Logitech MX510 Optical Mouse Rood (USB) Review
Een hele poos geleden gaf m'n oude muis van case master (low budget muisje) de geest. Dus het was tijd om een nieuwe aan te kopen. Deze keer ging ik niet meer gaan voor een low budget, want de levensduur mocht wel wat langer vond ik. De criteria waaraan de nieuwe muis moest voldoen waren de volgende: * goed in de hand liggen * optisch * alles behalve wireless!!! ik haat draadloos * < ¤50,- kosten Hier volgt de review: Ergonomie: Ik heb deze muis nu al een maand of 4 in het bezit en het is echt een luxe om deze in de hand te hebben, de krommingen zitten op de correct plek, de knoppen zijn heel goed geplaatst, ... Ik heb in het begin dat ik ze kocht dagelijks meer dan 11 uur voor de pc doorgebracht (school) en ik had geen...
Pluspunten
Ligt goed in de hand mooie vormgeving tal van extra functionaliteiten
Minpunten
Ik kan maar op eentje komen: tijdens het gamen raak je soms de toets die achteraan in het midden staat aan en dan springt de windows verkenner open bij mij, dit is soms wel ergerlijk, maar als het je echt irriteert, schakel je gewoon die knop uit via de software van de driver.
Eindoordeel
De criteria waaraan de nieuwe muis moest voldoen waren de volgende:
* goed in de hand liggen
* optisch
* alles behalve wireless!!! ik haat draadloos
* < ¤50,- kosten
Hier volgt de review:
Ergonomie:
Ik heb deze muis nu al een maand of 4 in het bezit en het is echt een luxe om deze in de hand te hebben, de krommingen zitten op de correct plek, de knoppen zijn heel goed geplaatst, ... Ik heb in het begin dat ik ze kocht dagelijks meer dan 11 uur voor de pc doorgebracht (school) en ik had geen last.
Functionaliteit:
Deze muis heeft alles wat ik nodig heb en nog meer zelfs
Hetgeen er eigelijk enkel moest aan zijn was een scrollerbal, maar er zijn nog 5 andere knoppen bij. de twee aan de linkerkant kan je gebruiken om in webpagina's of in Win Explorer voorwaarts of achterwaarts te gaan. Degene onder en boven de scrollerball dienen ook om te scrollen, maar dan op een andere wijze dan de ball. degene achteraan in het midden staat standaard ingesteld om een soort effect te verkrijgen dan wanneer je in windows alt+tab doet. Deze heb ik echter aangepast zodat deze knop windows explorer opendoet.
De andere knoppen kan je tevens ook aanpassen.
Vormgeving:
Zoals hierboven gezegd, de lijnen van de muis zijn perfect getekend. Verder is er nog de rode bovenkant met in het midden het logo. Heel mooi afgewerkt, al zeg ik het zelf.
De verpakking was heel stevig en presenteerde mooi.
Bouwkwaliteit:
Het verschil tov de eerste low budget muis was immens. Wanneer ik deze Logitech in m'n handen nam, dan voelde ik kwaliteit, ze had een redelijk gewicht, maar niet teveel, alles paste goed aaneen en ineen, niets ratelde, schuurde, ....... kortom toppie!
Drivers en Ondersteuning:
Bij deze muis zat een cd'tje met daarop de drivers en een soort mediaplayer van logitech. Deze heb ik niet geinstalleerd, de drivers echter wel.
Via het programma dat zich bij de driver installeerd, kan je aan elke knop een hele zooi aan functionaliteiten meegeven. Je kunt het zo gek niet benamen.
De muis is standaard aangesloten via usb, maar er zit ook een convertortje bij voor analoge aansluitingen.
Prijs:
Ik heb deze muis destijds voor ¤35,- gekocht bij vdhsoft. Drie weken terug heb ik voor iemand anders ook deze muis moeten meebrengen en toen stond ze maar ¤22,- meer (wel in promotie).
Heel scherpe prijs dus!
Algemene beoordeling:
Pracht van een muisje! echt een aanrader voor iedereen die niet van wireless houdt!
Misschien een kleine tip: kijk niet in de laser, hij is extreem sterk
Update: 19/12/2006
Na intensief gebruik is er waarschijnlijk een beetje vuil onder de muisknoppen gekomen, waarbij er een soort dubbelklik geluid komt telkens je de knop indrukt. beetje wringen en wrijven op de knop en het geluid is wel weer weg voor een weekje.
Ook het logo op de muis z'n kleur is weg. maar al bij al blijf ik nog steeds bij m'n mening, deze muis is kicken!
Update 15/11/2007
Het geluid is enkele maanden terug verdwenen en de knoppen klikken weer alsof ze nieuw waren. Hopelijk blijft het weg. Voor de rest doet de muis nog steeds prima werk. Echt een toppie dingetje!
Update 11/05/2009:
Het geluid is duikt niet meer op.
De muis doet het nog steeds prima, ook de lak op de knoppen blijft mooi blinken.
Heb jij ook een Logitech MX510 Optical Mouse Rood (USB)?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (10)
Dus hij is nu 22 euro duurder?k heb deze muis destijds voor ¤35,- gekocht bij vdhsoft. Drie weken terug heb ik voor iemand anders ook deze muis moeten meebrengen en toen stond ze maar ¤22,- meer (wel in promotie).
Heel scherpe prijs dus!
Een paar tips:
- die gekke tekens ¤ horen denk ik € tekens te zijn
- negatieve eigenschap(pen) horen niet lang te zijn, beter is het om daar neer te zetten "knoppen op verkeerde plek" of iets dergelijks en dan de uitleg in de review te zetten
- het staat erg mooi als je dikke letters gebruikt als kopjes en schuine letters als intro
Maar de inhoud van de review is erg goed en goed up to date gehouden!
Die gekke tekens komen er wsl door de manier waar T.net z'n pagina's opbouwt, want ik doe steeds alt Gr+e, volgens mij is dit het euro-teken.
Waarvoor maak je een review? zodat anderen weten hoe hardware functioneerd, was de ervaringen zijn, etc. Ik ben een heel druk bezet persoon, maar deel toch graag m'n ervaringen met andere mensen, dus ik probeer zo snel mogelijk alles over te brengen. Om alles heel mooi te layouten heb ik weinig tijd... Hopelijk begrijp je dat
Ook m'n toetsenbord is draadloos, ook hiervoor geldt eigenlijk dat ik nooit meer terug wil naar eentje met bedrading.
Tja en laat het nou net eens zondag zijn en je hebt geen vervangende batterijen meer, alleen nog maar AA want die gebruik je toch het meest. Dat probleem had ik dus altijd. Batterij leeg, even vervangen, geen batterijen meer en de oplaadbare waren leeg...2x oplaadbre AAA batterijen, als die een keer leeg zijn tijdens gebruik, gewoon kwestie van verwisselen.
Nog een probleem (dat ik had dan) was dat de muis soms niet meer reageerde omdat hij z'n verbinding kwijt was... Kon je weer knopjes gaan drukken tot dat ie weer verbinding had...
Zowel met gewone toestellen als met internet.
In m'n computerwinkel zeggen ze het ook: "van zodra het mogelijk is met een kabel te werken ... DOE HET! Draadloos is miserie."
Doe mij maar gewoon een draad...
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
:strip_exif()/u/173923/Byakuyas-Eye.gif?f=community)
:strip_icc():strip_exif()/u/184349/IllidanTw.jpg?f=community)