Duux Whisper Flex Smart exclusief batterij (Zwart)

€ 139,-

Duux Whisper Flex Smart exclusief batterij (Zwart) Review

PeacekeeperNL 31 juli 2022, laatste update op 10 augustus 2022, 2.222 views Product gekocht

Duux Whisper Flex Smart exclusief batterij (Zwart)

De Duux is stil, en kan in de hogere standen veel luchtverplaatsing realiseren. Daarnaast is er middels de batterypack de mogelijkheid de ventilator plekonafhankelijk te maken. Qualitycontrol was wel een dingetje. Het zijn prachtige producten, maar met een stevig prijskaartje voor een ventilator. Benieuwd geworden? Lees snel verder!

Pluspunten

• Super stil, stiller dan verwacht
  • 26 (!) snelheden met ‘natuurlijke wind’ optie
  • Horizontale en/of verticale rotatiemogelijkheden
  • Prachtig, luxe design (al kunnen smaken verschillen)
  • Vervangende onderdelen zijn los te bestellen
  • Mogelijkheid om accu te gebruiken

Minpunten

• In de hoogste stand eigenlijk nog niet hoog genoeg
  • Display blijft altijd een beetje licht geven, zolang de voeding verbonden is
  • Quality control zou beter kunnen: missend schroefje voor frontrooster
  • Én geen CR2025-batterij meegeleverd voor de afstandsbediening

Kwaliteit Score: 4

Historie:
• 20220731 - Initiële review
• 20220806 - Antwoord klantenservice verwerkt: geen firmware updates mogelijk, communicatie app --> server --> Duux. Tevens hoofdstuk klantenservice toegevoegd

Disclaimer: Ik heb deze ventilator zelf gekocht. De in de conclusie gemelde kortingscode (geldig tot 31-08-2022) is verder gewoon een algemene, niet gesponsorde kortingscode. Ik heb de code in deze review gedeeld omdat wij erg blij zijn met dit product, maar de prijs wel pittig is. Mocht je het product overwegen, is een dergelijke kortingscode wel prettig!

[rant]
Noot vooraf aangaande de moderaties van reviews. Ik en verschillende andere Tweakers steken veel tijd en moeite in het schrijven van leuke, informatieve, interessante en goede reviews, zodat jij, de lezer, waardevolle informatie over het gereviewde product ontvangt. Informatieve, uitgebreide reviews met een +0 of +1 modereren werkt uiterst demotiverend. Ik steek vaak meerdere uren in het schrijven van een review, ik krijg er niet voor betaald. Meestal doe ik het met plezier, echter om vervolgens te zien dat mijn review met een +0 of +1 wordt gemodereerd dan houdt de lol wel op.
Weet je reviews (of reacties onder artikelen) niet op waarde te schatten, modereer dan niet en/of vraag een admin om je modstatus te deactiveren. In ieder geval mijn dank is groot.

[/rant]

Bron

Wellicht de review waar ik het langst mee bezig ben geweest, of eigenlijk meer, die ik het langst heb laten liggen. Dat werd me voornamelijk duidelijk doordat ik de gehele lay-out ervan opnieuw moest maken, omdat ik hem nog met mijn oude template had opgesteld… dussssss, snel verder!

De Duux Whisper Flex Smart (verder ‘Duux’ genoemd) is een ‘slimme’ ventilator van het Nederlandse merk Duux, welke zowel met als zonder accu gebruikt kan worden. Deze Duux is al enkele jaren op de markt, en bij ons inmiddels dik een jaar in huis. In mijn review gaat het over de zwarte uitvoering zonder accu, dan weten jullie dat. Klein weetje, volgens Duux is de merknaam een samentrekking van de woorden ‘Dutch’ en ‘Luxury’.

Dat de Duux (waarschijnlijk) populair is onder Tweakers moge blijken uit het feit dat de Duux eerder al in de Zomer Gift Guide 2020 en de December Gift Guide 2021 heeft gestaan.

