D-Link DIR-600 Review

Pesu 7 oktober 2010, laatste update op 7 oktober 2010, 4.248 views

D-Link DIR-600

Pluspunten

• Goede verbinding
  • Games krijgen voorang
  • Wifi
  • Plug and Play

Minpunten

• geen beveiliging

WLAN-bereik Score: 4
Hallo medetweakers,

Bij deze een korte review over de D-LINK DIR-600.

Onze oude router was kapot gegaan dus ging ik op zoek naar een nieuwe. Ik wilde zo goedkoop mogelijk dus ben ik bij deze uitgekomen voor 30euro bij Computerland. Ik vroeg aan de verkoper of ik deze router van dichtbij kon bekijken omdat hij achter de toonbank stond (hij keek wel raar naar me, alsof een jongen van 15 geen router mag/kan kopen ofzo), ik bekeek de specificaties en zocht even snel op mijn telefoon naar wat reviews over D-link aangezien ik er nog nooit van gehoord had. Het bleek dat D-link een goed merk was en de specificaties waren goed. Daarom ben ik voor deze gegaan.\

Opening
Hij zat stevig verpakt en alles was netjes ingedeeld.
Wat er in zat:
Router
Mapje met alle boekjes en CD
Ik schat een 1 meter lange UTP kabel.
Schroefjes met muurpluggen om het aan de muur te bevestigen
Antenne
Adapter
Zie ook foto.

Aansluiting
Het is dat we XMS hebben. Daar moet de modem namelijk minimaal 1 uur uit staan om de nieuwe apparatuur later te herkennen. Toen ik dat deed en ik sloot hem aan hadden we meteen internet.
Geen probleem dus.

Firmware ed.
Ik heb hier geen ervaring in dus kan ik er niks over zeggen.

Prestaties
De bedraadde snelheden blijven gewoon 100Mbps. Dus dat zit goed.
Verder beschikt die over WIFI B/G/N150. De N verbinding zou dus snelheden halen van 150Mbps. Ik heb geen wifi N apparatuur dus wat de snelheden zijn. Ik gebruik wel de wifi G verbinding met mijn telefoon. Dit gaat gewoon goed.

Bereik
Ik zit op de zolder, dit kan soms problemen opleveren. Soms heb ik verbinding met mijn telefoon en soms niet. Maar de zolder is ook best ver. Jammer maar helaas.

Slot
Als je een goede router wil zijn die niet moeilijk te vinden. Dit is er in ieder geval 1 van.

• Windows Vista computer
  • Wifi G Smartphone
  • XMS fiberpower
  • Windows XP computer

Heb jij ook een D-Link DIR-600?

Waarom 'geen beveiliging' ? Wat bedoel je hier mee? En op welke afstand zit je zolder? Bedrade snelheden kunnen wel 100Mbps zijn, maar wat is de echte doorvoersnelheid als je tussen 2 computers een bestand verzend?
Met geen beveiliging bedoel ik dat andere mensen op het netwerk kunnen. Doorvoer snelheid weet ik niet. Ik weet ook niet hoe zo iets werkt. mijn zolder is ongeveer 13meter ver weg.
Sorry, maar je maakt mij niet wijs dat er geen beveiliging op zit. Als ik jou was zou ik maar eens snel op pagina 55 van de handleiding gaan kijken om te zien hoe je WEP, WPA of WPA2 instelt...
Eerlijk gezegd lijkt me dat ook heel sterk. Iemand die hier uitsluitsel over kan geven?
ja als je op advanced settings drukt kan je kiezen hoe de router beveiligd moet zijn, bijvoorbeeld wpa2
Als je vooral bereik op zolder wil hebben (dus boven de router), dan kan je eens proberen om de antenne 90° te draaien.
Je kan er altijd DD-WRT op flashen als je (veel) meer mogelijkheden wilt hebben. Volgens mij één van de goedkoopste routers waar het op werkt :)
Kan ik deze ook gewoon in een stekker pluggen en als repeater gebruiken aangezien mijn kamer behoorlijk ver weg zit?
Je bedoelt als versterker? Nee, dan kan je het beste een sterkere antenne kopen voor je router. Dat is het goedkoopst. Echter heb je ook kant en klare versterkers. Zie: http://www.twenga.nl/dir-...s-netwerk,Wifi-versterker