Specificaties Mini-pc / HTPC met Atom D510 en 2GB ram - Bekijk alle specificaties

MSI Wind Box DE500 Review

Dennis t 27 september 2010, laatste update op 8 maart 2011, 4.395 views

MSI Wind Box DE500

Pluspunten

• Geen Nvidia maar een ATI 4300 grafische kaart.
  • Compact

Minpunten

• Geen SPDIF aansluiting

Features Score: 4
Deze Computer aangeschaft om Mediaportal op te draaien.
Dit was de enige compacte pc met een Intel Atom en een ATI grafische kaart wie ik kon vinden op internet.
Na ontvangst Computer uitgepakt, alles was netjes geleverd.
Computer aangesloten op mijn monitor en Windows 7 ge´nstalleerd.
Dit gaf geen probleem, er werd netjes een CD bijgeleverd met de bijbehorende driver’s.
Ik moet zeggen dat ik amper de ventilator heb gehoord.
Hierna Mediaportal ge´nstalleerd met SAF 5.
HD films speelt hij perfect af.

4-1-2011 Helaas wordt alleen de ati drivers ondersteund wie zijn te downloaden zijn via de MSI site.
Bij andere versies krijg ik een groen scherm bij het afspelen van sommige film formaten.

Voor dit geld heb je een leuk mediacenter.

Heb jij ook een MSI Wind Box DE500?

Hoe zit het met geluidsproductie? Is de fan een beetje stil?
@TS, ik zie dat je een externe soundcard gebruikt. Was de HDMI geen optie? deze geeft ook geluid weer.

Ik gebruik zelf een versterker zonder hdmi switch dus nee hdmi is dan geen optie.
De externe soundcard heeft een opt. uitgang deze heb ik aan mijn reciever hangen en dit werkt perfect.

Je gebruikt de pricewatch: Sweex 7.1 External USB Sound Card bij deze set.

Ondersteund zo'n externe SPDIF aansluiting ook DTS? Misschien een domme vraag maar wel belangrijk voor mijn eventuele aanschaf.

Als je op de site van sweex had gekeken stond er vermeld :
AC3 / DTS Pass-through

ww.sweex.com/nl/assortiment/sound-vision/sound-cards/SC016
ja super stil al zeg ik het zelf.
gegevens over stroomverbruik beschikbaar?

bvd
Vraagje...

Je gebruikt de pricewatch: Sweex 7.1 External USB Sound Card bij deze set.

Dus ook 1080p content speelt goed af?
Ik wil deze pc ook aanschaffen met 4096mb ram
ja, speelt die ook goed af.
Oke dan ga ik deze pc ook bestellen denk ik. Bedankt voor het antwoord.
Ben je evt nog nadelen tegen gekomen in de tijd dat je het systeem reeds in bezit hebt?
En gebruik je nog steeds mediaportaal of xbmc?
En speelt die gewoon vloeiend alle gangbare hedendaagse video formaten?

Ik ga het systeem vooral voor 1080p mkv files (12-15gb) gebruiken om via de hdmi op mijn lcd tv te vertonen (evt via mediaportal of xbmc)

Ik had toevallig deze week een draadje geopend en vandaag kwam ik bij jouw review uit
Aanschaf kant en klare HTPC
Op de hoeveelheid ram geheugen na is het systeem hetzelfde dus zou het afspelen moeten lukken.

[Reactie gewijzigd door shameblaster op 12 oktober 2011 00:00]

Draai nog steeds windows xp met mediaportal.
Had wat problemen met de driver van de grafisch kaart onder windows 7.
download ook vooral mkv bestanden deze speeld die gewoon goed af.