Creative X-FI Platinum 7.1 - Reviews

Specificaties PCI geluidskaart met 7.1 geluid - Bekijk alle specificaties

Creative X-FI Platinum 7.1 Review

Mar-cell 28 juli 2006, 426 views

Creative X-FI Platinum 7.1

Pluspunten

• Een berg aansluitmogelijkheden. De frontbay is echt een uitkomst!
  • De software is erg uitgebreid. Er wordt zelfs gevraagd of je de installatie wilt toespitsen op gamen, film of het opnemen van muziek. Zeer directe opnamen door ASIO.

Minpunten

• Toch wel een overcompleet softwarepakket. Na de installatie zit je met een berg programma's en extra's als een toolbar op je desktop die je weer uit kunt gaan zetten.

Opnamekwaliteit Score: 4
Aansluitingen Score: 5
Drivers en support Score: 3
CPU-belasting Score: 3
Sinds twee weken in het bezit voor onze hobbystudio. Mijn vriendin haar stagepiano, microfoon en gitaar aangesloten en mijn electronische drumstel via een mengpaneel en de opname kwalteit is een stuk beter dan mijn vorige Soundblaster Live.

De kaart is geplaatst in een celeron 2.4 machine, en met de creative opnameprogramma's en software als adobe audition merk ik geen haperingen. Vandaar processorbelasting op acceptabel gezet, geen idee hoe dit met games zou zijn, helaas gebruiken we het systeem daar niet voor.

Heb jij ook een Creative X-FI Platinum 7.1?