De Duux vind ik een mooie, elegante ventilator die stil is, en toch een hoop luchtverplaatsing teweegbrengt. We twijfelden eerst tussen deze en de Duux Whisper Fan (ook wel “Duux Whisper”), maar uiteindelijk vonden we de matte afwerking van de Flex Smart toch mooier, waar we het hogere prijskaartje mee voor lief hebben genomen.

Met de warme zomernachten leek het mij een goed idee om een nieuwe, stille ventilator te kopen. Zelf slaap ik met de Bose Sleepbuds II, dus ik hoor de ventilator sowieso niet. Mijn partner daarentegen stoorde zich mateloos aan het geluid van de oude tafelventilator die we hadden staan.

Mooi moment om dus een nieuwe te kopen, en gelijk een mooi moment om weer een review voor jullie te schrijven. Benieuwd geworden? Lees dan snel verder!

Unboxing en montage

In de doos vind je alle onderdelen keurig verpakt in genummerde zakjes, inclusief de handleiding. Wel miste het schroefje om het frontpaneel van de ventilator mee vast te zetten. Ik zag online in verschillende reviews dat dit geen unicum is. Voor de prijs van het product zou ik in dat opzicht wel betere quality control verwachten.

Duux heeft verder een unboxing video gemaakt:

Wat me tevens in negatieve zin opviel aan een dergelijk duur product: de afstandsbediening moet worden voorzien van een CR2025-batterij, maar deze werd in mijn geval niet meegeleverd. Bij de Duux Stream zat deze er dan weer wel bij. Volgens de installatie instructievideo onder aan dit hoofdstuk zou het batterijtje er wel bij moeten hebben gezeten. Ook hier dus weer een puntje ten aanzien van quality control.

De montage van de Duux is makkelijk en snel, en hier heb je in principe niet de handleiding voor nodig, laat staan de video op YouTube. Wel had ik de handleiding even nodig om te zien hoe ik de Duux met WiFi moest verbinden.

De installatie instructievideo:

Belangrijkste specificaties

Hieronder een selectie van de belangrijkste specificaties. Voor de volledige specificaties kun je de website raadplegen.
Afstandsbediening: Ja (CR2025-batterij niet inbegrepen)
Timerfunctie: Ja, 1-12 uur
Aantal standen: 26 (in accu-modus begrensd op 15)
Nachtmodus: Ja
Verticale swing: 100⁰
Hoogte: 51-88cm
Garantie: 2 jaar

Design en gebruik

De ventilator kun je gebruiken middels de IR-afstandsbediening, of via de draaiknop op de voet van het product. Deze draaiknop deed ons sterk denken aan de Nest Thermostat welke we in de woonkamer hebben hangen, dus in dat opzicht past ie perfect hier in huis!

In sommige reviews online las ik dat de afstandsbediening niet goed werkt, of dat het product er slecht op reageert. Zoals gezegd werkt de afstandsbediening op infrarood. Dit betekent dat je een (min-of-meer) zichtverbinding moet hebben om de Duux met de afstandsbediening te kunnen bedienen. Heb je hem op de grond aan de voet van het bed staan, zal je dus voor die zichtverbinding moeten zorgen om hem te bedienen. Gelukkig hoef je dit niet zo vaak te doen als het wisselen van tv-zender (zover men nog tv kijkt).

Bij het wijzigen van zaken hoor je een piepje als de Duux het signaal heeft ontvangen. Deze piepjes zij overigens relatief zacht; wij hebben het niet als storend ervaren in de nacht. Wel hadden we het prettiger gevonden om bijvoorbeeld twee of meer verschillende toonhoogtes te hebben. Een hoger piepje voor het activeren, en een lager piepje voor het deactiveren. Overdag is het niet zo’n issue, maar ’s nachts wijzig ik een stand zoals de rotatiestand wel eens blindelings, maar dan is het toch fijn om te weten of de functie werd geactiveerd of gedeactiveerd.

