Logitech MX Keys (zonder polssteun, Qwerty US)

Logitech MX Keys (zonder polssteun, Qwerty US) Review

MadMax12 4 januari 2022, 308 views Product gekocht

Logitech MX Keys (zonder polssteun, Qwerty US)

Nu een paar weken in gebruik en erg tevreden met het toetsenbord. Het wisselen tussen meerdere laptops in mijn geval gaat erg makkelijk en dit scheelt een hoop werk. Samen met een Logitech muis met de "Flow" functie wissel je hiermee snel en makkelijk tussen meerdere apparaten.

Pluspunten

• Fijne toetsen
  • Plat design
  • Meerdere apparaten met 1 toetsenbord
  • MacOS en Windows

Minpunten

• vinger vlekken

Nu na een paar weken gebruik te hebben gemaakt van dit mooie toetsenbord, dat ik gebruik samen met de Logitech Anywhere 2S die ik al een tijd in gebruik heb, heb ik wel een redelijk beeld gekregen.
Ik gebruik de combinatie zowel voor werk als privé en neem de combinatie dus ook dagelijks mee heen en weer.
Het toetsenbord past prima in mijn Thule laptoptas, waar alles in mee heen en weer gaat. Het is wel een wat zwaarder toetsenbord, maar blijft hierdoor prima op zijn plek op het bureau.

De toetsen laten zich fijn bedienen een alle mogelijkheden zitten er op die ik nodig ben.
Ook de functietoetsen voor zowel MacOs als Windows werken erg goed, dit is voor mij makkelijk aangezien ik af en toe ook een Windsows laptop erbij heb staan waar ik ook wat op moet doen.
Het zou nog mooier zijn als de "Flow" functie van de muis ook meteen het toetsenbord mee zou switchen, maar dit moet met een druk op de knop van 1 van de 3 knoppen waar je een apparaat aan kan koppelen. Net een handeling meer, maar het werkt perfect tot nu toe. Het heeft mij nog niet een keer in de steek gelaten.

De accuduur van het toetsenbord weet ik nog niet, maar dit is tot nu toe prima en dit zal ook wel zo blijven.
Mochten er nog veranderingen komen zal ik de review hierop aanpassen.

Heb jij ook een Logitech MX Keys (zonder polssteun, Qwerty US)?

Behalve dan dat de knoppen op de verkeerde plek zitten voor een US layout.
Ik ben in de VS nog nooit een US ISO layout tegengekomen en ik zou graag een Logitech toestenbord bestellen met de ansi layout. Ik heb liever een brede shift en enter.
Dat had ik ook liever gehad, maar die is gewoon nergens te krijgen. Sommige adverteren er wel mee, maar als je de EAN code dan ziet, dan blijkt het toch US ISO te zijn. Die zal je echt zelf uit de US moeten meenemen. Overigens heb ik al 20 jaar enkel US keyboards gehad (met liggende enter) en type 10 vingers blind. Desondanks was ik vrij snel gewend aan de nieuwe lay-out.

Waar ik langer aan heb moeten wennen is de brede ESC toets, waardoor F1-F12 iets verder naar rechts zit dan ik gewend ben. Daar zit ik (na 1 jaar) nog regelmatig mis.
Ik ken de problemen, maar ik ben zelf al jaren gewend aan dit type toetsenbord.
Er zijn inderdaad mensen die daar niet aan kunnen wennen, dan is het lastig om een juiste te vinden. Al zie je ze her en der wel te koop, zij het voor ongeveer de helft meer, en daar zou ik dan voor passen.