Specificaties 5.1-set met een totaal vermogen van 319 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Logitech Z-5500 Digital Review

Gruijters 30 september 2010, laatste update op 30 september 2010, 1.609 views

Logitech Z-5500 Digital

Pluspunten

• Goede afwerking van de speakers
  • Loepzuiver geluid
  • Harde bass
  • Beste set in deze prijsklasse

Minpunten

• Kabel van control pod naar de subwoofer kort

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Inmiddels heb ik de Z-5500 nu zo'n 6 maanden in mijn bezit en mensen wat is het toch een heerlijk setje!

Ruim een jaar geleden heb ik flink geinvesteerd in mijn elektronica; eerst kocht ik een 42 inch full hd Philips LCD, een bluray speler, een media centre en daarbij zocht ik een goed setje. Aangezien dit voor m'n slaapkamer is hoefde ik niet een monster set te hebben van rond de 1000 euro, maar achteraf gezien is de Z-5500 een monsterset die eigelijk overkill is voor mijn kleine kamer.

Ik heb m'n media centre aangesloten op de Z-5500 i.c.m een optische kabel en verder mijn tv aangesloten via de coaxiale kabel. Op de manier kan ik films, muziek kijken en luisteren met de hoogste geluidskwaliteit en games spelen met m'n xbox.

De speakers voelen degelijk en zwaar aan en de controll pod is ook van goede kwaliteit, alleen de knopjes voelen wat plastic aan, maar die gebruik ik amper omdat ik m'n afstandsbediening altijd gebruik. Om even over de remote te beginnen, dit is het minste van de set, ziet er een beetje simpel uit.

De kabel lengte is goed te noemen, maar ik heb 1 speakerboxje moeten verlengen, maar dit is heel erg simpel om te doen, en een speakerkabel van 15 a 20 meter hoeft helemaal niet duur te zijn.

De geluidskwaliteit is echt super, loepzuiver en mijn god wat kan dit setje hard, de bass dreunt echt door heel het huis. Op de controll pod kan hij maximaal 25 streepjes hard, maar op 5 streepjes denk ik al van dit is genoeg, vooral als de bass flink open staat. Kortom... een beetje overkill omdat ik nooit over de 12-15 streepjes ben geweest }>

Als ik dan toch moet klagen is de kabel van de control pod naar de subwoofer erg kort, waardoor je deze niet ver van elkaar kan plaatsen. Op de subwoofer staat een waarschuwingsbericht dat je hem niet te dicht bij andere apparatuur moet zetten, maar ik wil wel graag de control pod in m'n tv-meubel, dus dit is niet erg handig gedaan. Op de subwoofer zitten alle aansluitingen voor de speakerkabels.

Voor dit geld kan je noway een betere set vinden, ik snap ook niet waarom mensen nog steeds van die kant en klare home cinema sets kopen, want je bent goedkoper uit als je alles apart aanschaft en je kan nog makkelijker switchen of upgraden door losse apparatuur te kopen.

Beste aankoop dat ik sinds tijden heb gedaan, een geweldenaar !

Heb jij ook een Logitech Z-5500 Digital?

Redelijke review, niet heel erg uitgebreid.
Heb er zelf ook een goed half jaar 1.

Kijk ook eens op deze link: http://forums.whirlpool.net.au/archive/805022
staan leuke extra's, zoals een second skin mode!

ook de geluidskwaliteit kun je er nog iets beter door laten worden!
De geluidskwaliteit wordt er niet beter van hoor. Sterker nog... in principe alleen maar slechter.

De Boost functie is namelijk bedoeld om met een "zachte" audiobron hetzelfde volume te bereiken als een "normale" audiobron. Lijkt me niet gezond voor je speakerset om met een normale audiobron nog eens een boost in te zetten.
voordat je een reactie plaatst zou ik eerst even op de link klikken :X |:(

daar staan andere tips, zoals second skin!
en die functie waar het geluuid wat beter van wordt heeft niks met de boost functie te maken!
Hij kan nog verder dan die 25 streepjes.... Als je aan het volume wiel blijft doordraaien als ie op maximum staat, krijg je "boost"....

Voor als heel de buurt wil meegenieten.

Verder, nette review.
Dat ding heeft toch 20 streepjes? (en daarna boost ja)

Verder geweldig ding, ik heb er ook een staan en kom bij normaal gebruik (dus: als ik niet de enige thuis ben) ook eigenlijk nooit over de 5 streepjes.
nou ik heb mijn set al vaker in een bass boost op boost 11 gezet niet gezoen 9voor leverloos iets )
maar FCK hard moest grill van bass wel weghalen..
3 zelfs, als ik het goed zie...
2x 360
1x " gewoon " toch? ( ik verwacht een -1 )
Haha, ja eentje voor m'n orginele games om op Live te spelen en de andere als ik stiekem wat heb gedownload :X