Voor de afstandsbediening is niet zozeer een vakje gemaakt om hem in op te bergen. In plaats daarvan kan je de afstandsbediening achterop de ventilatorkop (de greep) plaatsen, middels een verborgen magneetje.

Eenmaal in gebruik is de prettigheid van de hoogte afhankelijk van hoe je hem wil gebruiken: op tafel vinden wij de hoogte prima, perfect zelfs. Echter als je hem als staande ventilator wilt gebruiken, dan is ie eigenlijk niet hoog genoeg. Bij ons komt ie niet boven de voet van het bed uit.

Wij hebben via Duux een extra verlengbuis besteld, maar het is wel te zien dat de verlengbuis niet is gemaakt om de Duux nog een extra niveautje te verhogen.

De buizen lopen heel iets taps toe, waardoor de twee verlengbuizen niet netjes op elkaar aansluiten. Daarnaast maakt de extra hoogte het geheel iets instabieler, doordat door de rotatie van de kop het zwaartepunt iets wijzigt. Dit resulteert in lichte beweging van de stang. Of dit op lange termijn kwaad kan, gaan we achter komen. Dit is echter niet zozeer iets waar wij ons aan storen, al had dat best mooier gemogen voor een dergelijk duur design product.

Wat erg fijn is, is dat je 26 (!) snelheden hebt om uit te kiezen, desgewenst met horizontale en/of verticale rotatie. Daarnaast is er een ‘natuurlijke wind’ stand, en een nachtstand. De keuze van 26 snelheden is wat veel, maar stukken prettiger dan de drie standen van mijn oude ventilator.

De ‘natuurlijke wind’ stand houdt in dat de ventilator de wind simuleert. Concreet komt het erop neer dat de snelheid varieert tussen de maximaal ingestelde stand en alle lagere standen, in een op het eerste zicht willekeurig patroon.

De nachtstand houdt in dat het display na circa 10 seconden uitschakelt. In sommige online reviews las ik dat men dacht dat deze stand ervoor zou zorgen dat in de loop van de nacht de ventilator almaar zachter ging. Dit is dus niet het geval. Ook is de ‘natuurlijke wind’ stand niet te combineren met de nachtstand.

Persoonlijk vind ik de ‘natuurlijke wind’ stand wel prettig. Mijn partner daarentegen vindt deze stand ’s nachts hinderlijk. Zij wil dan graag een redelijk constante, roterende luchtstroom in plaats van een wisselende, roterende luchtstroom.

In de lagere standen is de Duux amper hoorbaar, volgens Duux 13dB in de laagste, en tot 50dB in de hoogste stand. Op deze hoogste standen is de Duux dus uiteraard wel hoorbaar, maar normaliter ga je niet met een maximaal blazende ventilator slapen, althans wij niet. De verschillende draaistanden maken ’s nachts meer geluid dan het draaien van het blad zelf.

Stroomverbruik
Stand-by verbruikt de Duux nog steeds stroom door de WiFi-module actief te houden voor eventuele app-bediening. Ook als je deze niet hebt ingesteld blijft de Duux 1-2W per uur verbruiken. Niet veel, maar uiteindelijk toch sluipverbruik. Om de ventilator volledig uit te schakelen dien je de stekker eruit te trekken; er zit niet nog een extra powerknop op zoals op de Duux Stream. Wat een extra nadeel vormt is dat bij veelvuldig van de stroom halen van de Duux, of langdurig van de stroom halen, de appverbinding wordt verbroken en de wifiverbinding opnieuw dient te worden geconfigureerd.

Ik heb in de verschillende standen het stroomverbruik gemeten met behulp van een Shelly Plug. Hier zit zeker een inaccuraatheid in, aangezien ik op dezelfde instellingen soms (iets) afwijkende waarden zag. Het is dus echt indicatief bedoeld. Zie de tabel hieronder:

Onderhoud
Een ander filmpje van Duux is een filmpje aangaande het onderhoud van je ventilator:

Als toevoeging op deze onderhoudsinstructie zou ik ook adviseren het rooster eens in de zoveel tijd goed schoon te maken. Zeker bij de zwarte variant wordt deze op den duur, als je het niet schoonmaakt, grijs.

