is tot in de puntjes uit gewerkt en ziet gewoon prachtig uit. Ook de personages zijn enorm mooi getekend. Je speelt naast de zomer, ook in de herfst, winter en lente. Elke tijd heeft zijn eigen stijl en charme. Soms blijf je gewoon even staan om van het uitzicht te genieten, zo mooi is het gemaakt. Ook de muziek is gewoon grijpend en erg passend in dit type spel.

Left behind is een DLC waarin je met Ellie speelt, hierin worden 2 stukken van het verhaal opgepakt, die in het gewone spel ontbreken. Er werd bekend gemaakt dat dit spel zich voor het hoofd verhaal van The Last of Us zou afspelen, en dat doet het ook, voor een groot deel. Wat ze als verrassing hebben gelaten, is een stukje dat zich tijdens het hoofd verhaal speelt. Namelijk op het einde van de herfst, als Joel een ijzeren pin door zich heen heeft gekeken, en daarna bewusteloos van het paard valt, krijg je normaal de titel winter te zien en zie je Ellie jagen. Maar in Left Behind word dat gat opgevuld met een stuk verhaal, maar daar kom ik nog op terug, laat ik eerst bij het andere stuk beginnen. Ik heb van deze DLC een uitgebreide review geschreven, deze kun je natuurlijk hier op ook hier op Tweakers vinden.

Vond je de game zelfs op survival nog een eitje, dan is er nog een moeilijker niveau voor je. In deze mode zie je namelijk geen status, dus geen aantal kogels, of hoeveel power je nog hebt. En ben je soms al in 1 slag dood. Het is een hele goede extra uitdaging wat je zeker een keer moet proberen als je de game nog te makkelijk vond.

Naast dat alles zou je haast vergeten dat het spel ook een multiplayer heeft. Deze was al erg verslavend op de Playstation 3, en ook op de PS4 is het weer gewoon geweldig. Het lijkt veel op die van Uncharted en je moet hier als een team samenwerken voor materiaal en eten. Tijdens het spelen kom je ook spulletjes tegen die je weer tot een bepaald voorwerp kunt maken. Teamwerk en sluipen is een must in deze Multiplayer. Wat enorm mooi is, is dat het precies zo speelt zoals in de single player.

The Last of Us Remastered is opnieuw een geweldige game, een game die meteen ook alle extra’s bezit. Ik kan dit spel aan werkelijk iedereen aanbevelen. Op sommige punten lijkt het wel op de film “I Am Legend”, maar heeft toch een eigen stijl waardoor hij toch anders is. Het is voor mij heel moeilijk om hem een eigen categorie te geven, maar het beste kun je zeggen dat het een survival / horror game is. Ondanks dat ik de hele review positief ben geweest en de game toch nog genoeg weet te verbeteren, word het helaas niet opnieuw de game van het jaar. Maar daarvoor is het een remaster die de naam Remastered ook waar maakt.

Heb jij ook een The Last of Us Remastered?

Vraag & Aanbod

Prachtige game inderdaad.
Maar daarvoor is het een remake die de naam remake ook waar maakt
Heb je de remastered versie uit 2014 gespeeld of de remake? De remake is veel recenter en zou er grafisch gezien een stuk beter moeten uitzien dan de remaster, samen met nog wat andere verbeteringen.
Dit is echt de PS4 versie, dus de Remaster, maar ik zie inderdaad dat het verwarrend is in de review, zal dat gelijk even aanpassen, bedankt voor de feedback.
Ah ok np. Ze maken het zelf ook wel verwarrend met die titels en de verschillende versies.

Hopelijk over niet al te lang een TLOU2 release voor de PC (ik heb geen console, althans geen moderne :P).
Best grappig, de vrouw hier laatst een heel verhaal uitgelegd in jip en janneke taal wat een verschil is tussen een remake en remaster, en dan schrijf ik het zelf ook nog fout :D

Hoe dan ook bedankt voor het melden en voor het lezen van de review :P
Hehe, overkomt de beste ;)
Ik heb het een uur of vier gespeeld maar het kon mij helaas niet boeien. Alleen het begin vond ik leuk, toen het virus uitbrak. Daarna trage en saaie gameplay.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.