AG Neovo F-419 Review

Paul C 10 juli 2006, 477 views

AG Neovo F-419

Pluspunten

• Goede Prijs
  • Mooie vormgeving
  • Voldoende beeld kwaliteit

Minpunten

• Schomelt op onstabiele ondergrond, maar is nog nooit omgevallen
  • Niet in hoogte verstelbaar

Ik gebruik bijna exclusief deze monitoren. Mijn vader heeft er een thuis en op het werk tuur ik er ook naar. Het beviel me genoeg dat ik er zelf ook 2 heb gekocht die ik nu in Dual-screen setup gebruik. Ik heb dus ervaring met 4 exemplaren en zou er zo nog meer neer zetten als het nodig was.

De Feature set is niet groot bij deze monitor, geen USB hub of geavanceerde voet. Die USB hub mis ik niet maar de voet had wel iets geavanceerder gemogen. De monitor is namelijk vrij laag als hij gewoon op je bureau staat. Ook is de voet niet super stabiel en de monitor schomelt op een gamel bureau nogal eens. De OSD is overigens behoorlijk uitgebreid.

Het nieuwe paneel, wat ik persoonlijk gebruik is wel een stuk feller dan de oudere panelen, zelfs zo sterk dat ik ze op minder dan 50% helderheid gebruik, omdat ik het anders niet prettig vindt. Het contrast is voldoende en ik heb me er nog nooit aan gestoord dat zwart niet zwart genoeg is. Ik ben hier ook niet erg gevoelig voor. Ik heb bij film ed. nog geen ghosting waargenomen, FPS gaming ervaring heb ik niet met deze monitor.

Ik heb in 4 van deze monitoren nog niet 1 misfunctionerende (sub)pixel gevonden, dus dat is zeer goed!

Vormgeving is zeer netjes. De monitor heeft vanuit alle aspecten een strakke, nette, professionele en zakelijke uitstraling. De randen zijn niet te dik en de monitor is dan ook prettig voor gebruik in Dual-screen opstellingen. De knopjes voelen solide aan en je voelt en hoort de ze klikken wanneer je er op drukt.

Al met al ben ik zeer tevreden over deze monitoren en ik kan iedereen die een goede monitor zoekt voor niet teveel geld of met zeer hoge eisen dan ook deze monitor aanbevelen.

Heb jij ook een AG Neovo F-419?

Ik gebruik ze zelf ook en vind het ook een geweldige monitor voor het geld. Heb er bij mijn vader ook één neergezet. Ook waren beide schermen pixelfout vrij. Er is eigenlijk bijna geen goedkopere 19" tft te krijgen.