Bediening met de app

Ook voor het gebruik van de app heft Duux een korte instructievideo gemaakt voor het koppelen van je Duux aan de wifi:

Het is dus vijf seconden de knop ingedrukt houden tot ie van 99 naar 0 begint af te tellen, en daarna de instructies in de app volgen.

Wat direct opvalt bij het starten van de app, is dat je een account moet aanmaken om de app te kunnen gebruiken.

Bij bediening via de app zit er, zo merkte ik, altijd wat vertraging op de lijn. Als ik wilde wisselen van horizontaal+verticaal naar alleen horizontaal roteren, duurde het toch wel een paar tellen voordat ie stopte met verticaal roteren. Hierdoor is het lastig om hem makkelijk op afstand, via de app, in de juiste stand te krijgen. De Duux is ook niet dusdanig ‘slim’ dat je de stand iets kunt bijstellen in de gewenste richting.

Ik verwacht dat deze vertraging komt doordat de communicatie via servers van Duux verloopt, in plaats van via het interne netwerk. Dit vermoeden wordt versterkt doordat de app-verbinding niet meer werkt zodra ik de Duux zijn internettoegang blokkeer, maar het interne/lokale netwerkverkeer wel mogelijk blijft. Ter verificatie had ik Duux een mail gestuurd met een vraag hierover. Het antwoord welke ik hierop kreeg was kort maar krachtig. De app communiceert inderdaad via een server van Duux met de ventilator. Rechtstreekse communicatie is via de Duux app niet mogelijk.

Dit geeft ook gelijk enige zorgen. De ventilator zelf zal natuurlijk altijd blijven werken (mits deze niet defect raakt). De ‘smart’ functionaliteit zal echter uitsluitend blijven werken zolang Duux de servers in de lucht houdt.

Daarnaast heb ik ook geen mogelijkheden voor een firmware upgrade gevonden. Uit navraag bij de klantenservice blijkt dit inderdaad ook niet mogelijk te zijn. Dit zorgt daarmee ook gelijk voor een beveiligingsrisico. Als er een kwetsbaarheid in de firmware van de Duux wordt gevonden, kan deze, zover ik heb kunnen nagaan, niet worden gepatcht.

In 2021 kon ik in de app nog niet het veld vinden waarin het interne IP-adres van de Duux werd weergegeven. Waarschijnlijk stond die ook nergens vermeld. Een jaar verder heb ik ‘m nog steeds niet in de app zelf gevonden.

Last but not least, als je, zoals ik, de Duux vaak van de stroom haalt, verliest ie vaak zijn WiFi instellingen en moet je hem opnieuw configureren in de app als je die wenst te gebruiken. Mocht je andere platformen gebruiken, kan je ervaring uiteraard anders zijn, dit heb ik niet getest.
Portscan
Ik heb op de Duux ook een portscan uitgevoerd om te kijken welke poorten open staan. Dit blijkt alleen poort 6668/tcp te zijn.

Repareerbaarheid

Een tijd terug las ik onder een Tweakers review dat er een wens van de gebruikers/lezers is om ook iets te vinden van de duurzaamheid en repareerbaarheid van een product. Daarom heb ik besloten iets nieuws te proberen en waar mogelijk hier iets over te zeggen. Hierin kijk ik dan naar twee punten: reparatie door de fabrikant, en reparatie door de gebruiker/eigenaar.

Via de website van Duux kun je alle onderdelen van de ventilator los bestellen. De Duux is dus erg goed door de gebruiker te repareren in het geval van een defect. Mocht er dus een specifiek onderdeel kapot gaan, kun je deze gewoon los vervangen indien het defect buiten de garantie valt. Dit vind ik persoonlijk wel erg prettig. Je hoeft er (vrijwel) niet voor te schroeven, en het defecte onderdeel verwisselen voor het nieuwe.

