Aten CS782DP 2-Port USB DisplayPort/Audio KVM Switch (4K, met kabels) Review

edgarv 30 december 2021, 564 views Product gekocht

Aten CS782DP 2-Port USB DisplayPort/Audio KVM Switch (4K, met kabels)

Doet wat het moet doen.

Pluspunten

• MST ondersteuning (!)
  • Doet wat ie beloof te doen, ondersteunt Logitech Unifying Receiver
  • Relatief goedkoop tov andere modellen

Minpunten

• Lastig in te stellen
  • Firmware update nog maar niet geprobeerd
  • Blijft prijzig, maar als je de functionaliteit nodig hebt ...

Features Score: 4
Dit was de enige betaalbare DisplayPort KVM die ik kon vinden die ook nog meerdere monitoren via MST (DP Daisy Chaining) ondersteunt. Met (duurdere) alternatieven moest ik met heel veel DP kabels aan de gang wat het er niet mooier en makkelijker op maakt. Wel opletten dat je de monitoren goed configureert en de DP poort van de computer van een recente versie is. Mijn oudere onboard Intel kon het niet aan, huidige versies wel.

Meer tijd kostte het me om de Logitech Unifying Receiver herkend te krijgen, maar door de 'mouse emulation' uit te schakelen werkte dat ook.

Die instellingen aanpassen is wel een gedoe. Evenals het updaten van de firmware. Het schijnt te kunnen, maar heb het nog maar niet geprobeerd. Ook heb ik nog niet kunnen ontdekken hoe ik erachter kom welke firmware er nu op draait.

Heb jij ook een Aten CS782DP 2-Port USB DisplayPort/Audio KVM Switch (4K, met kabels)?