AMD Ryzen 9 5950X Boxed

€ 549,-
Specificaties AM4 socket • 16 core @ 3,4GHz-4,9GHz - Bekijk alle specificaties

AMD Ryzen 9 5950X Boxed Review

LostInNight 4 januari 2022, laatste update op 4 januari 2022, 740 views Product gekocht

AMD Ryzen 9 5950X Boxed

Ik heb deze processor gekocht ter vervanging van mijn i9 uit de Skylake-X generatie. Mijn eerste indruk, wauw, wat een snelheid. Maar ook deze processor draaide enorm heet en dat leek niet aan mijn koeling te liggen.

Pluspunten

• Wat een snelheid
  • 16 cores
  • Boost tot 5Ghz met undervolt

Minpunten

• Temperatuur
  • Niet geschikt voor iedereen (i.v.m. bios tweaking)

Ik heb deze processor gekocht ter vervanging van mijn i9 uit de Skylake-X generatie. Niet alleen voor de snelheid, maar ook omdat mijn temperaturen (ook op idle) erg hoog waren.

Mijn eerste indruk, wauw, wat een snelheid. Maar ook deze processor draaide enorm heet en dat leek niet aan mijn koeling te liggen. Ik kreeg hem idle niet onder de 45 graden en onder flinke load haalde de processor gemakkelijk 90 graden. Tijdens games haalde deze zo de 80 graden. Na wat tweaken in de bios met undervolten boost de processor nu tot 5Ghz met idle temperaturen van gemiddeld 28 graden en onder load slechts 72 graden max. NICE!

Heb jij ook een AMD Ryzen 9 5950X Boxed?

Vraag & Aanbod

Meer advertenties

Ik ben benieuwd hoe je die temps hebt bereikt overigens! heb een 5900X
Puur met het verlagen van voltage i.c.m. undervolten met PBO.
Zo'n spectaculaire vermindering van de temperaturen vraagt om wat specifieke uitleg. :?
Ook de gebruikte Cooler ontbreekt in je 7 zinnen micro review.
Daar had je best op een normale manier om kunnen vragen, echter, ik ben niet verplicht om hier zo een uitgebreide review te schrijven 🤔
NP, maar dan zijn de zogenaamd bereikte 20 graden lagere temperaturen wel onderdeel van iemands fantasie en niet van de werkelijkheid. :)