Specificaties 32" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Sony KDL-32EX500 Review

Rvs85 25 september 2010, laatste update op 25 september 2010, 3.312 views

Sony KDL-32EX500

Pluspunten

• DBV-C tuner voor smartcard
  • goed beeld en geluid
  • aansluitingen voor USB en D-sub

Minpunten

• PAP (picture and picture) lijkt niet goed te werken
  • niet snel switchen tussen radio en tv mode
  • geen knop om terug te gaan naar de vorige bekeken zender

Inbrandgevoeligheid Score: 5
Heb deze tv een aantal maanden geleden aangeschaft en ben er zeer tevreden over, op een aantal kleine minpuntjes na. Deze minpuntjes komen voornamelijk naar voren bij de afstandsbediening. Ik gebruik de tv alleen in de digitale mode en daarnaast regelmatig met PC-input.

Zo is het wisselen tussen radio en tv wat omslachtig; om naar radio te gaan moet je eerst naar tv-kanaal 1 gaan om vervolgens met de 'zap knop' een kanaal omlaag te gaan. Vervolgens ben je bij de laatste radiozender aanbeland en kan je eindelijk het nummer van de radiozender die je zoekt invoeren. Direct een nummer invoeren om te switchen tussen bijvoorbeeld NED1 en Q-Music levert een foutmelding op.

Daarnaast ontbreekt er een knop om direct te switchen tussen bijvoorbeeld kanaal 90 en 200, als ÚÚn van deze kanalen het kanaal is dat eerder bekeken is. Hier is wel de favorieten functie voor te gebruiken, maar dit werkt niet echt intu´tief. Omdat de reactie op input van de afstandsbediening soms wat traag is kan dit vervelend zijn.

Daarnaast bevat de afstandsbediening vooral veel knopjes die je nooit zal gebruiken, zoals de knopjes van de dvd/bluray speler die in dit model helemaal niet aanwezig is. Ook kan je met de middelste grote knop niet zappen. De aan/uit-knop op de achterkant is leuk bedacht, maar omdat er aan de voorkant ook 1 zit is deze tegelijkertijd ook een beetje overbodig.

Als laatste lijkt de PAP (picture and picture) functie niet helemaal goed te werken. Als ik voor deze optie kies krijg ik aan de rechterkant mijn huidige tv-zender, en aan de linkerkant een zwart HDMI1 scherm wat ik niet om kan zetten naar een digitaal tv-kanaal. Misschien heeft hier iemand een oplossing voor?

Heb jij ook een Sony KDL-32EX500?

dat met switchen tusxsen rtadio en tv is (in ieder geval in de huidige nieuwste firmware) niet meer waar> Je kunt vanuit elke input (dus ook bijv. als je HDMI in zit) elk kanaalnummer intypen dus ook radio
Voor PiP of PaP heb je bijna altijd 2 verschillende tuners/signalen nodig. Wanneer je dus maar 1 televisie-tuner aangesloten hebt, en je drukt op de PiP/PaP-knop, dan pakt de TV automatisch een ander signaal, bijvoorbeeld het HDMI signaal van bijvoorbeeld een mediaplayer of gameconsole.