Klantenservice

Zoals gezegd had ik contact gehad met de klantenservice om een paar aanvullende vragen te stellen. Hierop kreeg ik gelukkig vlot antwoord. Ook hadden ze mijn review gelezen en aan de hand daarvan het missende schroefje/vijsje en de missende CR2025 batterij nagezonden. Dit had van mij verder niet gehoeven, maar ik ben er wel blij mee. Vooralsnog zijn mijn ervaringen met de klantenservice dan ook in lijn met mijn verwachtingen aan de hand van de prijs van het product.

De Duux Whisper familie

Heb je niks met het ‘smart’ deel van de ventilator, en maakt het je niet uit als je product hoogglans is in plaats van mat? Dan kun je het beste voor de Duux Whisper gaan. Deze is een stuk goedkoper, echter is de hoogte van deze 73-95cm, waar die van de Flex 51-88cm is. Wel dien je er rekening mee te houden dat je ‘alles’ ziet op een hoogglans product.

Wil je liever een iets krachtigere ventilator, die ook een temperatuursafhankelijke instelling heeft? Dan kies je het best voor de duurdere Whisper Flex Ultimate. Zie voor een compleet overzicht en een vergelijking tussen de producten de website van Duux.
Terug naar boven

De Duux Whisper Flex vind ik een mooie, elegante ventilator. Echt ‘smart’ vind ik hem niet en ik vind het jammer dat de app-control niet werkt via het lokale netwerk wanneer er geen internetverbinding is. Hierover heb ik dus nog een vraag gesteld/uitstaan bij Duux, en ik verwacht hier komende week antwoord op te ontvangen vanuit Duux.

De Duux is stil, en kan in de hogere standen veel luchtverplaatsing realiseren. Daarnaast is er middels de batterypack de mogelijkheid om de ventilator plekonafhankelijk te maken. Quality control was ten tijde van mijn aankoop wel een dingetje, hopelijk dat Duux dit heeft opgelost, of gaat oplossen.

Het zijn prachtige producten, maar dus wel met een stevig prijskaartje voor een ventilator.

Zoals in de disclaimer gemeld: je kunt tot en met 31-08-2022 gebruik maken van een kortingscode op de webshop van Duux: BEATTHEHEAT10. Ik heb hier zelf verder geen voordeel van als jullie deze kortingscode gebruiken. Ik heb de code in deze review gedeeld omdat wij erg blij zijn met dit product, maar de prijs wel pittig is. Mocht je het product overwegen, is een dergelijke kortingscode wel prettig!

Afsluiting

Heb je aan de hand van mijn review nog vragen over de Duux Whisper Flex Smart, stel ze gerust hieronder in de comments. Heb je een foutje gespot of heb je aanvullingen op de review? Stuur me dan met liefde een PB'tje!

En last but not least, als je het einde van deze review hebt gehaald, hartelijk dank dat je de tijd hebt genomen om dit te lezen (en eventueel een reactie achter te laten)! Ik zou het ook top vinden als je mijn review zou willen beoordelen. Dit kan rechtsboven, of onder de afbeeldingengalerij.
Terug naar boven

Heb jij ook een Duux Whisper Flex Smart exclusief batterij (Zwart)?

Wij hebben de Duux whisper ,erg tevreden mee, maar na een weekje draaien kwam er een "piepje" in het heen en weer gedeelte. Dit weer opgelost met klein spuitje WD 40. Je hoeft de AB niet echt op de voet te richten , doet het ook vanuit je bed als je voet niet ziet. Topding vind ik het. (goed review trouwens :)
Hi @Harry21, dank voor je reactie.

Dat piepje hebben wij gelukkig (nog) niet. Bij het spuiten van een beetje wd40 wel opletten dat ie niet aan staat en van het stroom is, in verband met brandgevaar.

