Thermalright SP-97 Review

The-system 19 april 2005, laatste update op 9 mei 2005, 369 views

Thermalright SP-97

Pluspunten

• Goede koeling.
  • Eigen ventilator keuze.
  • Massieve uitstraling.
  • Goed en compleet geleverd

Minpunten

• Alleen Socket A.
  • Geen spacer.

Geluidsproductie (min) Score: 3
Geluidsproductie (max) Score: 1
Koelvermogen Score: 5
Ik heb de heatsink nu al een jaar en heb er eigenlijk nog maar 1 soort fan opgehad, namelijk een Delta FFB0812 EHE.
Daardoor weet ik ook niet of de koeler stil is als ik er een andere fan op zou plaatsen omdat ik simpelweg alleen maar fans heb die een redelijk geluid maken, en dit is niet alleen op de cpu maar ook in de gehele pc.

het inbouwen van de heatsink was best wel gemakkelijk alhoewel ik het betreur dat er geen speciale kit is uitgekomen dat die sink ook op een ander moederbord zou kunnen zoals een 64 bit bord.
Dat is het enige wat ik betreur.
Het plaatsen van de sink ging zonder enig probleem en er werden ook reserve onderdelen meegeleverd bij de heatsink.

Voor de keuze van de ventilator kun je kiezen tussen de 80mm reeks en de 92mm reeks.
Kwa dikte kun je kiezen uit minimaal 25mm en maximaal 35mm.
Ik heb toen gekozen voor een Delta FFB0812EHE die 80cfm lucht verplaatst.
Het enige nadeel voor deze review is is dat ik niet heb getest hoe de heatsink is als de fan op stil staat.
De bodem van de heatsink was in erg mooie staat geleverd en er zaten geen krassen op.

het montage systeem ziet er goed en stevig uit en het word compleet geleverd door Thermalright.
er zit een bodem plaat in en ook een plastic laagje die er voor zorgt dat er geen kortsluiting kan ontstaan.
Het enige nadeel van schroeven is is dat je niet echt weet of je de core aan het pletten bent of niet.
Dat vind ik het enige nadeel aan de sink dus een spacer is gewenst.

Het pakket werd compleet geleverd in een toch wel kale kartonne doos.
De heatsink zelf was goed verpakt in een schuim laag met daarin de omtrek van de sink uitgesneden.
In het pakket was ook koelpasta te vinden.
Die heb ik nog niet gebruikt maar heb er arctic silver op gedaan.

De handleiding die erbij werd geleverd was opzich goed maar had een beetje uitgebreider mogen zijn omdat er alleen maar een tekening van was te vinden in de doos en geen gedetaileerde uitleg.

De kwaliteit / prijsverhouding is uitstekend omdat het nog steeds de beste heatsink is naar mijn mening voor het socket A platform.

Ik denk dat ik over een tijd ga proberen deze sink over te zetten naar een socket 939 platform omdat ik dit tock wel de beste sink vind.

Conclusie:
Top heatsink en zeker zijn geld waard.
Jammer dat hij niet meer geproduceerd word.

Heb jij ook een Thermalright SP-97?

Leuke review maar ik begrijp niet waarom je een bij geluidsproductie "Zeer hoog" hebt gekozen. Is het een magische heatsink ?