1 review

Specificaties Laser printer (Kleur) met Ethernet - Bekijk alle specificaties

Lexmark C544DN Review

Munters 7 oktober 2010, 387 views

Lexmark C544DN

Pluspunten

• Stil
  • Snel
  • Schoon
  • Kwaliteit

Minpunten

• Kosten cartridges (originelen)

Inktverbruik Score: 3
Drivers en stabiliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Ik heb deze printer nu anderhalf jaar. Destijds gekocht in de Lexmark aanbieding voor 50% van de prijs. De hierboven genoemde 3 sterren zijn dan ook voor de normale prijs.

De printer is onhoorbaar in stand-by en start snel op. De cartridges gaan ongeveer 70% van de gespecificeerde pagina's mee, maar er worden ook wel veel fullpaper afbeeldingen mee geprint.
Lexmark heeft trouwens een inzamelingsactie voor deze x5xx serie (ook de MFC), voor iedere 10 geretourneerde cartridges krijg je er eentje naar keuze gratis (en de image kits zijn dan ook gratis).
Vandaar dat deze cartridges niet "normaal" verzameld worden en er geen namaak (want nagevulde) cartridges te verkrijgen zijn.
Koop wel minimaal de 2000 pagina's cartridges. De 1000x zijn relatief veel te duur. Of de high capacity natuurlijk.

De printer is verder mooi compact. (Ik zocht een model dat in een Ikea Pax kast paste), en genereert weinig warmte.

Het vervangen van de cartridges gaat heel eenvoudig, gewoon er uittrekken en er een nieuwe inklikken. En omdat het een gesloten systeem is, volledig schoon.

De printkwaliteit heeft mij (in positieve zin) verrast. De foto's zijn natuurlijk niet zo mooi en glanzend als van een inktjet, maar toch heel acceptabel. Banding en/of kleurtintvlekken kent deze printer niet.
De kwaliteit is veel beter dan de laserprinters waar ik elders over kan beschikken (Oki C5300, Xerox Phaser (wasprinter) en een Konica/Minolta).

De drivers voor Windows zijn prima, gewoon "kale" drivers. Niet al die frutsels en mee-geinstalleerde rotzooi zoals HP dat levert (mijn vorige printer). Heerlijk.

Verder natuurlijk duplex en een netwerkaansluiting. We printen inmiddels vanaf 5 pc's en laptops naar deze printer. Nooit meer een model zonder netwerkaansluiting wat mij betreft!

Heb jij ook een Lexmark C544DN?