Het niet hoeven richten ervaren wij niet zo. Wellicht dat er verschil in kwaliteit zit tussen de verschillende units. Las ook verschillende reviews waarin de draaiknop erg gammel en fragiel aanvoelde, wat wederom niet onze ervaring is.

Dus wellicht heb jij een betere ab erbij, al is die van de Whisper sowieso wat anders.

Nogmaals dank voor je reactie, ervaring en toevoeging!
Dan ben ik toch erg benieuwd waar jij die W40 in gespoten hebt? Want het piepje (beetje schurend geluid) heb ik ook, maar alleen bij het heen-en-weer bewegen (horizontaal). Verder ben ik er super tevreden over en hoewel ik hem prijzig vond, vind ik het een goede investering. Hij is stil, zeer goed instelbaar in zowel richting als windsnelheid.

@PeacekeeperNL goed review.
In het gedeelte van de "staander" waar hij heen en weer draait zit een sierkapje die schuif je naar beneden en daar zie een klein gleufje, kleine psst met slangetje wd 40 en weg was het.
Bij foto 13 van peacekeeper zie het kapje,sierring zitten direct onder de motor.

[Reactie gewijzigd door Harry21 op 4 augustus 2022 19:36]

@PeacekeeperNL

Je kan de display automatisch laten uitgaan door ventilator in slaapmodus te zetten, ik weet, het is een beetje een kunstgreep maar dat is eigenlijk het énige dat die slaapmodus (dat knopje met het maantje op de afstandsbediening) doet; da's het display dimmen een half minuutje ofzo na bediening. Werkt natuurlijk niet als je de ventilator op natuurlijke modus zet.

Verder ben ik het grotendeels eens met je plus -en minpunten, enfin, dat van dat missend vijsje had ik dan ook weer niet. Ik heb de DUUX Whisper flex smart nu zo'n 2 zomers in gebruik en het bevalt me nog steeds énorm, is idd. een top ventilator, en écht stil, in tegenstelling tot 'grotere' merken die adverteren met "turbo silence" maar het eigenlijk totaal niet zijn. Dit is voor mij de eerste ventilator die ik naast me in de slaapkamer kan verdragen.

Onlangs de accu bijbesteld, beetje belachelijk dat die 60 euro moest kosten bij Bol maar hey... het gebruiksgemak is wel nog wat gestegen: nu kan ik gewoon ventilator meepakken naar slaapkamer terwijl stroomdraad en docking gewoon blijven liggen op z'n "overdagplaats" in onze woonkamer, nog zo praktisch. Ook op slaapkamer kan ik ventilator nu op vensterbank zetten zodat ie 's nachts wat buitenlucht van het openstaande raam naar binnen trekt, dat kon ik voorheen niet wegens geen stopcontact in de buurt van dat raam.

Al bij al; topding... de afstandsbediening is weliswaar wat wispelturig: soms moet ik 2 of 3x op een knopje duwen eer het reageert (en niet omdat ik slecht richt, soms richt ik loodrecht, op nog geen 3 meter afstand naar de IR ontvanger) maar echt een probleem is het niet: gebruik vooral de app.
Mijn extra minpuntje zou zijn: display is niet kantelbaar... dat zou ik superhandig vinden.

[Reactie gewijzigd door YourMom op 3 augustus 2022 11:50]

Hi @YourMom ,

Dank voor je reactie. Het display uit middels de nachtstand weet ik inderdaad (dacht dat ik dat ook had benoemd in de review), maar de natuurlijke wind stand werkt dan inderdaad niet, en dat is een stand die ik persoonlijk heel prettig vind.

Het batterijtje en vijsje worden gelukkig nog nageleverd door Duux (aan de hand van deze review toevallig).

Met betrekking tot de accu en het dock, bij MediaMarkt momenteel voor 40 euro in de aanbieding. Accu los voor 30 euro overigens. Wellicht dat wij die ook nog op termijn gaan bestellen, of wellicht een tweede Whisper Flex, maar dan dus een met een accu als extra erbij.

Moet overigens bekennen dat ik sinds gisteravond ook wat moeite heb met de afstandsbediening, hopen dat dit een tijdelijk iets is.
Ik vind de Duux niet de prijs waard die ik er toentertijd voor heb betaald (150 euro). De "Nest" knop werkt echt heel slecht. En met de afstandsbediening moet je meerdere keren drukken (waarschijnlijk om hem uit een "slaapstand" te halen). Dat maakt het bedienen wat mij betreft niet echt fijn.

Het is overigens gewoon een Chinees Tuya apparaat, wat voor- en nadelen heeft. Zo zijn er ongeveer dezelfde apparaten te koop voor veel minder geld en praat het ding met servers in China. Maar hij is dan ook weer makkelijk te integreren in Home Assistant. Dat laatste gebruik ik om het apparaat met een druk op de knop in m'n nachtkastje aan te zetten.
Hy @barrymossel,

Dank voor je reactie.

Iedereen moet uiteraard voor zichzelf de afweging maken of hij het t geld waard vindt of niet. Persoonlijk vind ik hem ook wel aan de dure kant, maar wij hebben hem toen tijdens de BTW-dagen van de rode reus gekocht, ook voor ongeveer die prijs.

Dat de bedieningsknop op de ventilator zelf slecht werkt is niet onze ervaring, echter lees ik het in wel meerdere reviews. Het lijkt dan ook wel dat de kwaliteit van het product wisselend is, iets wat voor deze prijs niet zou moeten mogen mijns inziens.
We hebben twee jaar geleden de Duux Whisper Flex met Battery Pacl gekocht voor nog geen 100 euro, was een geweldige aanbieding. Het draait iedere zomer weer als een zonnetje, is muisstil op stand 1 t/m 3 en prima voor de warme nachten. Ik vind de kwaliteit goed en de werking gemakkelijk. We hebben via WhatsApp onder garantie een nieuwe remote ontvangen toen deze er mee op hield. Die draaiknop op de voet had niet gehoeven, die werkt erg onhandig. Het heeft geen smart-gedeelte, maar dit vind ik persoonlijk onhandiger dan gewoon een remote gebruiken.

Nu de Duux Stream Hot & Cool besteld voor de winter zodat we ook niet meer hoeven te stoken in de werkkamer als verder de rest van het huis ongebruikt is. Benieuwd naar dat apparaat, met de code SUMMER30 (t/m 16 augustus) 30% korting op een aantal ventilatoren.

[Reactie gewijzigd door THE_BASE op 10 augustus 2022 14:00]

Oh nice, die kortingscode had ik moeten hebben had me 20% extra korting opgeleverd ;) de Stream hebben wij ook inmiddels, ook daarvan binnenkort een uitgebreide review.

Maar Whisper Flex zonder smart gedeelte? Die vind ik bijzonder, is dat dan wellicht een eerdere/oudere versie?
Klopt, in principe hetzelfde als de smart, maar dan zonder smart-functie maar met Battery Pack. Dus te gebruiken met en zonder stroom. Erg fijn ding, zoals ik al aangaf.

Leuke review heb je geschreven, ben erg benieuwd naar je ervaringen over de Stream, tipje van de sluier? :)
Tipje van de sluier, vooralsnog erg positief. Goede bouwkwaliteit, snel warm (maar niet lang gebruikt, iets met dat het al warm zat is), maar die luchtstraal, echt verbazingwekkend!
Ook blij met ingebouwde veiligheid: schakelt automatisch uit als je hem optilt of dus bijvoorbeeld als ie wordt omgestoten.
Jammer dat ie niet zoals de Whisper ook verticaal kan oscilleren. Dat had hem echt geweldig gemaakt.
In de twee hogere standen (4 totaal) wel duidelijk hoorbaar, zelfs een... elektrisch geluidje zal ik het maar noemen. Een geluid die ik niet zo snel bij naam kan noemen wat voor soort het is.
Top, dank voor je korte versie. Ik wacht even af en benieuwd naar je complete review. Wij hebben een zeer koele berging, dus daar ga ik de warme stand morgen eens op inschakelen en meten hoe snel het aangenaam gaat worden. :)
Erg goede review! ik heb deze fan ook maar ik merk dat wanneer ik hem in stand 8 of lager zet (bij het slapen bijvoorbeeld) dat er een wat onregelmatig rateltje zit (hierbij staat het draaien ook uit) wat hem een stuk minder "stil" maakt voor mij.. He tis niet bepaald luid maar wel afleidend in een stille slaapkamer..

Voor de rest vind ik het ene top ding, de ventilatie op stand 26 mag inderdaad nog wat harder voor echt warme zomerdagen maar over het algemeen een goede aankoop.
Hi Slicey, dank voor je reactie!

Aangaande het onregelmatige rateltje, klinkt wel bijzonder. Geen idee of je dat gefilmd krijgt. Ergens ben ik wel benieuwd. Anderzijds wat ik je wil aanraden, zeker als je nog garantie hebt, is contact opnemen met Duux.

Zelf ben ik eigenlijk best tevreden dusver met de service, zij het wat kleinere dingetjes. Ergens kan ik me inbeelden dat ze de motorunit dan eventueel vervangen onder garantie, omdat ie echt wel stil hoort te zijn. Mijn advies zou dan ook zeker zijn, stuur ze even een mailtje, indien mogelijk met een linkje naar filmpje waarop het geluid te horen is.

Mocht je dit doen, laat dan ook graag de uitkomst weten!

Thanks!
Informatieve en goed leesbare review. Kudos!

De Duux is het overwegen waard maar dan zonder app. Die voegt voor mij niet zo veel toe en maakt het apparaat minder "houdbaar" als Duux/Tuya de server uitzet. Ik ga in ieder geval het assortiment van Duux bekijken als gevolg van jouw eview.

Nogmaals dank!
Hi @S.J.Onnie dank voor je reactie. In dat geval is de Duux Whisper eventueel het overwegen waard. Is de niet smart variant van deze, maar heeft ook geen mogelijkheden voor accupack, en is dus hoogglans uitgevoerd. Zeker dit laatste moet je staan. Bij MediaMarkt hebben ze vaak van de verschillende modellen een showmodel staan, mocht je ze in het echt willen zien voordat je besluit tot aankoop over te gaan.

En verder nog dank voor de pb, de h1 tag was inderdaad verkeerd getypt door mij ;) risico van het vak, nu gefixt.

Nogmaals dank!
Hoe kom je aan de kortingscode? Als ik google op duux en BEATTHEHEAT10, is dit de enige hit.
Hi @Thonz, dank voor je reactie.

Wij hebben de actiecode via een Facebook advertentie van Duux zelf voorbij zien komen. Hier stond echter geen geldigheidsduur bij vermeld, dus heb ik contact opgenomen met Duux zelf om te informeren tot wanneer de code geldig is, en de vraag of ik hem in mijn review mocht gebruiken.

Hopelijk heb ik je vraag voldoende beantwoord, en anders, laat maar weten!
Jazeker! Dank je voor de transparantie.

Goede review ook, je aandacht en punt over de Q&A kan ik zeker waarderen!
Misschien een handige tip, ze verkopen ook refurbished modellen. Zo heb ik er hier al een twee jaar staan. Niets op aan te merken en er ging een serieus stuk van de prijs af.
Ik heb een Duux maar dan zonder de app. Werd geleverd met afstandsbediening. Prijs was 85 euro in januari dit jaar. Werd overigens bijna volledig gemonteerd geleverd. Moest alleen de fan zelf en de kap erop monteren.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.